smutt bygge
Vad siktar du på för slutvikt? den skall tydligen väga ca 170kg torr i original.
Du skulle möjligen inte kunna ställa motorn på barumsvågen?
Har med haft en sån vfr400rr.... nånting.
Dom är djävulskt fräcka att se på, snyggare hoj finns inte! Möjligtvis 750 då.
men är det inte lite för lite i maskin? dom har ju inget vrid att tala om, och original är det ca 62 hk. har sett att en del har skrämt upp dom i 75-80 hk.
räcker det för att vara seriös på bana?
Minns att jag fick växla min som en stolle. det var roligt i en vecka.
Roligt att det är någon som försöker att hitta på något med dessa gamla veteraner ändå kämpa på!
/Thomas
Igar foddes den allra forsta "svedberg race seat"- bakdelen ur sin form! Det var riktigt svart och bokigt att lagga vaven i formen, men med bra tips och lite javlaranamma gick det finemang!
Bakdelen blev fin, nastan helt utan nagra skonhetsfel, och jag ar jakligt nojd och inte sa lite stolt over resultatet!
Renskuren men omalad vager den 850 gram.
Jag bygger nu hejvilt pa en ny bakram som skall passa baken, och letar aven efter ett lampligt batteri. Vet nagon ett bra (liiitet, latt) batteri att anvanda som stromkalla till ett total loss tandsystem, sa hojta till!
/L
Igar foddes den allra forsta "svedberg race seat"- bakdelen ur sin form! Det var riktigt svart och bokigt att lagga vaven i formen, men med bra tips och lite javlaranamma gick det finemang!
Bakdelen blev fin, nastan helt utan nagra skonhetsfel, och jag ar jakligt nojd och inte sa lite stolt over resultatet!
Renskuren men omalad vager den 850 gram.
Jag bygger nu hejvilt pa en ny bakram som skall passa baken, och letar aven efter ett lampligt batteri. Vet nagon ett bra (liiitet, latt) batteri att anvanda som stromkalla till ett total loss tandsystem, sa hojta till!
/L
Den står på jobbet för bakramsbygge just nu. Bilder kommer så fort det är fixat.
Här är ett smakprov.
lustigt att se kolfibercliponrör intill stålskruv
Fy vad skickligt med bakdelen! Blir sugen på att lära mig allt om glasfiber och sånt, är det svårare än man tror?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|