Nån som vet om 2011 RSV4 såldes med APRC på den vanliga (ej factory)
Och om man har kransen på bakbromsskivan innebär det då att det är APRC?
När är stor service med ventiler på v4:an ?kikat på en som gått strax 1000 mil och vill ju helst inte börja med en sån
Hoppsan ,minskar spelet såpass fort att du tycker det bör kollas på halva tiden ?
Hur djävliga är dom att skruva i v4rna ? Känns betydligt bökigare än en radfyra där det är lättåtkomligt att kolla
Hej!
Jag överväger en 2011 APRC Factory, är det något jag bör veta om den, eller bör avstå från just en 2011? Det är väl den första APRC Factory?
Den har Öhlins, Quickshift, traction control, Wheelie control, ABS, Launch control och har gått ca 3500 mil.
Tacksam för alla svar
Behöver man byta topplock på en service?Ska du serva den själv eller ska du låta en verkstad göra sånt som ventilkontroll, shimsbyte, byta toppar osv.
I så fall vilken verkstad ska du lämna in den till ?
Hur långt bort ligger verkstaden ?
Behöver man byta topplock på en service?
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Intressant! Jag var tvungen att kolla upp detta. Tydligen var det årsmodell -16(släpptes -15) som hade problem med toppar. Så en 2011 borde vara lugn.Nej inte på vanlig service men RSV4 ska vara känsliga för övervarvning
och då kan det tydligen bli aktuellt byta toppar efter "några" tusen mil.
Och tydligen ingen större kostnad byta toppar på en RSV4 (har sett ca 30000kr för nya toppar) om man ser på vad racing kostar.
Jämför Honda CBR600RR, vid racing måste vevaxeln bytas efter ca 500 mil för då är drevet på vevaxeln som driver kopplingen utslitet.
Jamför BMW S1000RR, vid racing ska växelådan ses över efter 400 km (40 mil).
Jamför Kawasaki ZX-10R, vid racing ska ramen bytas efter ett år.
Intressant! Jag var tvungen att kolla upp detta. Tydligen var det årsmodell -16(släpptes -15) som hade problem med toppar. Så en 2011 borde vara lugn.
Källa:internet
Jag har tyvärr ingen länk, men det var på något engelskspråkigt forum som detta diskuterades. Om man kollar lite spec bakåt i tiden så ser det ut som att rsv4an fick 20 hästar till 2016. Jag gissar att det var detta som gjorde att topparna tog stryk.Har du någon länk ?
Har själv varit intresserad av en RSV4 men efter hört om hög ljudnivå frågade jag en RSV4 förare på Racingwords bandag i söndags (2 august) på Kinnekulle hur han klarade ljudet och lösningen var en extra "mini" ljudfälla på avgasröret före det stora sliponet.
Det var i samband med detta (eftersom jag sade jag var intresserad köpa en RSV4) som han nämnde att RSV4 var känsliga för övervarvning. Vilket ju bara är en kostnad om man tänker räjsa för effekt finns det ju så det räcker i trafiken och på bandagar...
Utan behov av övervarvning.....
Själv har jag fått för mig att de här problemen bara finns i 1000cc motorn, av någon anledning inte i den nyare 1100cc motorn.
Ska du serva den själv eller ska du låta en verkstad göra sånt som ventilkontroll, shimsbyte, byta toppar osv.
I så fall vilken verkstad ska du lämna in den till ?
Hur långt bort ligger verkstaden ?
Nej, hade inte tänkt ta mer än oljeservice själv. Men efter att ha provkört hojen i fråga så är jag inte längre intresserad av att köpa en RSV4. Tyckte den kändes bred och tung. Jag med mina 173cm nådde inte ned med fötterna på bägge sidor. Jämfört med en panigale 1199 så var det som att köra runt med en husbil, enligt min mening. Nu kan det naturligtvis vara så att just denna cykel inte var välskött och därför inte funkade så bra. Men jag håller mig nog till ducati som är en del mindre.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |