rs125 toppar 140?!

Heinevik

Guest
Jag har en rs125 på 35hk, arrow, stora förgasarn och annat smått & gott. Om jag får lita på min mätare (som stämmer exakt med båda våra bilar) har jag varit uppe på minst 180 på rakan..
 

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Ort
falun
Hoj
Husaberg fs650-04
Alltså detta är lite skummt. Sista jag var ute och åkte så åkte jag en del motorväg och när jag ligger i 120 så drar den bra samt svarar fint på gasen men sen när jag gasar på lite till så jag kommer upp i runt 130-135 så tappar den allt kraft och ljudet förändras, detta måste vara när den uppnar avgasporten? När den uppnar avgasporten så ska den ju ge effekt men istället tappar den draget. Vad kan vara fel?
När jag sen släpper lite på gasen tills den sjunker under 8k så känner man hur den börjar skjuta på igen när avgasporten stängs. Jag tycker nästan att det verkar vara tvärt om på min att den stänger avgasporten när den ska uppna osv. Fast när jag axxar på lägre växlar och varvar ur den friskt till rödmarkeringen så axxar den hur bra som helst och avgasporten gör sitt jobb.

Nån som upplevt samma problem?

Jävla strul med elektronisk avgasport.... på crossen sitter det en mekanisk som styrs steglöst till motorvarvet med centrifugalkraft (stavning?) och detta fungerar alltid felfritt...
 

Appel

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2006
Ort
Visby
Hoj
2005, Yamaha MT-01
Grabbens RS125 -06 (strypt) går med mig (85 kg) drygt 150 på mätaren.

Vid en kontroll på verkstaden så fanns det inte någon strypning över huvut taget...

Det förklarar ju ett och annat!

Och, nej grabben hade inte tagit bort den, det gjorde tydligen återförsäljaren efter registreringsbesikningen.
 

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
aja men asså jag förstår ej varf alla 125 förare bara är ute efter att köra så fort som möjligt.

För att dom har dålig självkänsla och liten kuk och måste hävda sig med att skryta om hur fort dom kan köra? :D

Seriöst, lägg ner den här skiten mot Ahlvik, visst fan gillar inte jag den skiten han skrev i "Tankeväckande-film" tråden. Men seriöst? What's up med er egentligen? Lättast är väl ändå att ignorera, men visst fan! Det va ju så att ni hade liten kuk och dålig självkänsla och va tvunga att hävda er på andra sätt!

Damn! Moraltant is fun to be!! :D
 

back in black

Ringräv
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
RF 900 rgv 250
Alltså detta är lite skummt. Sista jag var ute och åkte så åkte jag en del motorväg och när jag ligger i 120 så drar den bra samt svarar fint på gasen men sen när jag gasar på lite till så jag kommer upp i runt 130-135 så tappar den allt kraft och ljudet förändras, detta måste vara när den uppnar avgasporten? När den uppnar avgasporten så ska den ju ge effekt men istället tappar den draget. Vad kan vara fel?
När jag sen släpper lite på gasen tills den sjunker under 8k så känner man hur den börjar skjuta på igen

Du är säker på att den inte går lite magert??
Jag har varit med om cyklar som har haft ok drag i tidiga accet, men som inte gått alls när man börjat belasta dom.

räcker inte 140 hehe??

Om man har en cykel som borde göra mer är det väl ganska intressant eftersom någonting då är FEL
 
Last edited:

Madrock

Road slickers
Gick med
18 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha MT-09 2016
Nej eller kanske för dig eftersom din maskin inte ens gör 110...

Han har faktist rätt !? Man får ju ändå inte köra mer än 110. (förutom på 2 eller 3 vägar som det fortfarande är 120 på.) Med andra ord 140 räcker gott och väl
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top