rs125 toppar 140?!

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
2841073 varför kan ingen tråd enbart hålla sig till topic utan någon lam skojare ska komma och föröska vara rolig med ett sådant inlägg? Skärpning grabbar!
Ni klagar på MF om man tar och kolla på "deras" forum så är dom otroligt mycket mognare i skrivsätt och svar än detta.
Skärpning!
duu bäret har dispans för att få göra sånna där inlägg!

knip igen.

Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Nsr 125 -98, Yamaha xt 350 med yz 250 fram/bakfälg ,sving, och framgaffel
Jag tror det kan vara den boxen som styr avgasporten. Exakt sån var min nsr också, sen kom det fram att jag hade den strypta versionen som inte öppnade mer än 70% efter 8000 varv eller om det var 10000 jag är inte säker.
Efter 120 hände det ingenting.

attack

Greve
Gick med
17 Feb 2007
Hoj
Suzuki GSX-R600 K1
duu bäret har dispans för att få göra sånna där inlägg!

knip igen.

det gäller hela detta underforum, alla diskussioner leder alltid till offtopic och en hel del meningslösa inlägg.

En regel många har verkat missa är "*Svara inte på din bästa kompis löjliga skämt." Tyvärr händer det ofta också som sagt var. Håll er till OT och väx upp! Ni är inte 12 år längre!

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Husaberg fs650-04
hehe såg att min gamla tråd kika fram igen :)

Rs'en går fortfarande inte så bra som alla säger. Jag har kollat över i princip allt nu över vintern och gjort ren avgasporten och smort upp wiren men fortfarande går den i runt 145-150 mätarfart på. Skulle nog möööjligen kunna pressa upp den i 160 mätarfart men då krävs det nog typ hela sala-rakan + medvind samt nedförs känns det som.
Har kikat att solanoiden drar upp avgasporten när jag varvar ca 8k och det gör den, samt att den är öppen på tomgång.

Bryr mig inte lika mkt längre eftersom att jag ska skaffa mellanhoj i höst men vore ju förstås kul att få den att gå lite bättre. Den axxar fint till typ 120 men sen känns den ganska klen.

Hur fort går era rs? inga moppefucko svar nu att dom gör 180+ eller liknande utan hur fort går dom planmark och hur lång tid tar det innan ni kommer upp i dom hastigheterna?

Niick

Smirnoff <3
Gick med
8 May 2006
Hoj
Aprilia -06
Tjo,

Jag har varit uppe i 165(mätarfart) km/h med min helt ostrypta RS, och det var på 10k varv, den varvar 11500, kan säkert få upp den i 170-175(mätarfart) men mätaren är digital, så tror inte det är jääätte glädjemätare, men man vet ju aldrig!:tummenupp

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
KTM 450 EXC
Så du tror att bara för att mätaren är digital så är det inte glädjemätare? Är den automatiskt uppkopplad mot en sattelit då eller? Är samma glädjemätare på en sån som på en "analog", skulle tro att Aprilia RS har glädjemätare om nått för att någon överhuvudtaget ska köpa dom!

Niick

Smirnoff <3
Gick med
8 May 2006
Hoj
Aprilia -06
Så du tror att bara för att mätaren är digital så är det inte glädjemätare? Är den automatiskt uppkopplad mot en sattelit då eller? Är samma glädjemätare på en sån som på en "analog", skulle tro att Aprilia RS har glädjemätare om nått för att någon överhuvudtaget ska köpa dom!

Vad jag har läst så ska man kunna lita på dom nya RS125:eek:rnas mätare, vet inte om det är sant, tror det var DP som sa det om jag minns rätt.

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4
Min rs går i ca 120-130, o jag har ingen ducati box bredvid cdiboxen. Har en -04. Är de så att ja inte ens har någon avgasport?:näsblod
Det syns ju inte så bra under tanken, men ska mecka loss o kolla snart när man får tid

Alkzkz

Make every stroke count - Go 2-Stroke.
Gick med
18 Jan 2007
Hoj
Aprilia RS 125
Min rs går i ca 120-130, o jag har ingen ducati box bredvid cdiboxen. Har en -04. Är de så att ja inte ens har någon avgasport?:näsblod
Det syns ju inte så bra under tanken, men ska mecka loss o kolla snart när man får tid

Om det är så att cykeln är importerad från exempelvis Tüskland så är det mycket möjligt att du fått tag på en 80km/h-hoj, vilken oftast saknar variabel avgasport.
Förra ägaren till min RS införskaffade avgasport efter importen och har tyvärr för mig att det kostade en del.

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Husaberg fs650-04
Tjo,

Jag har varit uppe i 165(mätarfart) km/h med min helt ostrypta RS, och det var på 10k varv, den varvar 11500, kan säkert få upp den i 170-175(mätarfart) men mätaren är digital, så tror inte det är jääätte glädjemätare, men man vet ju aldrig!:tummenupp

okey, hur lång tid tog de innan du var uppe i 165 samt hur långt upp har du "bra drag" ?

jag ska ut på en tur i morn där det finns en lång raksträcka så då kan jag prova att maxxa ur den och se om den går nå fortare i år efter lite småfix under vintern :)

Angående glädjemätare så spelar det ingen roll om du har digital eller analog mätare, båda mäter ju på samma sätt i hjulnavet right? Enda skillnaden är väl att det är lättare att läsa an en digital mätare exakt.

Jag funderar på att slänga på en cykeldator och ställa in hjuldiametern väldigt exakt för att se hur mkt orginalen ljuger :tummenupp

Niick

Smirnoff <3
Gick med
8 May 2006
Hoj
Aprilia -06
okey, hur lång tid tog de innan du var uppe i 165 samt hur långt upp har du "bra drag" ?

jag ska ut på en tur i morn där det finns en lång raksträcka så då kan jag prova att maxxa ur den och se om den går nå fortare i år efter lite småfix under vintern :)

Angående glädjemätare så spelar det ingen roll om du har digital eller analog mätare, båda mäter ju på samma sätt i hjulnavet right? Enda skillnaden är väl att det är lättare att läsa an en digital mätare exakt.

Jag funderar på att slänga på en cykeldator och ställa in hjuldiametern väldigt exakt för att se hur mkt orginalen ljuger :tummenupp

Har för mig att det var något digitalt där nere i hjulnavet, vet dock inte, den går väl bra upp till 140 skulle ja tro, det var väldigt länge sedan jag körde, så inte säker.

mejje

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Cbr600f med ubergula fälgar mohaha
haha toppa 140 strypt hahahahahahahhahahahahahahha

skulle tro att Aprilia RS har glädjemätare om nått för att någon överhuvudtaget ska köpa dom!

hur orkar vi med sådana som du. avundsjukan är ett faktum :arsele .

och nu vet jag att du komma att dummförklara mig med att bara se dig skriva nått sådant är för mig helt j*vla korkat. ta du din sketna Ktm och sitt med träsmak i röven du :) :) kanske de va så att lilla sonen inte fick den rs:en han så gärna velat ha?

Last edited:

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
Om det är så att cykeln är importerad från exempelvis Tüskland så är det mycket möjligt att du fått tag på en 80km/h-hoj, vilken oftast saknar variabel avgasport.
Förra ägaren till min RS införskaffade avgasport efter importen och har tyvärr för mig att det kostade en del.
men min är inte importerad....

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2843592 okey, hur lång tid tog de innan du var uppe i 165 samt hur långt upp har du "bra drag" ?

Digitala mätare mäter på en magnet på hjulet, så som en cykeldator vilket gör dem till mera pålitliga.

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Husaberg fs650-04
Digitala mätare mäter på en magnet på hjulet, så som en cykeldator vilket gör dem till mera pålitliga.

Det stämmer inte riktigt skulel jag vilja påstå. Det är olika från hoj till hoj. På min jetforce (moppe) som jag hade så var det digital mätare men fortfarande så var det växel i navet samt en wire som gick upp till en liten box där det förmodligen satt en roterande magnet, potentiometer eller liknande.

Men på min fiddy sitter det magnet i hjulet men om det gör mätaren så mkt mer pålitlig vet jag inte. Det beror ju på hur noga inställd hjuldiametern är och det gäller ju samma sak där som med en vanlig analog mätare att felvsningen proportionell till hastigheten så en digital mätare kan visa rätt mycket fel i höga hastigheter dom med. Det är bara att kika på tester när dom jämför mätarfart med verklig fart på lite större sporthojjar (med digital hastighetsmätare) i höga hastigheter, då är skillnaderna nästan skrämmande ibland :gnissla

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
KTM 450 EXC
haha toppa 140 strypt hahahahahahahhahahahahahahha

hur orkar vi med sådana som du. avundsjukan är ett faktum :arsele .

och nu vet jag att du komma att dummförklara mig med att bara se dig skriva nått sådant är för mig helt j*vla korkat. ta du din sketna Ktm och sitt med träsmak i röven du :) :) kanske de va så att lilla sonen inte fick den rs:en han så gärna velat ha?

HAHA, smaken är väl som baken, jag tycker det är larvigt med 125or som tror sig vara en riktig sporthoj, dom som kör har lite VÄL högt självförtroende...Men jag menar absolut inget drygt, det är bara en personlig åsikt, precis som det finns folk som ratar en KTM!

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2847762 Det stämmer inte riktigt skulel jag vilja påstå. Det är olika från hoj till hoj. På min jetforce (moppe) som jag hade så var det digital mätare men fortfarande så var det växel i navet samt en wire som gick upp till en liten box där det förmodligen satt en roterande magnet, potentiometer eller liknande.

Men på min fiddy sitter det magnet i hjulet men om det gör mätaren så mkt mer pålitlig vet jag inte. Det beror ju på hur noga inställd hjuldiametern är och det gäller ju samma sak där som med en vanlig analog mätare att felvsningen proportionell till hastigheten så en digital mätare kan visa rätt mycket fel i höga hastigheter dom med. Det är bara att kika på tester när dom jämför mätarfart med verklig fart på lite större sporthojjar (med digital hastighetsmätare) i höga hastigheter, då är skillnaderna nästan skrämmande ibland :gnissla
Har inte sett den typen du beskriver men om det var så på din moppe så antar jag att det finns det med.

Jag har inte haft problem med att den digitala mätaren visar fel med en magnet i skivan. Såvida inte GPS visar fel också då, och då är det ju jävligt märkligt.

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
faaaan, ja kollade nyss och jag har ingen variabel avgasport, sitter bara ett lock där...Ingenting heller i föggen.. _Nu blir det o beställa från giewez då:huvet

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy