Kollade försäkring på en RSV4. 2270 kr för halvförsäkring.... gah.
Vad är era premier/ ålder?
Vad är era premier/ ålder?
Vilket försäkringsbolag?53 år bor ”på landet” runt 10000:- hel/hel
Intressant. Jag 172 cm lång provsatt några olika sporthojar på MC-mässan 2020.
Bla Kawa ZX-6R och nedan
som jag satt bäst på
Aprilia RSV4
samt
Yamaha YZF-R6
Hade inte en tanke på RSV4 förrän efter den provsittningen.
Så nu velar jag mellan
RSV4 för ungefär samma effekt som GSX1300R och
R6 för den lägre vikten, lägre priset samt stor service hos Yamaha i Mölndal.
Yamaha i Mölndal som jag har god erfarenhet av.
Kompisen Tobbe, 150cm lång, kör en Suzuki GSX-R600 och är därför en inspiration.
Klarar Tobbe en Sukka som har ca 810 mm hög sadel ska väl jag som är 220mm längre än Tobbe klara en hoj med ca 845 mm hög sadel.
Sätta ner fötterna ? Får duga med tårna !
Hej.
Är det något mer som skiljer 2014 ifrån 2013 mer än 5hp?
Har 2013 och 2014 quikshift, R modellen?
Läste nått om att man behöver köpa nån upplåsning ifrån Aprilia om man ska in och greja i deras system, stämmer det?
Och vad är bäst om man vill ha lite mer effekt, en PC eller mappa om original ECU?
Nått man behöver ha koll på om man skulle köpa en?
Trevliga modds att göra?
Var håller Gabro till då? Jag bor i Vänersborg.
Då är det bättre att mappa ECU’n än att montera en pc?
Ventilkontroll varje 1000mil? Nån större service?
Ingen som har en 13 eller 14 till salu med låga mil?
Gabro bor i Italien, googla så hittar du!
Kan inte säga vad som är bäst, men hade gabro på min gamla och har vänner som har och det blir riktigt bra.
Ja 1000-milakoll är bra på de lite äldre.
Vid 2000 kommer ventilkoll på storservicen och den blir lite dyrare..
Har dålig koll nu sen jag sålde min, men har fotpinnar och lite godis kvar.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jocobsson skriver: Haha, okej! Skickar man ecu’n till han då med vilka mods man har gjort?
Jag TROR: Att man själv byter EPROM i ECUn. Exempel på en annan Aprilia V60.
https://apriliarsv.com/threads/how-to-change-your-eprom.12782/
Jag TROR också
att om man inte vill ge sig på EPROM bytet själv finns det firmor med vana av RSV4 som kan göra EPROM bytet i Sverige.
Ok! Så EPROM är ”chiptrim”
Vilket kan ge mest effekt?
Att mappa om original ECU, mappa med en PC, eller en EPROM då?
Eller kan man kombinera en EPROM med en om mappning av ECU eller en PC?
Skulle andra trattar göra nån skillnad inför en mappning?
Jocobsson skriver: Haha, okej! Skickar man ecu’n till han då med vilka mods man har gjort?
Jag TROR: Att man själv byter EPROM i ECUn. Exempel på en annan Aprilia V60.
https://apriliarsv.com/threads/how-to-change-your-eprom.12782/
Jag TROR också
att om man inte vill ge sig på EPROM bytet själv finns det firmor med vana av RSV4 som kan göra EPROM bytet i Sverige.
Nej nej nej!!!
Detta är inte nån gammal Denso-ECU från 90-talet. Du är i RSV4 tråden!
Följande gäller: Byta ECU eller programmera om befintlig. Det finns de som kan programmera om befintlig här hemma i Sverige. Då i kombination med bänk.
Alternativt att skicka egen ECU till nämnda trimfirma ”Gabro”. Eller köpa komplett från densamma..
PC och Marellis Rife-by-wire är inget att rekommendera. Undvik är min bestämda åsikt.
Okej!
Finns det några att rekommendera i Sverige som är duktiga på Aprilia eller nån som är duktig att mappa i Västragötaland?
Kolla med SpoonValleyRacing i Halmstad.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |