RST skinnställ

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
MBGIRL skrev:
Förstår inte varför du försöker skylla över saker o ting på min pappa?
Han har väl inget att vinna på att vara oförskämd mot dig.
Tycker du att du gör bra affärer och har bra service så får du tycka det.
Men jag tycker inte det och vad du än skriver i denna tråden för att smutskasta
min pappa så kommer inte det ändra min åsikt utan snarare förstärka den att du behandlat oss som kund dåligt.

Och detta är det sista jag skriver för detta leder ingen vart förutom att du tydligen
skyller ifrån dig ännu mer i denna tråden. Så nu är det slutpratat för mig del.
Lycka till i framtiden...
Som sagt, jag har inga planer på att spinna vidare på det där samtalet.
Jag servade er efter de resurser jag hade vid tidpunkten.

Håller med om att vi kan avsluta här.
Eftersom du är kund, så är det du/ni som är rätt till en förklaring och ursäkt,
den är nu lämnad.
Lycka till själv.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Trådväckning .. Iofs en gammal tjafstråd men den handlade ju från början om RST ställ..

Har sett några som har skrivit att det är bra ställ, bra kvalité och så, billigt som tusan är det ju också, knappt 4.5k tycker jag låter riktigt bra, men så är det storlekarna. Vad har ni som har RST för storlek i det och vad har ni i andra ställ av andra fabrikat ?

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag har ett RST 2-delat 50 och hade innan ett sånt där ixs ställ 2-delat 50. IXS'et va aningen större på bredden, framför allt runt benen. RST't är nog aningen längre, både jacka och brallor.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
HanneZ skrev:
2042808 Jag har ett RST 2-delat 50 och hade innan ett sånt där ixs ställ 2-delat 50. IXS'et va aningen större på bredden, framför allt runt benen. RST't är nog aningen längre, både jacka och brallor.
Längd och vikt på dig då?

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
HanneZ skrev:
2042808 Jag har ett RST 2-delat 50 och hade innan ett sånt där ixs ställ 2-delat 50. IXS'et va aningen större på bredden, framför allt runt benen. RST't är nog aningen längre, både jacka och brallor.

Enligt dom på RST fanns inget ställ som passar mig perfekt pga min kroppsbyggnad ( ~190 / ~75 ), och det är kanske inte så konstigt, är lång och väldigt smal. Därför blir det storlek 54 för mig, som passar i längd men inte på bredden. Det senare får jag fylla ut så gott det går med ryggskydd och mer träning . :tomten

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
lorkan skrev:
2043004 Enligt dom på RST fanns inget ställ som passar mig perfekt pga min kroppsbyggnad ( ~190 / ~75 ), och det är kanske inte så konstigt, är lång och väldigt smal. Därför blir det storlek 54 för mig, som passar i längd men inte på bredden. Det senare får jag fylla ut så gott det går med ryggskydd och mer träning . :tomten
Nej det är ju så tyvärr. Jag vägde som sagt dryga 60 förut och IXS'et va för kort men för brett. När jag smekte asfalten så vred sig ena byxbenet vilket gjorde att jag fick ett skrapsår p.g.a. det men vad gör det? Sen vet jag inte om det finns andra risker med att ha ett för stort skinnställ förutom att skydden självklart inte sitter där dom ska.

Mitt RST satt bättre än IXS'et iallafall.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
HanneZ skrev:
2043007 Nej det är ju så tyvärr. Jag vägde som sagt dryga 60 förut och IXS'et va för kort men för brett. När jag smekte asfalten så vred sig ena byxbenet vilket gjorde att jag fick ett skrapsår p.g.a. det men vad gör det? Sen vet jag inte om det finns andra risker med att ha ett för stort skinnställ förutom att skydden självklart inte sitter där dom ska.

Mitt RST satt bättre än IXS'et iallafall.

Ajdå, jag hoppas att 54an inte blir såå förstor på mig, då blir det kanske bud på 52an istället .. Eller, träna träna träna ! :tomten :D

McJonne

Lär mig nytt varje dag
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
R6
Återförsäljare(?)

Står visserligen på rst.nu att det inte finns några återförsäljare ute i landet, men om man läser allt annat ovan i tråden verkar det finnas/ha funnits en del.

Är det verkligen så att det inte finns någon återförsäljare? Hade varit perfekt om det fanns en i Skåne! :tummenupp

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
McJonne skrev:
2097900 Står visserligen på rst.nu att det inte finns några återförsäljare ute i landet, men om man läser allt annat ovan i tråden verkar det finnas/ha funnits en del.

Är det verkligen så att det inte finns någon återförsäljare? Hade varit perfekt om det fanns en i Skåne! :tummenupp

Nej tyvärr är det inte så bra. Du får beställa från nätet helt enkelt ..

McJonne

Lär mig nytt varje dag
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
R6
lorkan skrev:
2097921 Nej tyvärr är det inte så bra. Du får beställa från nätet helt enkelt ..

Jaha, de va ju lite tråkigt. Får väl slå en signal till rst istället då! Nån som vet ungefärliga fraktkostnader, betalningssätt osv?

Såg visst att de flesta av mina frågor besvarades på sidan! :pannkyss

Last edited:

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
McJonne skrev:
2097928 Jaha, de va ju lite tråkigt. Får väl slå en signal till rst istället då! Nån som vet ungefärliga fraktkostnader, betalningssätt osv?

Står ju på deras sida att det handlar om postförskott, så man får väl lägga på lite slantar. Men det är ju fortfarande mycket billigare jämfört med liknanade ställ...

McJonne

Lär mig nytt varje dag
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
R6
lorkan skrev:
2097949 Står ju på deras sida att det handlar om postförskott, så man får väl lägga på lite slantar. Men det är ju fortfarande mycket billigare jämfört med liknanade ställ...

Jo, visst. De är ju fina priser! Men känns dock bättre att testa lite olika storlekar och ställ "irl" för att känna vad som sitter bäst.

Får bli en Skåne-runt-tur på lördag.

Någon/några bra affärer att rekomendera med bra utbud? Såg att du bor hos mamma i Skåne.. :)

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
McJonne skrev:
2097962 Jo, visst. De är ju fina priser! Men känns dock bättre att testa lite olika storlekar och ställ "irl" för att känna vad som sitter bäst.

Får bli en Skåne-runt-tur på lördag.

Någon/några bra affärer att rekomendera med bra utbud? Såg att du bor hos mamma i Skåne.. :)

Aa, Klippan närmare bestämt. :D

Nja, Yamaha Center eller Honda Center i Helsingborgsområdet är väl alltid najs. Men smakar det så kostar det. Jag ska köpa ett RST-ställ, det är ju snuskigt billigt.. :tungan

McJonne

Lär mig nytt varje dag
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
R6
lorkan skrev:
2100120 Aa, Klippan närmare bestämt. :D

Nja, Yamaha Center eller Honda Center i Helsingborgsområdet är väl alltid najs. Men smakar det så kostar det. Jag ska köpa ett RST-ställ, det är ju snuskigt billigt.. :tungan

Klippan.. Där ser man! :)

De blir ingen skånetur för mig i helgen. Var på lillemans i Lund idag och köpte mig ett Spyke-ställ. Riktigt nice! :tummenupp Även ett ryggskydd och handskar! Fick bra service av den trevlige killen så kunde inte låta bli!

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
McJonne skrev:
2100571 Klippan.. Där ser man! :)

De blir ingen skånetur för mig i helgen. Var på lillemans i Lund idag och köpte mig ett Spyke-ställ. Riktigt nice! :tummenupp Även ett ryggskydd och handskar! Fick bra service av den trevlige killen så kunde inte låta bli!

Vad kul. :D Vad fick du pröjsa och hur ser det ut ? (bild föredras) :)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0