Sänka en CBR600F, några förslag?

katta

Bästa svängen Hökarängen?
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Honda CBR600
Hej hej....är det nån som har något bra förslag på hur man kan sänka en CBR600 ett par centimeter? Är lite kort i rocken... :tungan

katta

Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Honda CBR600
re:

Ja jag har hört att det finns för en tre fyra tusen men det är ju som sagt lite saftigt....har ett annat bud att man ska förlänga vad det nu var för att sänka den....typ två timmars jobb hos en mek, ca 1200:- óch det kan det ju kanske vara värt för att få den med kontrollerad.....

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
går att tillverka nya fästen bak(ser ut som 2 plåtar ungefär.) Då får du ner den bak och sen släpper du ner den lite i gaffelkronorna som blir det bra.

Hur mycket är det du vill sänka???
Kanske räcker med bara fram??
Kanske släppa på fjädern bak också, om du inte har tänkt att piska bana
Annars går det ju att smalna av/karva ur sadel lite

katta

Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Honda CBR600
Cbr600

Tackar tackar för länkarna....dem gav mig mer kunskap i hur detta ska kunna gå till väga!! Skönt att ha nån att fråga när man är färsk lixom... :pannkyss

katta

Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Honda CBR600
sänka cbr600

Tänkte väl en fem centimeter om det går....iallafall fyra....det jag vill är att kunna nå ner lite bättre, den är så jäkla tung när man ska baxa ut den från parkering eller nåt när man bara når ner med tårna....jobbigt! Många har sagt att man kan förlänga dem där "hundbenen" för att sänka den något....men ändrar det köregenskaperna eller säkerheten på något sätt? Jag vet lixom inte vilka konsekvenser en sänkning av hojen kan ge :kocko ....vet du?

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Ja, kåpor och fotpinnar ta i snabbare vid kurvtagning. Det är inte ett problem för en nybörjare som inte kör bana men ändå en klar försämring.
Hojen ser mera "ihopsjunken" ut när bakdelen sänks, inte för att det spelar nån roll heller men ändå.
Skjut upp gafflarna en liten bil i kronorna så behålls geometrin (i princip iallafall).
Det går inte att hitta en smalare sadel istället bara?

katta

Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Honda CBR600
Victor skrev:
Ja, kåpor och fotpinnar ta i snabbare vid kurvtagning. Det är inte ett problem för en nybörjare som inte kör bana men ändå en klar försämring.
Hojen ser mera "ihopsjunken" ut när bakdelen sänks, inte för att det spelar nån roll heller men ändå.
Skjut upp gafflarna en liten bil i kronorna så behålls geometrin (i princip iallafall).
Det går inte att hitta en smalare sadel istället bara?

Haha....ja nån bankörning blir det då inte för mig...åtminstonne inte det närmaste århundradet.... :tungan
Har funderat lite på det där med sadeln åxå och ska kolla upp det...men troligtvis lämnar jag in den på hundbensförlängning i veckan...Tack tack för alla tipsen, det hjälper! :Bugar

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Hoj
Honda oldschool - i bitar
katta skrev:
Haha....ja nån bankörning blir det då inte för mig...åtminstonne inte det närmaste århundradet.... :tungan
Har funderat lite på det där med sadeln åxå och ska kolla upp det...men troligtvis lämnar jag in den på hundbensförlängning i veckan...Tack tack för alla tipsen, det hjälper! :Bugar

KATTA: vad har du för årsmodell? hur lång är du? nöjd i övrigt?

som den eventuella spekulant jag är på just cbr 600 så tar jag gärna emot tips oxå... :Bugar

Vars kan man lämna in sadel för sänkning?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024