R2
På två hjul sen -89
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Ortopeden på eftermiddagen, så på dagen blir bra.
Hej Petter!
Jag leker med trolldeg ibland, men lera...nae Kanns inte vart att involvera annu en teknik som jag verkligen inte beharskar i detta plast-klabbande. Jag har tankt att med bonniga metoder fa till baken till en utvandigt fin "plugg" att sedan gjuta formen pa. Det svara ar ju att fa till framanden, under/vid sidan av tanken dar de tva "vingarna" ju maste vara tunna for att jag skall kunna ta av o pa pluggen under tillpassningsarbetet. I ovrigt kommer det att bli tjocka harliga lager med spackel for att hitta en form jag ar nojd med. RS125-baken ar fin, men inte perfekt, och dessutom kommer jag ju att behova tillverka en "underplatta" med plats for batteriet mm. Kanns faktiskt som att det tunna 2mm plastmaterialet jag jobbar med nu ar helt OK att modella med, bara att skara med mattkniv och tejpa som man vill ha det. Om du ar ledig imorron dag eller kvall sa ring mej, sa far du komma o kika samt ge lite tips.
Jag kommer snart att behova fibervav, formvax etc, och du vet ju vad jag ska kopa!
/L