RZ500 i R6 kläder

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Är det en RZ500?? Var inte det den verkligt udda modellen, med ram i aluminium? Eller är det RD500? Den mer vanliga varianten med stålram! Bara lite nyfiken, pilla och göra om RZ varianten..:va.. Hmmmmm. eller har jag rört ihop det i minnet! Ha det gott med tvåtakts-röken. Toyman.

Vill ha RZ500, i org::)

RZ var bara beteckningen utanför Europa men modellen med aluminiumram RZV 500R den såldes bara i japan http://www.rd350lc.net/pageRZV500R.htm

Marsupilami

Tvåtaktstaliban
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
2xRD500 1xRS250 1xRSV Mille 1xSZR660
Jäkligt nice! Ingen som vet hur den beter sig på vägen?

Kan inte säga något om hur just den här cykeln beter sig, men jag har pratat med en annan kille som byggt en cykel med snarlika komponenter. Enligt honom påminner köregenskaperna mycket om hans TZ250.
Troligtvis en sanning med viss modifikation då det är svårt att banta ner 500 till samma vikt, men å andra sidan misstänker jag att man har ett annat tryck i motorn och hjulbasen är fortfarande i 250-området.

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
väldigt snygg men en aning hög bara... Sänkning och kolfiber skydd för avgassystemet vid dynan så blir det 10+!

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Kan inte säga något om hur just den här cykeln beter sig, men jag har pratat med en annan kille som byggt en cykel med snarlika komponenter. Enligt honom påminner köregenskaperna mycket om hans TZ250.
Troligtvis en sanning med viss modifikation då det är svårt att banta ner 500 till samma vikt, men å andra sidan misstänker jag att man har ett annat tryck i motorn och hjulbasen är fortfarande i 250-området.

Funderar mycket på hur stabil ramen är? Är ju inte av senaste snitt. Men om det blir ok skulle jag lätt kunna tänka mig ett sådant bygge!

empo021

Bannad
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
kawaskaki kx250
:Bugar

dock skulle rören vara chromade, om man nu måste vara petig...
annars så vad det helt klart en 10poängare, fyfan vilket drag det lär va när effektkurvan börjar arbeta.

har lovat mig själv att aldrig köpa en sporthoj då jag VET att det kommer sluta med att jag dör (grymt fartblind). men denna hojen skulle jag fan kunna tänka mig att äga, även fast risken att köra ihjäl sig förmodligen är större än på dagens 1000cc:tungan

Dea

En potatis
Gick med
20 May 2003
Hoj
R1
Får väl bidra i tråden med en bild på hojen jag ångrar att jag sålde.

Bifogat

• Sida1.jpg
    Sida1.jpg
    249.8 KB · Visningar: 72
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...