Ryggskydd/ utrustning

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Så jätteny är jag nog ändå inte då jag ändå varit nära hojarna dom senaste 10 åren :tungan Men kan ju långt ifrån allt men är rätt övertygad om att jag kommer prioritera både nytt ryggskydd och nytt ställ innan jag köper för boobsen :D

Se i.s.f. bara till så att det nya skinnstället har plats för bröstplattan... Prova stället MED bröstplatta även om du avstår från att köpa ett skydd nu direkt.

Man kan i många fall leva med bruten rygg men det är ofta besvärligt att leva vidare med smashad bröstkorg. :smasha Vilken av dessa två kroppsdelar är det mest sannolikt att man slår i vid en frontalsmäll...

Backar vi bandet 15-20 år så var ryggskydd en nyhet inom hojvärlden. Det var inte alls den självklarhet det är idag. Det är min övertygelse att inom bara några få år så kommer bröstskydd att vara lika självklart. Idag börjar ju t.ex. mc-jackor säljas med separata fickor för bröstskydd. Detta innebär nog också att måtten för jackorna förändras då det helt plötsligt måste få plats med 3 cm skydd till innanför jackan. En 5 år gammal jacka borde ju därför vara mindre än en ny jacka i samma storlek...? Någon som vet?

Suzy

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2014
Hoj
1984 Suzuki gsx750
Se i.s.f. bara till så att det nya skinnstället har plats för bröstplattan... Prova stället MED bröstplatta även om du avstår från att köpa ett skydd nu direkt.

Man kan i många fall leva med bruten rygg men det är ofta besvärligt att leva vidare med smashad bröstkorg. :smasha Vilken av dessa två kroppsdelar är det mest sannolikt att man slår i vid en frontalsmäll...

Backar vi bandet 15-20 år så var ryggskydd en nyhet inom hojvärlden. Det var inte alls den självklarhet det är idag. Det är min övertygelse att inom bara några få år så kommer bröstskydd att vara lika självklart. Idag börjar ju t.ex. mc-jackor säljas med separata fickor för bröstskydd. Detta innebär nog också att måtten för jackorna förändras då det helt plötsligt måste få plats med 3 cm skydd till innanför jackan. En 5 år gammal jacka borde ju därför vara mindre än en ny jacka i samma storlek...? Någon som vet?

Oh shit, jag är körd!!! Jag hoppas verkligen dom är större nu för tiden då... Kommer bli en tuff match å hitta nytt ställ men he lös sig nog i slutändan :lol

Andreas318

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2013
Hoj
660SMC -04 , VN800 bobber
Biltemas ryggskydd (Den som heter L2) har blivit rosad i flera olika tester, har själv den och är hur nöjd som helst (ingen vurpa än, men den sitter jäkligt skönt och känns stabil!). Sen så har jag inte riktigt uppfattat hur lång du är, men det finns storlekar från S-XL så någon ska nog passa.

http://biltema.se/sv/Sok/?query=ryggskydd

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Biltemas ryggskydd (Den som heter L2) har blivit rosad i flera olika tester, har själv den och är hur nöjd som helst (ingen vurpa än, men den sitter jäkligt skönt och känns stabil!). Sen så har jag inte riktigt uppfattat hur lång du är, men det finns storlekar från S-XL så någon ska nog passa.

http://biltema.se/sv/Sok/?query=ryggskydd

Jag provade det där biltemaskyddet på affären och jag fick inte igen dragkedjan på skinnstället. Något som faktiskt var möjligt, men obehagligt tajt, att göra med dainese´s rygg OCH bröstskydd.

Jag har inget emot produkten i sig men som köpare bör man nog tänka på att det är ett tjockt skydd - på gott och ont.

Andreas318

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2013
Hoj
660SMC -04 , VN800 bobber
Jag provade det där biltemaskyddet på affären och jag fick inte igen dragkedjan på skinnstället. Något som faktiskt var möjligt, men obehagligt tajt, att göra med dainese´s rygg OCH bröstskydd.

Jag har inget emot produkten i sig men som köpare bör man nog tänka på att det är ett tjockt skydd - på gott och ont.

Det är jag beredd att hålla med om! Aldrig haft något annat ryggskydd, men när man tänker efter så är det rätt tjockt :rolleyes: Det kanske passar sig med det större skinnstället? Ingen aning :tungan

Suzy

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2014
Hoj
1984 Suzuki gsx750
Ja jag är ju en kortis på 165 cm och jag har testat biltemas när jag varit där men inte gillat det :va Å fasiken det är nog kanske ett dainese Karln har, jag får nog kolla upp det, men det är ett tunt skydd som var skönt :)
Det större skinnstället är ju fortfarande för stort även med mitt ryggskydd som inte är så slimmat men det märks ju mest på benen och arslet :(

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
När jag testade biltemas ryggskydd kände jag att det var väldigt stort och inte speciellt bekvämt, men åas så är jag bortskämd med ett dainese som sitter som en kondom på ryggen när man har skinnstället på på sig.

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Förutom ryggskydd och bröstplatta har jag skaffat ett nackskydd. Räddade förmodligen livet på en kompis när han kraschade på mantorp förra året. Han klarade sig utan några som helst skador på nacken, trots en räjäl smäll med flera brutna revben, punkterad lunga och brutet skulderblad (han hade rygg och bröstskydd också).
http://www.fc-moto.de/Scott-Street-Neck-Brace

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...