Ryggskydd

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Nån som "provat" ett sånt här?

w732h488_0000034047ED5EE0.jpg

Ser ut som ett Halvarssons track men i kawwa grönt och deras färg. Jag har ett Halvarssons och det är väldigt skönt men värdelösa remmar och det är VARMT!!! Man får blöt t-shirt bara man sätter på sig skyddet...
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Nån som "provat" ett sånt här?

Ser exakt ut som mitt Halvarson track bara att det är grönt.

För övrigt är jag väldigt nöjd med mitt val, i början är det lite stelt men nu har det format sig efter kroppen så känns inte som man har det på sig.

Nackdelarna är banden dom går över axeln och att det är varmt.
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Last edited:

RAT1

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2008
Ort
Småland
Hoj
S3SE -09, S3 -06
Mycket tyckande på många händer så här långt när jag följer tråden. Det är otäckt stora skillnader mellan olika skydd när man tittar på testresultat. Jag rekommenderar nr.02 av svenska Motorrad som kom ut i februari. Bäst i det testet blev en väst från Polo. Finns att köpa på nätet på polo-motorrad.de.
Utvecklingen går snabbt framåt. Köp aldrig mindre än Level-2. Om inte säljaren vet något om detta, åk vidare till nästa ställe. Är det viktigt om det kostar 5oo elller 1500:- när skillnaden kan vara liv eller död??:huvet
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Jag räknar med att det går att putsa lite på de siffrorna.



Håller med, men det står att det är ett "FORCEFIELD". Men kanske Halvarson gör skydd åt dom, eller tvärt om? Testvinnare verkar båda vara ochså.

Tror det är Halvarsson som gör det då samma gubbe som står med utsträckta armar finns med på Halvarsson.

Så det är bara att köpa.
 

Ari81

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2007
Ort
Mmm
Hoj
Aha
Mycket tyckande på många händer så här långt när jag följer tråden. Det är otäckt stora skillnader mellan olika skydd när man tittar på testresultat. Jag rekommenderar nr.02 av svenska Motorrad som kom ut i februari. Bäst i det testet blev en väst från Polo. Finns att köpa på nätet på polo-motorrad.de.
Utvecklingen går snabbt framåt. Köp aldrig mindre än Level-2. Om inte säljaren vet något om detta, åk vidare till nästa ställe. Är det viktigt om det kostar 5oo elller 1500:- när skillnaden kan vara liv eller död??:huvet

Hittar inte :va
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Tror det är Halvarsson som gör det då samma gubbe som står med utsträckta armar finns med på Halvarsson.

Förstår inte att det är ett bevis för att det är Halvarson som tillverkar? Det kan vara tvärt om.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Tror det är Halvarsson som gör det då samma gubbe som står med utsträckta armar finns med på Halvarsson.

Så det är bara att köpa.

Forcefield som tillverkar ja, gör även andra skydd, har haft ett ställ med deras skydd i knän etc, mkt förtroendeingivande.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Kör med alpinestars bionic back protector eller något sådant står det på det,tjejen kör med ufo men jag tyckte alpinestars sitter skönare och bättre när jag provade så jag lade till lite peng.

Henrik

Sambon är ca 170 lång och fick köpa sig en large (!), så nog ska det finnas någon mindre storlek som passar en som är runt 155 just av alpinestars modell.
 
Last edited:

RAT1

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2008
Ort
Småland
Hoj
S3SE -09, S3 -06
Hittar inte hemsida vilka tillverkar skyddet ser inte så safe ut?

Jag förstår inte frågan, men om du inte tycker det "ser" safe ut så måste du väl ha hittat hemsidan. Tillverkas för Polo men av vem vet jag inte. Läs testet i Motorrad nr. 2 och dra dina egna slutsatser. Själv hänger jag på mig en ny väst nästa vecka när jag åker genom Tyskland. Mitt gamla Dainese säljs då på Antikrundan. Better safe than sorry!!:tummenupp
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top