RZ500 i R6 kläder

Wolford

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
FZ1N -08
Riktigt läcker och dessutom tvåtakt! :yoparty

Men säg åt din kompis att genast ta bort dom röda fälgstripesen och ersätt med gula :)

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Så galet hård hoj. Kan tänka mig synen när man fäller ut en kick och stampar igång den när det ser ut som senaste hojen på marknaden. :hihi

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Skitläcker hoj!!!

Men bilderna ser ut att vara fotade utomlands? Har för mig jag sett nå liknanade hoj (eller kanske just den?) på något annat jänkar forum förut??

Hur mycket jobb är nerlagt i cykeln förresten? Bara få dit kåpor och tank på ett proffsigt sätt lär ju ha tagit X antal arbetstimmar?

1000 arbetstimmar totalt nerlagt i cykeln??????

Last edited:

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
riktigt jävla urtjusigt !! :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp
:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Jag bodde i Sydney förra året, så du har rätt - de är tagna utomlands.
Det är .nedlagt massvis med timmar och en jäkla massa pengar. Kåpset, omgjord sving, öhlins R1 gaffel och massor med special tillverkade prylar. Återkommer med provkornings rapport senare. Skall dit i höst!

Skitläcker hoj!!!

Men bilderna ser ut att vara fotade utomlands? Har för mig jag sett nå liknanade hoj (eller kanske just den?) på något annat jänkar forum förut??

Hur mycket jobb är nerlagt i cykeln förresten? Bara få dit kåpor och tank på ett proffsigt sätt lär ju ha tagit X antal arbetstimmar?

1000 arbetstimmar totalt nerlagt i cykeln??????

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Helt sinnessjukt snyggt bygge. Nya kåpor på gamla moppar har ju all chans att bli pannkaka, alltför vanligt, men detta bygge var ju helrätt..

Gött med folk som fortfarande kör/bygger 2T för gata :tummenupp

Om den funnits som produktionshoj till samma pris som R6:a så hade jag köpt en :direkct!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Fasen va fin! Funkar det med krökarna så nära plasten bak eller smälter häcken ihop till en liten plastkula? Skit samma å andra sidan, bara att hiva på ny häck vid behov!

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
????

Är det en RZ500?? Var inte det den verkligt udda modellen, med ram i aluminium? Eller är det RD500? Den mer vanliga varianten med stålram! Bara lite nyfiken, pilla och göra om RZ varianten..:va.. Hmmmmm. eller har jag rört ihop det i minnet! Ha det gott med tvåtakts-röken. Toyman.

Vill ha RZ500, i org::)

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Är det en RZ500?? Var inte det den verkligt udda modellen, med ram i aluminium? Eller är det RD500? Den mer vanliga varianten med stålram! Bara lite nyfiken, pilla och göra om RZ varianten..:va.. Hmmmmm. eller har jag rört ihop det i minnet! Ha det gott med tvåtakts-röken. Toyman.

Vill ha RZ500, i org::)

RZ hette den i Australien, Japan och Canada
RZ i Japan hade alu-ram
Mer info här:
http://rd350lc.net/page500V4.htm

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
En Japanmodell med aluram kan kanske gå att fixa fram om nån är sugen.

hehe, Carla bak på Kenny SR
RD500@PARIS2.jpg

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Mumma !!!!!

Kikade lite mer på bilderna, kan gott föreställa mig hur det känns att köra omkring med denna grymmt fina uppdaterade RD500. Modern gaffel, sving, däck och bromsar. Grymmt raceig lack. VA avundsjuk jag blir. Vill ha begäret rusar till. Blir ochså avundsjuk på er människor med orken och lustan att utsätta er för den prövning som det ändå är att genomföra ombyggnadsprocessen med att snaysa till en gammelhoj. Även om jag är mycket för att klassiker ska vara som designen tillverkaren hade gjort.

Snygg, snygg, och ännu snyggare när betraktaren ser att det sitter en V4 i ramen. Är detta i Sverige och har bilprovningen sagt sitt?

Kla´rt impad Toyman

Bifogat

• _DSC7474 kopia sh.jpg
    _DSC7474 kopia sh.jpg
    89.8 KB · Visningar: 111
  • _DSC7555 sh.jpg
    _DSC7555 sh.jpg
    104.4 KB · Visningar: 102

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...