RS125 blandade frågor, drevning, segt axx, dålig topp.

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Varför sälja motorn? :va

Försök få ut 80-130hk ur org 125cc, lyckas du med de så ska du få en halv mille i näven :yoparty

Hastigheten e aldeles för låg, därav ska jag bytta motor till nått roligare, moda ditt nån annan motor, hojen e helt okej i storlek, men aldeles för få hk/nm ur org motorn.
 

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
Försök få ut 80-130hk ur org 125cc, lyckas du med de så ska du få en halv mille i näven :yoparty

Hastigheten e aldeles för låg, därav ska jag bytta motor till nått roligare, moda ditt nån annan motor, hojen e helt okej i storlek, men aldeles för få hk/nm ur org motorn.

Har du funderat på vad för motor det skall bli?

Skulle vara kul med någon annan sorts 2 takts motor i större kubik kanske 250-500 eller något liknande skulle vara kul :yoparty:banana
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Har du funderat på vad för motor det skall bli?

Skulle vara kul med någon annan sorts 2 takts motor i större kubik kanske 250-500 eller något liknande skulle vara kul :yoparty:banana

Få se vad för knarr de blir på hojen men den lär få hojen o bli gladare :tuttar

250-500 e ingen stor kubik 2T :va när man närmar sig 800-1000cc 2T börjar de bli stort :D
 

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
Få se vad för knarr de blir på hojen men den lär få hojen o bli gladare :tuttar

250-500 e ingen stor kubik 2T :va när man närmar sig 800-1000cc 2T börjar de bli stort :D

Jo men 800-1000cc i 2t är väl lite svårare att få tag på :va
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Jo men 800-1000cc i 2t är väl lite svårare att få tag på :va

Nja direkt vanligt e de la inte.

800 turino tror jag den hette eller nått ovanligt namn hade den hojen, men den motorn har jag inte råd med en då, lär kosta säkert 200 Tusen bara motorn.

Men blir inte 2T troligen, en Twin 2cyl på 950-990cc troligen kanske, har hittat en för 12pap med elsystem, men ska fundera på de.
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Ja då va min Mikuni TM32a såld :)

Men bara för skoj skull så montera jag min Keihin PJ36a flatslide :) montera 58 låg / 138 Hög, starta den o vipps vilket gassläge :) ut o körde en sväng, sattan halt men vad gör de, körde hem igen o testa göra börnis, 1-3an piskar den lätt på torr asfalt:) men ska ta en runda snart med hojen, se hur mycke fugen behöver bestyckas om, se om de blir prestanda höjande eller om den kommer gå sämre, blir att montera org Dellorto 28an igen då :(

Se om man kan pasera 180 Knyck ^^

Nä fasen gick inget vidare, den går tungt när man kommer över 155km/h på 5an, vill inte varva ut, sen när man står stilla får den på tok för möer soppa. får laborera lite mer med munstyckerna o se vad de slutar med :)
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top