Dagens ovninggar ut pa tva saker
*att dra den bakre bromsslangen inuti enkelsvingen, for att fa den bra ur vagen for kedjan.
*att fylla svingen inuti med fogskum, for att slippa fa en massa smuts i den, vilket dels ar allmant vidrigt, och dels gor att den stora excentern vid baknavet fastnar i sitt "hal".
Jag har tankt att kunna demontera sjalva bromsslangen, sa darfor anvande jag idag en bit pvc-slang, inv. dia 8.5mm som kommer att vara fast i svingen. Nar allt ar monterat och klart sen kan jag mata upp hur lang sjalva bromsslangen skall vara, och sedan aka med hela svingen till HiFlex och fa slanganslutningarna pressade.
Forst fuskmontage av avgassystemet och bromscylindern/fotpinnen for att veta vart halen i svingen lampligen skall placeras.
Steg tva blev borrning. Trevligt! Har last pa en hel del, och manga som kor javligt hart med RVFer har gjort denna modifikation utan hallbarhetsproblem, sa det funkar sakert aven for mej.
Sen demontering av svingen for maskering med tejp over div haligheter.
Fyllning med skum. Kladdigt o ackligt, och det slutar ju fan aldrig expandera..! Ska ta ca 24h att bli genomhardat, sa nu avvaktar jag.
/L