Nej resan i sig behöver ju som sagt inte vara överjävligt dyr.
Men det jag tänker mest på är hoj och all utrustning som krävs.
Visst blir man nällad på att bara lämna allt skit här hemma o sticka iväg om det nu varit så lätt.
Länken stillar ju inte begäret precis
Nog har du väl sett Mondo Enduro?
Det behöver faktiskt inte bli så dyrt om man planerar lite.
Hojen är ju det absolut dyraste. TS har ju redan en hoj. Antingen anpassar man den för 15-20k (packväskor, lite skydd, GPS, däck etc etc), eller så köper man nåt annat. Kör man med förstånd har man dessutom kvar hojen när man kommer hem, ingen kostnad mao, förutom slitage då...
...Har du en ok hoj + den viktigaste utrustningen (camping, ställ etc) utrustning klarar du dig LÄTT med 30-40k, förmodligen mindre.
Samla ihop det du har och kolla vad som saknas. Sen är det bara att pricka av, istället för att ersätta grejjer du redan har.......
ja jag är så sjukt jävla sugen, varje reseblogg jag läser och varje tv-program om liknande får mig att vilja dra direkt! men ja, det är ju tyvärr inte så jäkla lätt å bara lämna allt!
En svensk kille startade från Barkaby för kanske 2 år sedan, tror det var nått på TV om hans resa öster ut.
Låter ju skitkul och dra iväg på en sån tur, du kan ju PM:a om du ska åka. Har du kollat Evan Mcgregor och Charlie Boorman, det är ingen dans på rosor direkt, till och med deras följebil la sig pga dåliga vägar.
Tja, trots en nästan "obegränsad" budget, support-team, "fixare" och all sköns bekvämligheter så gör man det inte lätt för sig om man tänker köra i de trakterna mitt i regnperioden/vårfloden
En svensk kille startade från Barkaby för kanske 2 år sedan, tror det var nått på TV om hans resa öster ut.
Låter ju skitkul och dra iväg på en sån tur, du kan ju PM:a om du ska åka. Har du kollat Evan Mcgregor och Charlie Boorman, det är ingen dans på rosor direkt, till och med deras följebil la sig pga dåliga vägar.
jasså? något som finns på nätet att kolla på eller? tanken om att kontakta tv för att göra någon intressant programserie har ju faktiskt slagit en, speciellt efter att en tjej jag känner som jobbar en del med tv (dock med smink och makeup tror jag) tyckte att det vore en idé och t.o.m. undrade om jag tyckte hon skulle snacka med lite folk. så man vet aldrig!
Skall det göras film bör man ha med sig en riktig filmare. Någon måste betala dennes resa, utrustning och lön också. Ingenting är gratis....... så det är lättare sagt än gjort.
Sedan Indien har mitt sug efter nya äventyr på 2 hjul varit högt. Asien SKA utforskas mer! Det är bara en tidsfråga när jag åker i Ryssland, då jag behärskar språket i tal & skrift. Min svaga sida just nu är mina meckkunskaper, men jag har en bra stund på mig att lära mig detta.
Sedan Indien har mitt sug efter nya äventyr på 2 hjul varit högt. Asien SKA utforskas mer! Det är bara en tidsfråga när jag åker i Ryssland, då jag behärskar språket i tal & skrift. Min svaga sida just nu är mina meckkunskaper, men jag har en bra stund på mig att lära mig detta.
Bara så ru vet, det är JÄVLIGT glest mellan McDonalds haken där.....
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari