RVF400 till banhoj 2011, eller Moto2-hoj - som den borde ha varit

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
smutt bygge:yoparty

Vad siktar du på för slutvikt? den skall tydligen väga ca 170kg torr i original.
Du skulle möjligen inte kunna ställa motorn på barumsvågen?

Hej!

Vet inte vad den kommer att vaga nar allt ar fardigt, men vore ju kul om den kom under 160 kilo torr iaf! Men vi far se...roligare att fa nan slags overraskning pa vagen sen an att forsoka rakna ut i forvag vad respektive mod ger for viktminskning :)

/L

Har med haft en sån vfr400rr.... nånting.
Dom är djävulskt fräcka att se på, snyggare hoj finns inte! Möjligtvis 750 då.
men är det inte lite för lite i maskin? dom har ju inget vrid att tala om, och original är det ca 62 hk. har sett att en del har skrämt upp dom i 75-80 hk.
räcker det för att vara seriös på bana?
Minns att jag fick växla min som en stolle. det var roligt i en vecka.

Roligt att det är någon som försöker att hitta på något med dessa gamla veteraner ändå :) kämpa på!

/Thomas

Tja!

Jo, visst far man vaxla! Men jamfort med 125-racern sa har ju den har hojen ett superbrett o lattanvant effektregister, sa jag ar van :)

Sen ar det ju ganska skoj att kora ifran 1000cc-hojar med 150+ hp med en liten trott symaskin.

Pa gatan ar det mindre skoj att vaxla hela tiden, jag haller med dej.

/L

Last edited:

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Igar foddes den allra forsta "svedberg race seat"- bakdelen ur sin form! Det var riktigt svart och bokigt att lagga vaven i formen, men med bra tips och lite javlaranamma gick det finemang!

Bakdelen blev fin, nastan helt utan nagra skonhetsfel, och jag ar jakligt nojd och inte sa lite stolt over resultatet!

Renskuren men omalad vager den 850 gram.

Jag bygger nu hejvilt pa en ny bakram som skall passa baken, och letar aven efter ett lampligt batteri. Vet nagon ett bra (liiitet, latt) batteri att anvanda som stromkalla till ett total loss tandsystem, sa hojta till!

/L

Bifogat

• HPIM1809.JPG
    HPIM1809.JPG
    113 KB · Visningar: 347
  • HPIM1810.JPG
    HPIM1810.JPG
    61.7 KB · Visningar: 335
  • HPIM1813.JPG
    HPIM1813.JPG
    50.5 KB · Visningar: 311

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16
Igar foddes den allra forsta "svedberg race seat"- bakdelen ur sin form! Det var riktigt svart och bokigt att lagga vaven i formen, men med bra tips och lite javlaranamma gick det finemang!

Bakdelen blev fin, nastan helt utan nagra skonhetsfel, och jag ar jakligt nojd och inte sa lite stolt over resultatet!

Jag bygger nu hejvilt pa en ny bakram som skall passa baken, och letar aven efter ett lampligt batteri. Vet nagon ett bra (liiitet, latt) batteri att anvanda som stromkalla till ett total loss tandsystem, sa hojta till!

/L

Stiligt! Ser riktigt bra ut! :tummenupp
Kolla www.global.se de har massor med bra batterier till MC, bra blandning på dimensioner och Ah. Letar själv ett mindre till mitt duccebygge

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

/L

äntligen va slabbandet och klabbandet över..

för den här gången :näsblod men det blev ju ok.

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Bakram grovsnickrad i prototyputforande for inmattning av alla fastpunkter. Turen ar med mig just nu, allt stamde perfekt redan pa forsta forsoket! Nu grejar jag till ordentliga bitar att bygga den riktiga bakramen av. Tillkommer gor naturligtvis aven en massa fastoron for tandspole, CDI mm. Kul att byta polyester mot alu som omvaxling :)

Invantar for ovrigt ett par RC30 ISR 320 mm frambromsskivor, en ny framskarm, samt ett par clip on styren till den nya gaffeln.

/L

Bifogat

• HPIM1816.JPG
    HPIM1816.JPG
    117.6 KB · Visningar: 303

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Idag har ett par harligt maffiga 320mm ISR-skivor trillat in! Faaan vilka bromsar det kommer bli :yoparty

Finns det nagon som VET vad for slags bromsbelagg som gor sig bast ihop med ISR jarnskivor?

I ovrigt har jag jagat aluror, runda o kvadratiska i ratt dimensioner att bygga bakramen av, och till sist fatt tag pa det jag sokte. Jobbigt som privatperson att fa grossisterna att vilja salja...

Kay! Kan du inte fota din hoj och lagga upp lite bilder? Vore skitskoj att fa kika lite pa ditt projekt!

/L

per7

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
zx7r-96 och CB500 Four K1 1975
Tjena!
EBC HH belägg funkar bra med ISR och det gör även Carbon Lorraine. Jag har provat båda.
Per

rallykay

Rallykay
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Honda RVF 400 R och RD 350
Den står på jobbet för bakramsbygge just nu. Bilder kommer så fort det är fixat.
Här är ett smakprov.
P7310502.jpg

P7310501.jpg

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Har du en bild på förarmiljön? Tycker mig känna igen en del saker. Att reglage är lika på olika Honda är kanske inte så ovanligt, men i detta fall är jag intresserad av mätarna och styrkronan.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

rallykay

Rallykay
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Honda RVF 400 R och RD 350
Det bror väl mest på att det är så dålig kostnadseffektivitet på titanskruv jämfört med nästan allt annat.
Kolfiberrören sparade 300 gr. jämfört med alu-rören. man skulle behöva byta ut 500 gr. skruv mot (dyra) titanskruv för att spara lika mycket.
Men det kommer nog det med, men inte förrän mycket annat är åtgärdat.

Alien-Evert

VåldtäCkare
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
RD350LC YPVS hybrid, RD125LC, nerplockad i småbitar.
Fy vad skickligt med bakdelen! Blir sugen på att lära mig allt om glasfiber och sånt, är det svårare än man tror?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fy vad skickligt med bakdelen! Blir sugen på att lära mig allt om glasfiber och sånt, är det svårare än man tror?

jag väljer att svara (svedbergs plastnings expertis), det är inte lätt direkt, men det är bara att börja, enda sättet..

att gjuta av och laminera komplicerade former tar sin tid att lära, men börja för skråen.. :)

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Mitt i morkaste vintern ar ju byggargladjen inte pa topp, men lite hander det i garaget anda.

Nya fotpinnesatser, mini-batteri, ISR-skivor som sitter fint med oken utflyttade 5mm till 320mm dia, nya drevsatser bak o fram, en bling-kolfiberframskarm, nya bromsslangar mm mm har kommit. Bakramen annu inte klar (skams pa mej!), men alla delar tillverkade, och skall bara svetsas ihop...ett kyl fran en Kawa636 skall byggas om att ersatta det vidrigt ackliga std ovre kylet med.

Lite inspiration ar val det som saknas just nu, sa jag kan fa klart chassit och fa satta igang med motorn.

/L

Bifogat

• HPIM1830.JPG
    HPIM1830.JPG
    113.1 KB · Visningar: 278
  • HPIM1829.JPG
    HPIM1829.JPG
    48.8 KB · Visningar: 284
  • HPIM1831.JPG
    HPIM1831.JPG
    116.1 KB · Visningar: 268
  • HPIM1832.JPG
    HPIM1832.JPG
    75 KB · Visningar: 312
  • HPIM1836.JPG
    HPIM1836.JPG
    45.5 KB · Visningar: 262
  • HPIM1837.JPG
    HPIM1837.JPG
    88.8 KB · Visningar: 286
  • HPIM1847.JPG
    HPIM1847.JPG
    49.9 KB · Visningar: 278
  • HPIM1849.JPG
    HPIM1849.JPG
    62.5 KB · Visningar: 298

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Blir riktigt imponerad av hur mycket tid och pengar du lägger ner... frågan är väl bara hur du ska våga framföra den på bana fullt ut efter alla dessa ansträngningar?

:tummenupp

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Jag ska nog gora ett seriost forsok att INTE krascha den har hojen...men jag vet ju hur det brukar sluta:gnissla

Kanske, kanske far den har en lampa eller tva i ett senare skede, och blir gathoj, men bara om den inte motsvarar mina forvantningar pa hur fin den blir som banhoj.

Nasta vinter ska jag ha en Honda RS250 -95 till -98 att fixa till! Mums.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA