Elmhult
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 May 2021
- Hoj
- 2020 Kawasaki KLX230
Stockholmare är fan inte kloka... Ursäkta alltså men det är sånt här som resten av landet får lida för. Tokerier på högsta nivå.Nej dom vill äta lokalproducerat!
Stockholmare är fan inte kloka... Ursäkta alltså men det är sånt här som resten av landet får lida för. Tokerier på högsta nivå.Nej dom vill äta lokalproducerat!
Nu känner jag varken dig eller Camilla, men spontant känns det som om hon inte mår helt bra överlag. Det kan aldrig vara sunt att gå runt och vara rädd för allt som är okänt... nae! Det blir inget i år heller. Camilla blev väldigt upprörd och grät mycket, och ältade en massa för mig okända faror. Hon menar att jag kommer bli dödad och få hojen stulen. Det blev en väldigt jobbig kväll igår, mest för att jag inte får en syl i vädret, hon fattar inte riktigt min mening med trippen. Hon tror att jag är naiv och dum i huvet.
Så jag fokuserar på nåt närmare mål tillsvidare. Hon föreslog att jag skulle åka uppåt i Sverige, kanske tälta på hennes brors tomt i Åre (om jag nu måste tälta). Eller åka ut och tälta nånstans omkring sörmland, så jag i värsta fall kan komma hem fort om nåt skulle skita sig. Där ryker ju äventyret.
Samt menar hon, och det har hon en bra poäng med hur som helst, åka två eller fler. Då kan man hjälpa varandra om nåt skiter sig.
Fan jag tror jag bara sätter mig på hojen och åker åt nåt håll bara, se var det slutar för dagen och vad som händer. Visst finns det björnar i jämtland, men vill dom verkligen äta mig?
Helt rätt. Hon är en rädd dock energisk svensk kvinna som hatar sitt jobb och drar sig för att vara ute, om det inte handlar om fika ute på trippar med mig i miatan (lite gul bil utan tak). Kan nog direkt jämföras med en skrämd men extremt nyfiken katt. Egentligen är vi väldigt olika, men vi har varit ihop nu i över 25 år så att avliva henne är inget alternativ. Jag försöker istället göra det bästa jag kan av förhållandet genom att vara lugn och stabil för henne, men ofta känner jag mig som en vårdare, hon låter mig (om än motvilligt) köra kross och enduro.spontant känns det som om hon inte mår helt bra överlag.
Fint!Bara för att: Min vän Petrs hus:
En helt vanlig villa med en helt vanlig familj som jobbar med helt vanliga grejer.
Petr äger en liten entreprenadfirma och Lucy jobbar med HR på en underleverantör till Hyundai.
Två tonåringar.
Nibe värmepump, en katt som heter Misha, solpaneler. Kompost. Gräsklippare. Växthus och ett pingisbord i trädgården. En Volkswagen och en Mitsubishi.
Samma skit som Svedala. Möjligen mer blomlådor i fönsterna Tjeckien.
Det är bara att åka.
.. nae! Det blir inget i år heller. Camilla blev väldigt upprörd och grät mycket, och ältade en massa för mig okända faror. Hon menar att jag kommer bli dödad och få hojen stulen. Det blev en väldigt jobbig kväll igår, mest för att jag inte får en syl i vädret, hon fattar inte riktigt min mening med trippen. Hon tror att jag är naiv och dum i huvet.
Så jag fokuserar på nåt närmare mål tillsvidare. Hon föreslog att jag skulle åka uppåt i Sverige, kanske tälta på hennes brors tomt i Åre (om jag nu måste tälta). Eller åka ut och tälta nånstans omkring sörmland, så jag i värsta fall kan komma hem fort om nåt skulle skita sig. Där ryker ju äventyret.
Samt menar hon, och det har hon en bra poäng med hur som helst, åka två eller fler. Då kan man hjälpa varandra om nåt skiter sig.
Fan jag tror jag bara sätter mig på hojen och åker åt nåt håll bara, se var det slutar för dagen och vad som händer. Visst finns det björnar i jämtland, men vill dom verkligen äta mig?
Jag åker dit senare i veckan. Ger tips om jag kommer ihågJag och polaren kör till Tjeckien 11 september, det enda som är bokat är färjan från Trellehulla. Vi tänkte köra till norra Tjeckien och rutta på måfå därifrån, jag började titta på att göra rutter i förväg, men det ser inte ut som att det behövs.
Fler tips mottages gärna här, både på vägar, boende och eventuella saker att kika på. Turen är fem dagar, det är vad vi kunde få loss.
Det med.Fint!
+ husvagn?
Radegast i östra Tjeckien. Om det är så mycket att se vet jag inte men den ölen är god.Jag och polaren kör till Tjeckien 11 september, det enda som är bokat är färjan från Trellehulla. Vi tänkte köra till norra Tjeckien och rutta på måfå därifrån, jag började titta på att göra rutter i förväg, men det ser inte ut som att det behövs.
Fler tips mottages gärna här, både på vägar, boende och eventuella saker att kika på. Turen är fem dagar, det är vad vi kunde få loss.
Hon googlade på ”kurva + polen” och då var det kört…What? Är väl säkrare i Tjeckien än förort i Stockholm. Inga bomber i Tjeckien. Dumheter. Bara åka. Strunta i tanten. Hon verkar ha alla fördomar. Sovjetunionen har upplösts och det ligger inte ett moln av koldamm överallt i Polen heller. Husen är fina och folket är trevligt.
Kan säga att dom har många bra ord på sköna saker där borta. Mamma var tjeck så jag talar en mycket vårdad och korrekt tjeckiska som jag misstänker ingen där talar (folk brukar ju svära så mycket). Så när folk hör mig brukar dom fråga; "var i landet kommer du ifrån?", då brukar jag bara säga att morsan var tjeckiska men att jag är från sverige. Då blir dom alltid mycket imponerade.Och tuttar heter "prsa" på tjeckiska.
Tackar, kollar kartan. Det är sådana träruckel alltså? Det är väl om man inte har tält med sig och vill ha tak? Fast jag köpte tält på Jysk tidigare i sommar, 2-mannatält, sovsäck och en slags uppblåsbar madrass. Tänkte prova dessa på gräsmattan här utanför. Kanske i natt.Om du laddar ned vindskyddskartan
Ja alltså jag har inte släppt detta alls, bara att jag inte talar om det med Camilla längre. Jag får helt enkelt bara säga "Åker ut och kampar lite med några kompisar" eller nåt när det blir gällande. Jag börjar jobba igen 12 augusti så några dagar innan dess kanske... får se. Beror lite på vädret också så klart.Om du kan tänka dig att åka lite senare
Tackar, kollar kartan. Det är sådana träruckel alltså? Det är väl om man inte har tält med sig och vill ha tak? Fast jag köpte tält på Jysk tidigare i sommar, 2-mannatält, sovsäck och en slags uppblåsbar madrass. Tänkte prova dessa på gräsmattan här utanför. Kanske i natt.
Då är allt ju ännu märkligareKan säga att dom har många bra ord på sköna saker där borta. Mamma var tjeck så jag talar en mycket vårdad och korrekt tjeckiska som jag misstänker ingen där talar (folk brukar ju svära så mycket). Så när folk hör mig brukar dom fråga; "var i landet kommer du ifrån?", då brukar jag bara säga att morsan var tjeckiska men att jag är från sverige. Då blir dom alltid mycket imponerade.
.. ordet "kurva" vill man inte säga för mycket där borta, det betyder hora. Och ordet "hora" på tjeckiska betyder i sin tur berg på svenska. Så det finns mycket att missförstå
Tackar, kollar kartan. Det är sådana träruckel alltså? Det är väl om man inte har tält med sig och vill ha tak? Fast jag köpte tält på Jysk tidigare i sommar, 2-mannatält, sovsäck och en slags uppblåsbar madrass. Tänkte prova dessa på gräsmattan här utanför. Kanske i natt.
Ja alltså jag har inte släppt detta alls, bara att jag inte talar om det med Camilla längre. Jag får helt enkelt bara säga "Åker ut och kampar lite med några kompisar" eller nåt när det blir gällande. Jag börjar jobba igen 12 augusti så några dagar innan dess kanske... får se. Beror lite på vädret också så klart.
Och egentligen spelar det ingen roll vart jag åker. Bara att man är fler på trippen. Då kan ingen "döda mig och sno min motorcykel", fast hon har en visa till, den handlar om "vargar och björnar".
Är benägen att hålla med!Om du köpt tält på Jula kan det vara särdeles bra att ha koll på vindskyddskartan och övernatta i direkt anslutning...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|