Heinevik
Guest
Jag har en rs125 på 35hk, arrow, stora förgasarn och annat smått & gott. Om jag får lita på min mätare (som stämmer exakt med båda våra bilar) har jag varit uppe på minst 180 på rakan..
Grabbens RS125 -06 (strypt) går med mig (85 kg) drygt 150 på mätaren.
räcker inte 140 hehe??
Nej eller kanske för dig eftersom din maskin inte ens gör 110...
aja men asså jag förstår ej varf alla 125 förare bara är ute efter att köra så fort som möjligt.
Alltså detta är lite skummt. Sista jag var ute och åkte så åkte jag en del motorväg och när jag ligger i 120 så drar den bra samt svarar fint på gasen men sen när jag gasar på lite till så jag kommer upp i runt 130-135 så tappar den allt kraft och ljudet förändras, detta måste vara när den uppnar avgasporten? När den uppnar avgasporten så ska den ju ge effekt men istället tappar den draget. Vad kan vara fel?
När jag sen släpper lite på gasen tills den sjunker under 8k så känner man hur den börjar skjuta på igen
räcker inte 140 hehe??
Nej eller kanske för dig eftersom din maskin inte ens gör 110...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |