Sälja båge och pris

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Estremo skrev:
Har faktiskt kikat lite på din hoj men jag vet inte om det riktigt är min typ av hoj. Har iofs aldrig kört någon. Är försäkringen väldigt förmånlig kan man väl kanske ångra sig. Om du vill får du gärna PM:a ditt regnr så kan jag ju alltid kolla upp det.

Hade för mig att MC-kompaniets strypningar var ett par hundra dyrare än så men det kanske stämmer att det är 1200:- de tar. Är det ytterliggare en tusenlapp för regbesiktning sen eller hur mycket är det?

Jag trodde inte heller att szr:en var "min typ av hoj" innan jag hade provkört nån, men efter en liten testrunda på ca 5 meter var jag fast. Det är ju inte en k5 direkt men den går förvånansvärt bra och drar fint genom hela registret, på bana är det helt upp till föraren.
Jag har passerat allt från Suzuki k5 till Laverda 750 på bana utan större problem, på rakorna tappar man ju lite men det tar man snabbt igen i kurvorna för det är ju dom som den här hojen är byggd för :)

Ang försäkringen tycker jag du ska kolla iaf, jag tycker den är ganska lagom. Jag ger 5500 hel/hel och då står hojen på mig :tummenupp

Hmm nu är det ju över 2 år sen jag köpte strypningen men det är möjligt att dom har höjt priserna lite grann, kommer inte exakt ihåg vad en regbesiktning gick på men de var inte så farligt, lite mer än vad dom tar för en vanlig.

Du har pm :)
 
Last edited:

BajkMajk

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Ort
Smålandstones
Hoj
954 Blade
Grrrooov skrev:
Jag förstår inte vad det är med folk nuförtiden. Är det ingen som vågar pruta alls längre? Ska man behöva sätta det pris man vill ha och sen vara stenhård på det när man ska sälja något eller sätta det lite högre för att senare vara prutbart?

Jag sätter då någon tusenlapp i marginal för att alltid prutas på men det är ju småland. Vet inte om det gäller överallt att vara lite dyr för att kunna prutas på...

Jag anser att prut är givet om det inte är ett sanslöst bra startpris! Om det står "prutat och klart" i en annons är det max 1% chans att jag överhuvudtaget ringer! Fortsätt med prutmån är min åsikt, men jag är ju smålänning oxå :) (storleken på prutmånen tänker jag inte lägga mig i)
 

Bas_Rutten

En ärofull död är bättre än ett vanärat liv
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Fagersta
Hoj
GSF1200N Bandit
BajkMajk skrev:
Jag anser att prut är givet om det inte är ett sanslöst bra startpris! Om det står "prutat och klart" i en annons är det max 1% chans att jag överhuvudtaget ringer! Fortsätt med prutmån är min åsikt, men jag är ju smålänning oxå :) (storleken på prutmånen tänker jag inte lägga mig i)

Håller med.... Står det p.o.k så vet man (till ganska stor sannolikhet) att det inte går att göra nåt åt priset. Är priset rätt satt så kan man väl kolla på den, men är priset 10-15000 högre än vad marknadsvärdet är så kan ju personen i fråga få ha kvar skiten.... Står det inget eller pris kan disk, så går det i regel att pruta.... Hur mycket beror väl på hur fräck man är och hur sugen säljaren är på pengar.... :)

En polare köpte en cadillac-cab för 110kkr när det stod 150kkr i annonsen.... Trodde gubben skulle nita honom när han bjöd 90.... Men han tjänade 40kkr till slut i alla fall.... En annan polare köpte en SAAB9-5 aero av en gubbe som var spelmissbrukare, alkoholist, han hade förlorat jobbet, frun hade dragit och han behövde pengar snabbt.... :3freak Den bilen blev rätt billig också...
 

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Ort
HALLAND/Hyltebruk
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Jag tycker att marknaden är lite snedvriden,EX kollar man gamla Bladen ifrån 93 så begär dom ca 30k å uppåt,men en R1a ifrån 98a som är betydligt nyare å bättre begär dom ca 40k+
 

eccentric

ADV
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Värmdö
Hoj
r1200gs esa pwnage
Exup skrev:
Jag tycker att marknaden är lite snedvriden,EX kollar man gamla Bladen ifrån 93 så begär dom ca 30k å uppåt,men en R1a ifrån 98a som är betydligt nyare å bättre begär dom ca 40k+

det är som om vissa hojar bromsar upp vid en viss peng.. samt att det minskar mindre och mindre för varje år. Tar grymt lång tid innan en hoj kommer ner i 30 kakor.

Tyvärr sätter många som säljer sin hoj helt fel pris på dom. Är ibland skrattretande va mycket folk vill ha. Speciellt när dom köpt nytt och ska sälja året efter. Kan nog hitta ett gäng exempel på hojar på blocket där jag kan köpa frabriksny förra årets modell billigare än från privatperson.

Sen är det så att en likvärdig hoj ska vara dyrare hos en handlare. Helt annan köptrygghet när man handlar från handlare än privatperson. 10% minst i skillnad ska det va så se till och sänka era priser för nu ska jag tjacka hoj :)
 

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
GSX-R 1000 -06
hållundan skrev:
Har vart smygsugen på din hoj ett bra tag men priset har vart för högt för min smak. Har inte heller bemödat mig att pruta.

Istället blir det att jag åker till Gävle och införskaffar en likadan för 42K, iofs import och lagd, men lagad igen. Kan lätt få den i ika fint skick som din, fast mycket billigare än den mellanskillnad det är.

Problemet idag är som sagt att folk övervärderar sina gamla hojar nåt ofantligt. Sätt "rätt" pris på en gång och skiten blir såld på ett kick. Själv blev min Kawasexa såld på en dag. Köparen prutade ingenting.

Men men, det är ju jag det. :)


Den enda skillnaden du förlorar på då är ju att den är ursprungsreggad som 104kw istället för 72kw som min då troligen men grattis i alla fall.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top