Hej!
Jag har en Triumph TT600 som har varit lite skumm sedan jag köpte den för drygt ett år sedan.
Problemet är att den går konstigt när man smyger iväg på nästan tomgång och sedan gasar på försiktigt då spottar och rycker han. Vid höga varv går den som en dröm, inga startproblem eller liknande heller. Tomgången är aningen hög vid kall motor annars bra.
Det är rätt irriterande när man åker i stan typ i rondeller och ska gasa ur då rycker och grejar motorn rätt kraftigt vilket är väldigt obehagligt.
Jag har letat tjuvluft överallt rivit isär startmotorn och rengjort samt provat att den jobbar. Där verkar allt vara ok. Hade inne den på verkstad och dom kunde inte hitta något galet. La in en mjukvara för slipon och kn-filter vilket inte hjälpte något.
En annan teori jag hadde var att det beror på mitt hemmabyggda avgassystem. Men jag har pluggat och grejat för att testa olika motstånd men ingen skillnad där heller. Skickar med lite bilder på avgassystemet om det ändå kan vara där jag har gjort bort mig.
Jag har felkoder på "kabelbrott" till hastighetsmätaren, tempmätaren och varvmätaren vilket inte är så konstigt då hojen är ombyggt och inte har några sånna.
Nu har jag slut på idéer och är tacksam för alla tipps dåliga som bra jag kan få.
Tänkte mäta på bränsletrycket i dag och byta filtret men jag är tveksam om detta kan hjälpa.
MVH // Erik
Jag har en Triumph TT600 som har varit lite skumm sedan jag köpte den för drygt ett år sedan.
Problemet är att den går konstigt när man smyger iväg på nästan tomgång och sedan gasar på försiktigt då spottar och rycker han. Vid höga varv går den som en dröm, inga startproblem eller liknande heller. Tomgången är aningen hög vid kall motor annars bra.
Det är rätt irriterande när man åker i stan typ i rondeller och ska gasa ur då rycker och grejar motorn rätt kraftigt vilket är väldigt obehagligt.
Jag har letat tjuvluft överallt rivit isär startmotorn och rengjort samt provat att den jobbar. Där verkar allt vara ok. Hade inne den på verkstad och dom kunde inte hitta något galet. La in en mjukvara för slipon och kn-filter vilket inte hjälpte något.
En annan teori jag hadde var att det beror på mitt hemmabyggda avgassystem. Men jag har pluggat och grejat för att testa olika motstånd men ingen skillnad där heller. Skickar med lite bilder på avgassystemet om det ändå kan vara där jag har gjort bort mig.
Jag har felkoder på "kabelbrott" till hastighetsmätaren, tempmätaren och varvmätaren vilket inte är så konstigt då hojen är ombyggt och inte har några sånna.
Nu har jag slut på idéer och är tacksam för alla tipps dåliga som bra jag kan få.
Tänkte mäta på bränsletrycket i dag och byta filtret men jag är tveksam om detta kan hjälpa.
MVH // Erik