Inspirerad har man blivit av att läsa andras byggtrådar. Alltid kul att se hur bra det blir och fundera på hur man själv skulle ha gjort. Så nu när meksäsongen är igång som bäst är det väl min tur att dela med mig av mitt övningsprojekt.
Mitt mål med det hela var att bli bättre allmänt på att meka med mc. Har hittills haft så fräscha hojar att det varit onödigt att skruva sönder något som fungerar. Har mest blivit service och lite racekåpor. Och i ERF har förarna i teamet haft vänligheten att hålla sig på hjulen så det har mest blivit att se till att det går långsamt att byta framhjul.
Vidare ville jag lära mig lite om import och ta tag i det här med att handla på ebay. Någon gång måste man ju börja.
Har alltid varit svag för Honda RVF 400 NC35. Ganska race inspirerad från början, kul chassi, enkelsving, upp o ner gaffel redan-94 och V4-motor. Udda i Sverige men ändå "Honda säker".
Efter att ha läst på på diverse forum hittade jag ett lämpligt objekt på autotrader som var lagom kraschat och därmed inte för dyrt. Ville ju inte dra till med för mycket pengar då man är nybörjare på det här. Tog kontakt med Mark Jennings som fick hämta hem skrotet. Ett bra sätt om man inte har möjlighet att åka själv.
Så i våras stod den här:
Hojen verkade ha varit med om en del. Sista smällen lär ha varit med bil bakifrån då jag fann lite glas här och där samt skadad bakfälg och knäckt ljuddämpare. Satt helt nya däck på dock. Antagligen för att ägaren skulle få ut pengar på försäkringen.(Den hade anmärkning på det om man gick in och kollade på engelska bilprovningen där man kan se protokoll).
Skrotfirman i England hade rört bort nyckeln vid hämtningstillfället. Gissa om jag blev misstänksam, men det löste sig då den dök upp på posten ett tag senare efter lite telefonerande. Så det blev till att lära sig tjuvkoppling till att börja med.
Jag var nöjd, hojen var lagom skrotig. Ville inte ha för svårt projekt så det blev ett mc-pussel i lådor som jag inte orkade slutföra då man är orutinerad.
Så nu var det bara att sätta igång.
Mitt mål med det hela var att bli bättre allmänt på att meka med mc. Har hittills haft så fräscha hojar att det varit onödigt att skruva sönder något som fungerar. Har mest blivit service och lite racekåpor. Och i ERF har förarna i teamet haft vänligheten att hålla sig på hjulen så det har mest blivit att se till att det går långsamt att byta framhjul.
Vidare ville jag lära mig lite om import och ta tag i det här med att handla på ebay. Någon gång måste man ju börja.
Har alltid varit svag för Honda RVF 400 NC35. Ganska race inspirerad från början, kul chassi, enkelsving, upp o ner gaffel redan-94 och V4-motor. Udda i Sverige men ändå "Honda säker".
Efter att ha läst på på diverse forum hittade jag ett lämpligt objekt på autotrader som var lagom kraschat och därmed inte för dyrt. Ville ju inte dra till med för mycket pengar då man är nybörjare på det här. Tog kontakt med Mark Jennings som fick hämta hem skrotet. Ett bra sätt om man inte har möjlighet att åka själv.
Så i våras stod den här:
Hojen verkade ha varit med om en del. Sista smällen lär ha varit med bil bakifrån då jag fann lite glas här och där samt skadad bakfälg och knäckt ljuddämpare. Satt helt nya däck på dock. Antagligen för att ägaren skulle få ut pengar på försäkringen.(Den hade anmärkning på det om man gick in och kollade på engelska bilprovningen där man kan se protokoll).
Skrotfirman i England hade rört bort nyckeln vid hämtningstillfället. Gissa om jag blev misstänksam, men det löste sig då den dök upp på posten ett tag senare efter lite telefonerande. Så det blev till att lära sig tjuvkoppling till att börja med.
Jag var nöjd, hojen var lagom skrotig. Ville inte ha för svårt projekt så det blev ett mc-pussel i lådor som jag inte orkade slutföra då man är orutinerad.
Så nu var det bara att sätta igång.