Du tankte ratt, det ar saklart en barbar, annars hade jag val skaffat ett nytt bord. Nu behover man skaffa ett gang knappar oxa, o det orkar jag inte krangla med. Hyfsat OT, for ovrigt.
/L
Jo visst ar den fin, men jag gillar inte "fejkutblaset" i bak riktigt...sen ar det ju lite $$$ oxa. Bakram orkar man visst bygga!
Har just vunnit en auktion pa en NC30-tank, sa slipper jag den muppiga plastkapan pa RVF-tanken som ar faste for fejk-luftintag original. Dessutom ar tankavluftningen battre/enklare pa NC30-tanken = mindre risk for strul.
Samt ett baknav som skall brutal-lattas sa mkt jag vagar, samt en NC30 vaxellada, vars 1a o 2a drev finurligt nog ar HRC:s kit drev till NC35 och ganska mkt hogre an std-dreven i -35, vilket i sin tur ger en tatstegad RACEVAXELLADA
Fan vad prylar jag har att hamta ut efter fjallvandringen
/L
Det finns en variant utan "fejkutblåset" som e riktigt fin tycker jag.
Ja du kanske orkar bygga bakram
Själv e jag bekväm av mig så ja hade köpt den
Får man de rätta stuket direkt me lite höjd bakdel o som passar direkt utan att krångla.. hehe
Plastkåpa för o få bort fejkluftningen på tanken finns oxå hos tyga, men om du redan fixat en bättre tank så e ju de bättre
har du en lank till den bakdelen? jag vet det finns en kapa till tanken, men lik forbaskat en plastkapa som inte fyller nan funktion...
Ak till England o hamta en (eller en hel bunt!) bara! Finns massa RVFer till salu darborta.
Sen kan det ju diskuteras huruvida detta ar trim...jag kan la ocksa fa vara med i SP?!!
Hade sett fram mot att köra om dig i sp-klassen
Tyvärr får vi se hur det blir nästa år kör hårt Lasse
Matsa
Har borjat skissa o fundera pa en bakdel, som blir en ombyggd Honda RS125-bak som jag hade liggande. Blir sakert ett vidrigt klabbande med spackel, glasfiber o polyester, men bara att bita ihop. Tanken ar att forma RS-baken med spackel, skum o plast tills jag ar nojd med formen, och sen gjuta en mellanform som sen anvands att gjuta den riktiga baken i. Huvva! Hjalp, Petter!?
Var i hellskotta hittar alla så billiga grejer.. letar efter nån trevlig gaffel att ersätta den gamla sunkiga jag har på min cbr.. Någon som har nå tips?
Har borjat modella i genomskinlig takplast, funkar mkt bra. Latt att se hur allt hamnar. Imorron ska plastningen med glasfibermatta o polyester sattas igang.
Bakbromsoket rengjort o monterat, nu ska langden pa slangen passas in, sen ska banjonippeln pressas.
Ohlinsgul ar fargen som galler aven pa en Suzuki/Honda-dampare, eller hur!?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|