Ryggskydd på Bike-Events?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Skulle precis boka en körning på Knutstorp den 22e Juni med Bike-Events men i villkoren står det att man måste bära ryggskydd, vilket jag inte har.

Stämmer detta verkligen, då man inte ens behöver ha skinnställ i grön grupp?

sandstream

Guest
kaZmur skrev:
Skulle precis boka en körning på Knutstorp den 22e Juni med Bike-Events men i villkoren står det att man måste bära ryggskydd, vilket jag inte har.

Stämmer detta verkligen, då man inte ens behöver ha skinnställ i grön grupp?
Varför mailar/ringer du inte dem och frågar?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Vaför ifrågasätta? Köp! Och ja jag tror att det är ett krav för dom brukar fråga det.

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Håller med ovanstående. Köp ryggskydd även för landsväg!

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
oFFkeFF skrev:
Köra utan ryggskydd??? KÖP
För att ryggskydd kostar pengar och med ett studiebidrag på 950kr/månad och en BE-körning som kostar just 950kr så känns det lite för overkill för min redan så tomma plånbok.

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
kaZmur skrev:
...men i villkoren står det att man måste bära ryggskydd, vilket jag inte har.

Fundera starkt på om du inte ska investera i ett ryggskydd då. Lägga en tusing på att skydda dig från att kanske bli förlamad för livet verkar fiffigt.

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Lovar att det är bättre att satsa på ett ryggskydd än en B-E körning. Kanske inte lika roligt, men du får ju ändå inte köra på B-E utan ryggskydd......

Kan berätta lite från det verkliga livet. En polare tyckte att ryggskydd var trams och att det var obekvämt. För några veckor sedan hamnade han i ett stenröse, gissa om han önskade sig ett obekvämt ryggskydd då. Han har fortfarande konstiga smärtor i rygg och ena armen efter det. Ett ryggskydd hade kanske inte hjälpt totalt, men det hade med all säkerhet blivit bättre.

Nog moralsnack från min sida!
Försök få familjen att sponsra med ryggskydd och åk på B-E. (Mina föräldrar och mor-/farföräldrar sponsrade mig med en ordentlig skyddsutrustning när de märkte att jag ändå inte tänkte sluta köra :tummenupp )

Last edited:

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Jag fattar inte att folk vill köra aktivt utan ryggskydd, det är helt :kocko.

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
kaZmur skrev:
För att ryggskydd kostar pengar och med ett studiebidrag på 950kr/månad och en BE-körning som kostar just 950kr så känns det lite för overkill för min redan så tomma plånbok.

Du är inte odödlig för att du är ung. Du bara tror det. Ryggskydd är viktigare än en B-E körning! Prioritera rätt.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
hallå smartass, skit i körningen och köp ett ryggskydd :kocko

men men, prioriterar man så får man skylla sig själv :fatta!

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Får väl ringa min gamla arbetsgivare och tigga om att få sälja jordgubbar några dagar då :(
Sura pengar.

// Ett odödligt smartass

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
kaZmur skrev:
Är det inte overkill att åka till B-E då :va eller!

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
bebbe skrev:
Är det inte overkill att åka till B-E då :va eller!
Med tanke på att hela mitt studiebidrag redan går direkt till hojen så kan det ju vara skoj att få ut något extra av det ibland.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
kaZmur skrev:
Får väl ringa min gamla arbetsgivare och tigga om att få sälja jordgubbar några dagar då :(
Sura pengar.

// Ett odödligt smartass

Tja, säkerhet är en grej som brukar kunna vara en bra övertalning hemma hos föräldrarna.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
oFFkeFF skrev:
Tja, säkerhet är en grej som brukar kunna vara en bra övertalning hemma hos föräldrarna.
Med tanke på att jag redan är skyldig mina föräldrar 36000kr så tror jag inte ens de skulle låna mig mer pengar, även om det så var till något säkerhetsplagg.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
kaZmur skrev:
Med tanke på att hela mitt studiebidrag redan går direkt till hojen så kan det ju vara skoj att få ut något extra av det ibland.

Självklart är det kul att få ut nåt extra av det ibland.. Men vad är 500-1500kr för något som ger ett bra skydd mot en bruten rygg..

/Filip (som har en krossad kota, förmodligen ryggskyddet som gör att jag fortfarande kan gå idag)

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
kaZmur skrev:

Kan ändå bara rekomendera dig att köpa ett skydd istället för att betala för bike events!

Nyheter
Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Försäljningsrekord för BMW Motorrad