*Ryyyyys*

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hittade detta på ett annat forum, men bilderna är läskiga, eller är det bara jag som har/får spindelfobi när jag ser detta?

:skrämd

Bifogat

• clock_legs.jpg
    clock_legs.jpg
    51.7 KB · Visningar: 846
*MOOOAHAHAHA!*

:D

Den ser ut som den skulle kunna äta upp familjens pudel...fatta att försöka ha ihjäl en sån?

Last edited:
Nope, jag har ju en katt vid namn Xena som nog skulle göra livet surt för spindeln, alternativt tvärtom.

Men har en kompis som har en hel samling med arthropoder av olika de slag. Bla. scolopendrar :skrämd .

Spindlar är roliga att leka med ibland. Min mormor lärde mig handskas med dem redan som en liten tätting så man är ganska härdad :D Hittade en av de största vilda spindlar jag sett i sverige i tvättstugan för ett halvår sen ungefär. Den var FET! lite halvluden och mycket kraftigt bakparti och gaddar som var ca 1 5:e del av kroppens längd :) Fast den var inte aggresiv på något vis, lät mig till och med stryka den på ryggen men den vart lite trängd till slut så den ville vidare.
Sen hittade katten en hyffsat stor spindel under bokhyllan och det var mycket roligt om ni frågar min katt. fast tjejen min tyckte att det var farligt att han lekte med den så jag var tvungen att ta döda honom. Givetvis gjorde jag inte det utan jag bar ner honom i trapphuset.

BTW, folk som stampar på spindlar förstör vädret för oss mc-åkare så lägg det på minnet att nästa gång du stampar på en Araneu (eller vad det heter på latin) så bli inte arg om det regnar!

Spindlar är det äckligaste!
Jag pallar dom inte, vidrigaste varelsen som finns!
Ormar/ödlor ina problem, men spindlar och scorpioner. Det går inte!

Sommaresn väder var tydligen ganska gynnsamt för deras tillväxt. I mitten på augusti kilade det in en liten rackare in på vardagsrummsgolvet på ca 7 cm om man räknar in benen. Det var så att det raspade i korkmattan. Man hörde den när den gick, det tror jag inte jag gjort förut. Det var bara att pausa filmen och ge på den en däng med tidningen. Flickvännen var så att säga inte överförtjust. Tyckte inte det gjorde så mycket eftersom det redan regnade ute, var säkert därför kraken ville in.

Tur att jag inte läste detta igår kväll..*puh*
HATAR spindlar och små kryp... :skrämd

Hittar jag en så jagar jag den med dammsugaren eller en halv rulle hushållspapper och sen spoar jag ner skiten... :fakta

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick