Ferspeedboy
Jag har problem
Hej i stug värmen alla SH åkare, införskafade i går en RS125a 00a som har sitt utsprung från tyskland.
Motorn har inte vart körd mycke sen 2008 så den fungera inte när jag fick den i näven utan va bara greja.
Ingen ström i batteri, de laddades så de funkar nu.
Gammal soppa, de byttes.
Rensade förgasaren dellorto 28an, han som hade den sa att munstycket va borrat till 130, stog 120 på de.
Rengjorde bensinkranen o saken på tanken så tanken kan andas.
Filtret vart lai nte världens bästa men fungerar, ska rengöras.
Stiftet såg rätt nytt ut, bra gnista, ska bytta stift en dag.
Bakdrevet är på 40 tänder. nån som vet vad dom har för org drevning ?
Startade upp hojen efter mycke mallande på starten så hoppa den igång o körde en runda på 1mil för att känna så allt fungera.
Tempen stiger inte över 65grader hur jag en gör, vet inte vad de beror på, termostaten som kanske har fastnat
Ny dag nu o denna dagen körde jag en lägre sväng på ett par mil, lite choke o inte lika mycke malande så startade den rätt lätt lätt den vara på tomgång en stund o sen körde jag sakta iväg.
Men lite orolig gång på lägre varv har den o har skruvat tomgånskruven i botten o kommer knapt över 1000varv.
Hastighets mätaren fungerar inte för dumma ägaren innan har pajat vajern o plockat bort hastighetsdrivningen i framhjulet, nån som vet vad de kan kosta delarna i framhjulet ? sitter ett hjulager där sakerna ska sitta nu, vajern kostar la ca 100lapp.
Men som sakt när man kör så känns den väldigt seg som en strypt RS125a fast ändå inte, känns som den lämnar nån stanns ca 20-25hk, den går mjukt i hela rigistret till 11000varv, men de går lite halvsegt, ingen fart i axxet om man säjer så, typp som att munstycket e för stort eller att avgasporten inte öppnar helt. kanske dags att börja med att kolla upp avgasporten så den löper lätt eller vad tycker ni ? hojen har paserat precis 1500mil.
Effekt knuffen komer vid 7000varv på 6an om man gassar fullt från 5000varv.
Den varvar inte utt 1-5an men på 6an så börjar den varva ut o drar hela mätan ut fast segt, topp nån stans max 110 kan jag tippa på känns ju förnedrande när hojen e god för minst 150km/h+
Elsystemet på den e värsta ormboet o vet i tusan vad han gjort med de men skitt samma de funkar
CDI boxen ( brygan är klippt )
Avgasystem, sitter ett effekt rör på.
De tråkigaste på denna hojen e ju att skruva när allt e ivägen
Har liggandes en mikuni TM32a som jag tänkte montera, vet att 34an e den som motorn e disajnad för men får nöja med med 32an så länge, blir ju framföralt skildnad på större, o sen flatslide bara beställa mig munstycken till både 28an & 32an så man kan ha o bytta tills allt stämmer.
Motorn har inte vart körd mycke sen 2008 så den fungera inte när jag fick den i näven utan va bara greja.
Ingen ström i batteri, de laddades så de funkar nu.
Gammal soppa, de byttes.
Rensade förgasaren dellorto 28an, han som hade den sa att munstycket va borrat till 130, stog 120 på de.
Rengjorde bensinkranen o saken på tanken så tanken kan andas.
Filtret vart lai nte världens bästa men fungerar, ska rengöras.
Stiftet såg rätt nytt ut, bra gnista, ska bytta stift en dag.
Bakdrevet är på 40 tänder. nån som vet vad dom har för org drevning ?
Startade upp hojen efter mycke mallande på starten så hoppa den igång o körde en runda på 1mil för att känna så allt fungera.
Tempen stiger inte över 65grader hur jag en gör, vet inte vad de beror på, termostaten som kanske har fastnat
Ny dag nu o denna dagen körde jag en lägre sväng på ett par mil, lite choke o inte lika mycke malande så startade den rätt lätt lätt den vara på tomgång en stund o sen körde jag sakta iväg.
Men lite orolig gång på lägre varv har den o har skruvat tomgånskruven i botten o kommer knapt över 1000varv.
Hastighets mätaren fungerar inte för dumma ägaren innan har pajat vajern o plockat bort hastighetsdrivningen i framhjulet, nån som vet vad de kan kosta delarna i framhjulet ? sitter ett hjulager där sakerna ska sitta nu, vajern kostar la ca 100lapp.
Men som sakt när man kör så känns den väldigt seg som en strypt RS125a fast ändå inte, känns som den lämnar nån stanns ca 20-25hk, den går mjukt i hela rigistret till 11000varv, men de går lite halvsegt, ingen fart i axxet om man säjer så, typp som att munstycket e för stort eller att avgasporten inte öppnar helt. kanske dags att börja med att kolla upp avgasporten så den löper lätt eller vad tycker ni ? hojen har paserat precis 1500mil.
Effekt knuffen komer vid 7000varv på 6an om man gassar fullt från 5000varv.
Den varvar inte utt 1-5an men på 6an så börjar den varva ut o drar hela mätan ut fast segt, topp nån stans max 110 kan jag tippa på känns ju förnedrande när hojen e god för minst 150km/h+
Elsystemet på den e värsta ormboet o vet i tusan vad han gjort med de men skitt samma de funkar
CDI boxen ( brygan är klippt )
Avgasystem, sitter ett effekt rör på.
De tråkigaste på denna hojen e ju att skruva när allt e ivägen
Har liggandes en mikuni TM32a som jag tänkte montera, vet att 34an e den som motorn e disajnad för men får nöja med med 32an så länge, blir ju framföralt skildnad på större, o sen flatslide bara beställa mig munstycken till både 28an & 32an så man kan ha o bytta tills allt stämmer.