RST Handskar, erfarenheter? eller bara allmänt tycke

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Har sneglat på nya handskar och hittade RST Moto Pilot Race
info:

RST Moto Pilot Race gloves feature kangaroo palm with Pittards leather finger panels, Schoeller Keprotec inserts on palm, carbon fibre knuckle and finger protective inserts, Kevlar thread used on main impact areas, double wrist strap and cuff closure, pre-curved finger construction for added feel and silicone powergrip panels to palm and thumb.

Tycker det verkar bra för 600:- men skulle vilja höra andra åkares åsikter om just RST, har inga RST prylar sen innan.

Bifogat

• PILOTBLUE.jpg
    PILOTBLUE.jpg
    133.2 KB · Visningar: 128

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
För 600 känns det som att det går att köpa utan att få ångest om skiten inte passar....

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
För 600 känns det som att det går att köpa utan att få ångest om skiten inte passar....

ja tänkte jag oxå, tills jag upptäckte att det skiljer bara 250spänn upp till deras "värsting" hanske som heter samma fast EVO ist för race.
Jag får forstätta fundera:)

Bifogat

• eb303cc1b45fcb886c9382526197d9d4.jpg
    eb303cc1b45fcb886c9382526197d9d4.jpg
    143.8 KB · Visningar: 102
  • 188961ba24985858fcf64cd3cc6213a2.jpg
    188961ba24985858fcf64cd3cc6213a2.jpg
    134.6 KB · Visningar: 92

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Som tidigare svensk RST importör har jag hört och sett en del resultat, och dessutom vurpat ett antal gånger i deras handskar.
Jag kan bara säga att kvaliten är mkt hög för priset, och väger man inte in priset så är kvaliten hög.
Just den senaste modellen har jag inte provkört/vurpat i, men provat och den är lika bekväm och mjuk som de tidigare modellerna.

KÖP

Niiinja

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2009
Hoj
Gsx-r 1000 K3
De där såg ju inte dumma ut alls, vart tänkte du köpa dem i så fall? :)

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Som tidigare svensk RST importör har jag hört och sett en del resultat, och dessutom vurpat ett antal gånger i deras handskar.
Jag kan bara säga att kvaliten är mkt hög för priset, och väger man inte in priset så är kvaliten hög.
Just den senaste modellen har jag inte provkört/vurpat i, men provat och den är lika bekväm och mjuk som de tidigare modellerna.

KÖP

Låter skit bra, men är handsken Race mjuk, för efter kollat på bilderna och jämfört race och evo så ser evo mjukare och mer formad för att sitta bättre runt handtaget, har du oxå provat deras tractech?

De där såg ju inte dumma ut alls, vart tänkte du köpa dem i så fall? :)

ebay.co.uk har jag hittat, tror säljaren heter bikedevils eller liknande

Last edited:

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
jag kör också i RST, skitbra handskar!

bra skydd och riktigt mjuk i jämförelse med andra liknande, tycker det är toppen rörlighet i den utan att tumma på säkerheten :tummenupp

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Låter skit bra, men är handsken Race mjuk, för efter kollat på bilderna och jämfört race och evo så ser evo mjukare och mer formad för att sitta bättre runt handtaget, har du oxå provat deras tractech?

bara EVO av de nyare modellerna jag provat.
nu för tiden åker jag i japanska handskar av yppersta kvalite, men ibland tar jag ett par gamla RST ändå..

Last edited:

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Handskar nu beställda, det blev Tractech för 620:- inkl frakt, från ebay:tummenupp

Bifogat

• $(KGrHqF,!hcE47yfzid(BOVLyc5ck!~~48_12.jpg
    $(KGrHqF,!hcE47yfzid(BOVLyc5ck!~~48_12.jpg
    20.8 KB · Visningar: 91

blysläden

Kör gärna många mil men bana är roligast
Gick med
10 Oct 2006
Hoj
En liten Honda och en stor Yamaha.
Berätta vad du tycker när du provat handskarna. Blev lite sugen själv.

Lawson

Medlem
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1
bara EVO av de nyare modellerna jag provat.
nu för tiden åker jag i japanska handskar av yppersta kvalite, men ibland tar jag ett par gamla RST ändå..

Kan det vara Nankai?
De bästa handskar som jag har kört med. Gjorde en vurpa slog mig medvetslös och handen fastnade under mig när jag gled på asfalten den handsken var inte snygg efteråt men handen klarade sig utan en skråma.

blysläden

Gick med
10 Oct 2006
Hoj
Kommer inte bruka dom förrän nästa sommar men jag ska klämma lite så får jag se om jag gillar dom:)

Räcker med ett utlåtande hur de sitter och känns på handen. Körde säsongens sista runda idag. Trevligt men lite kallt :D

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
jag köpte Held
held2920poleposition.jpg
för 90€ . Skitnöjd, mycket skönare än Held Phantom

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kan det vara Nankai?
De bästa handskar som jag har kört med. Gjorde en vurpa slog mig medvetslös och handen fastnade under mig när jag gled på asfalten den handsken var inte snygg efteråt men handen klarade sig utan en skråma.

RS Taichi, men nankai och kushitani är också äckligt bra.

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Berätta vad du tycker när du provat handskarna. Blev lite sugen själv.

Nu har jag fått Hanskarna, betsällde medium storlek 9.

Dom är förstora, trots att jag brukar ha 9:eek:r på jobbet, och mina andra hanskar från Alive sitter kanon bra i medium 9.

övrigt så känns dom luftiga och smidiga.

Så nån som vill köpa RST Tractech Blå/vit medium 9 som är stor som en 10:a?, jag får köpa nya Small, orkar inte hålla på med returer:)

blysläden

Gick med
10 Oct 2006
Hoj
Dom är förstora, trots att jag brukar ha 9:eek:r på jobbet, och mina andra hanskar från Alive sitter kanon bra i medium 9.

Riktigt tråkigt med storleken. Även jag kör arbetshandskar storlek 9 så de passar inte mig tyvärr. Man skulle kunna tro att det var en standard men tydligen inte. Hur pass stora är de? Inget du kan använda alls?
Nöjd med handsken annars - känns inte som budgethandskar?

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Riktigt tråkigt med storleken. Även jag kör arbetshandskar storlek 9 så de passar inte mig tyvärr. Man skulle kunna tro att det var en standard men tydligen inte. Hur pass stora är de? Inget du kan använda alls?
Nöjd med handsken annars - känns inte som budgethandskar?

absolut inte budget men dom är tunnare än mina gamla, ja när knogskyddet satt bra fattades det ca 1-1.5cm på långfingret försökte mäta mitt långfinger på ett ungefär och fick det till 8-8,5cm långt

Edit: Beställde nya nyss fast det blev den som heter EVO, finns på bild längre upp, tog den i small, blev 836:- inkl frakt.

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...