Ryggskydd - Handskar (övningskörning)

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Hjälm jag har möjlighet att pröva här är AGV k4 evo

Äre någon som vet något gott om dessa? Rätt bra priser på dom också.

samt info om Shoei Qwest

Vet inget om Qwesten. Men har själv XR1100 och det är bra grejor. Kvalitet och välventilerad.:tummenupp

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Jag köpte ett Halvarsson Track ryggskydd, testvinnare alla gånger det har testats mot andra ryggskydd.
Handskar köpte jag Held Race-Tex, raceinspirerad goretexhandske som man ska kunna ha både höst och vår utan problem med kalla tassar.
Men säger som övriga, testa på mässan eller i butik innan du bestämmer dig :)

Last edited:

iJvb

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2013
Hoj
Bmw_F800S_07(såld), Triumph_Speed_triple12(såld), Suzuki_M1600_05(såld), Honda_VTR1000f_98(såld), Bmw_F700GS_15(såld), Triumph_Explorer1200_12(såld), Buell_XB12R_07,
Vet inte om det bara var jag som tänkte fel. Men allt jag köpte till körkortstagandet var faktiskt utbytt inom ett år efter att jag hade kortet.
Behovet i verkligheten stämde inte överens med vad jag trodde jag behövde helt enkelt. Ryggskyddet är det som irriterat mest. Köp det bäst ventilerade som finns. Otroligt irriterande att alltid åka omkring och vara plaskblöt på ryggen.

måste säga för min del så började jag med ett 3i1 textilställ och inom 1 månader så hade jag skaffat skinnställ för banåka och nu funderar jag på jag behöver ytterligare bättre jacka så tja man lär så länge man lever :)

ang. ryggskydd så tycker jag Biltemas ena L2 skydd ser bra ut och verkar sitta rätt bra och betydligt billigare än halvarsons som jag själv kör med men jag är riktigt nöjd med den jag har men om jag skulle köpa nytt så skulle biltemas duga gött för mig om jag inte kör RR maskin vill säga.

iJvb

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2013
Hoj
Bmw_F800S_07(såld), Triumph_Speed_triple12(såld), Suzuki_M1600_05(såld), Honda_VTR1000f_98(såld), Bmw_F700GS_15(såld), Triumph_Explorer1200_12(såld), Buell_XB12R_07,
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...