RS trimmdilemma

Mr.Horsepower

Ny medlem
Gick med
4 May 2007
Ort
Västergötland
Hoj
Honda NS125R2H-87 med Jollymoto effektsystem (såld)
Kör du på 11Kw nu?:va Isåfall ta bort alla strypningar o kör mee ett effektsystem på originalcyllen,han dricker inte så farligt mkt soppa men ändå e det ett bra drag den lilla 125:an och du får en massa pengar över tee annat:D

P.S; Jollymoto's effektsystem kramar ur störst effekt!:yoparty
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Kör du på 11Kw nu?:va Isåfall ta bort alla strypningar o kör mee ett effektsystem på originalcyllen,han dricker inte så farligt mkt soppa men ändå e det ett bra drag den lilla 125:an och du får en massa pengar över tee annat:D

P.S; Jollymoto's effektsystem kramar ur störst effekt!:yoparty

Äru bäng eller? Han har köpt större fögge för att han ska kunna köpa en 154cc cylinder och så tror du att han vill sätta på ett vanligt effektrör?
Jag tror att han har tröttnat på effekten (vilket man gör) och vill trimma hojen. Inte bara byta avgassystem. Och Nej, han kör inte strypt.
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Kör du på 11Kw nu?:va Isåfall ta bort alla strypningar o kör mee ett effektsystem på originalcyllen,han dricker inte så farligt mkt soppa men ändå e det ett bra drag den lilla 125:an och du får en massa pengar över tee annat:D

P.S; Jollymoto's effektsystem kramar ur störst effekt!:yoparty

Du har lite fel dära det ger inte så mycket kanske 5-10 km/h på toppfarten.
Sen blir det något lättare och så blir den något starkare.

Medans med 154cc blir det bättre vrid, accel..etc, mera hk, då kanske den gör 180-190.
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Har hållt på med bestyckningen nästan hela morgonen. Men jag gjorde misstaget att sätta på original luftfilterbox:huvet Därför fick jag inte hojen att gå någe bra på toppvarven.
 
Last edited:

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Har hållt på med bestyckningen nästan hela morgonen. Men jag gjorde misstaget att sätta på original luftfilterbox:huvet Därför fick jag inte hojen att gå någe bra på toppvarven.

Till slut så testade jag med mitt sportluftfilter, vilken skillnad! Nu fanns det kraft i hela registret:) Och så fick jag tillbaka nästan som en stöt med kraft på alla växlarna vid 8000:)

Blev det bättre än med orginal förgasaren? Effekten då?

Vad har du för munstycke?
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Jorå, det blev bättre. Det är ju inte stor skillnad men den känns lite piggare över hela registret. Till och med mellanregistret och så går den mycket jämnare över hela registret!! Och så varvar den 500 mer än förut:)
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Är också inne på att bygga ett avgasrör har hittat några program måste bara förstå dem lite också. Fast planerar att göra det under vinter typ så man har något att göra.

Är det någon som har biomotion eller vad det heter?
 

eXter

2 Takter Är Rätta Takter
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Åland
Hoj
Yz250
Är också inne på att bygga ett avgasrör har hittat några program måste bara förstå dem lite också. Fast planerar att göra det under vinter typ så man har något att göra.

Är det någon som har biomotion eller vad det heter?

Bara att googla och ladda ner gratis verisionen
 

Lezo

HiPerJace Tuna!
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Rs 125, en Pr2 extreme tuned edit roxXx. Samt skuren 250&Novolette!
Tränger mig in i tråden bara efter att ha läst dom första inläggen..


Måste bara fråga; Varför skulle ett effekt rör ge sämre effekt än med orginalröret?.. Liksom orginal röret är väl gjort för att jobba på lägre varv, samt att det är igen stuffat med katalysator och massa sket. För polini cyllen är väl högvarvigare än orginal cyllen eller?

Så även om rören nu skulle vara avstämda för 125cc, så måste domju prestera bra med ynka 30cc mer. Eller ialf bättre än vad orginal röret gör som i sintur också måste vara riktat till 125cc..

Har fan vänt ut och in på 2-takt plenty often och fattar inte riktigt det här. Skulle nån vilja vara vänlig och förklara? Eller är det bara en seglivad myt från nått fucko som bestyckade om sin hoj genom att byta huvudmunstycke 40storlekar?.. Haha aja förklara pleeeeeeez /Leo
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Happ? Har jag blivit ett fucko nu också:confused:

En grej som är lite konstig är att hojen går nästan lika bra med 145, 150, 155, 180, 185 munstycken. Med alla dem munstyckena har stiftet blivit gyllenbrunt de sista försöken jag gjorde idag. Mysko men hojen går iaf grymt nu, har justerat bränsleskruven och nålen lite mer nu så.

Måste tillägga att den låter alldeles för grymt nu:)
 
Last edited:

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Happ? Har jag blivit ett fucko nu också:confused:

En grej som är lite konstig är att hojen går nästan lika bra med 145, 150, 155, 180, 185 munstycken. Med alla dem munstyckena har stiftet blivit gyllenbrunt de sista försöken jag gjorde idag. Mysko men hojen går iaf grymt nu, har justerat bränsleskruven och nålen lite mer nu så.

Måste tillägga att den låter alldeles för grymt nu:) Förut när jag hade 28mm förgasare tyckte jag den lät ganska mycket häftigare. Men nu med 36mm så låter den gryyyymtt! Särskilt på högre varv:tungan

Hmm det är ganska skumt, fattar inte heller det där med munstycken har varvat 2:an 3:an utan att den ändrar någon förg blir lite brunare i kanten (stiftet är helt nytt) Fast det gammla var svart :va, Har också flyttat ner clipset på nålen ett steg då jag tycker den går bättre dära.

Vart köper du munstycken?

BTW, det där sista skulle du aldrig ha sagt för nu krväer vi ett ljud bevis :tungan
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Jag måste ju få höra hur den låter:tuttar Vi får åka i veckan någon gång så kan jag få höra på dit ljud och du få smeka mina fälgar(som ska komma denna vecka):)
 

Lezo

HiPerJace Tuna!
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Rs 125, en Pr2 extreme tuned edit roxXx. Samt skuren 250&Novolette!
Ni byter alltså bara huvudmunstycken och får den att krångla sig genom hela registret utan diverse bludder och skit?.. Låterju väldigt enkelt isåfall!

Låg farts munstycket, ni har inte börja kolla på det?.. Sen ang att stiftet, så för att ni ska lita på färgen till 100% så skani först köra och maxxa ur hojjen ordentligt, sen DIRREKT efter kolla färgen på stiftet. Så t.ex. tomgångs körning 3 varav runt kvartertet är inget att lita på.
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Ni byter alltså bara huvudmunstycken och får den att krångla sig genom hela registret utan diverse bludder och skit?.. Låterju väldigt enkelt isåfall!

Låg farts munstycket, ni har inte börja kolla på det?.. Sen ang att stiftet, så för att ni ska lita på färgen till 100% så skani först köra och maxxa ur hojjen ordentligt, sen DIRREKT efter kolla färgen på stiftet. Så t.ex. tomgångs körning 3 varav runt kvartertet är inget att lita på.


Jag har bytt lågfartsmunstycke också till ett mindre och så har jag justerat bränsleskruven för att den ska gå bättre på lite gas. Googlar man på förgasarinställningar så hittar man guider som visar hur man ska ställa in för hela registret.

Jag lovar, varje försök så har jag varvat ur hojen på treans växel och öppnat och kollat stiftet på under en minut så jag tror inte jag har gjort fel. Med min gamla förgasare gjorde jag samma procedur och där kunde jag se tydliga skillnader med olika munstycken.
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Fattar ändå inte om den dör ltie vid lite mera gaspådrag på lågavarv (under 3), ska man byta lågfartsmunstycken eller skruva på blandningsskruven?


Åter igen vart kan man kan man köpa munstycken till dellorto? Eller vart köper ni?
 

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Fattar ändå inte om den dör ltie vid lite mera gaspådrag på lågavarv (under 3), ska man byta lågfartsmunstycken eller skruva på blandningsskruven?


Åter igen vart kan man kan man köpa munstycken till dellorto? Eller vart köper ni?
Jofrab.se - Moppedelar - Sedan hittar du Dell'Orto munstycken. Dock jävligt dyra (59kr/st) då de går som org. munstycken till Rieju eller vad det var.
Kan gå om du vill ha dem fort. Jag beställde via min återförsäljare, 2 dagar senar e hade jag dem - och självklart behöver man inte betala någon frakt.
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Jofrab.se - Moppedelar - Sedan hittar du Dell'Orto munstycken. Dock jävligt dyra (59kr/st) då de går som org. munstycken till Rieju eller vad det var.
Kan gå om du vill ha dem fort. Jag beställde via min återförsäljare, 2 dagar senar e hade jag dem - och självklart behöver man inte betala någon frakt.

Såg nu i stoffes sticky att addemoto.se har munstycken.
 

joacimforsberg

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Fagersta
Hoj
Aprilia rs 125 -07
Nån som har någon sida för trim cylindrar, förgasare och så till rs:en? hittade inte nått på dom som ni skrev. Sen en fråga till hur mycke kan man varva med orginal veven, någon som vet?
 

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Nån som har någon sida för trim cylindrar, förgasare och så till rs:en? hittade inte nått på dom som ni skrev. Sen en fråga till hur mycke kan man varva med orginal veven, någon som vet?

Det är väl knappast veven du behöver oroa dig för. köper du större cylinder får du ut maxeffekt på ett lägre varvtal jämfört med orginalcylindern. Det är lager i motorn som tar stryk pga mer vibration.
Har för mig det ska finnas 160cc, förknasare och allt du kan tänkas behöva på www.geiwiz.de
 
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

Top