katta skrev:Tackar tackar för länkarna....dem gav mig mer kunskap i hur detta ska kunna gå till väga!! Skönt att ha nån att fråga när man är färsk lixom...
Victor skrev:Ja, kåpor och fotpinnar ta i snabbare vid kurvtagning. Det är inte ett problem för en nybörjare som inte kör bana men ändå en klar försämring.
Hojen ser mera "ihopsjunken" ut när bakdelen sänks, inte för att det spelar nån roll heller men ändå.
Skjut upp gafflarna en liten bil i kronorna så behålls geometrin (i princip iallafall).
Det går inte att hitta en smalare sadel istället bara?
katta skrev:Haha....ja nån bankörning blir det då inte för mig...åtminstonne inte det närmaste århundradet....
Har funderat lite på det där med sadeln åxå och ska kolla upp det...men troligtvis lämnar jag in den på hundbensförlängning i veckan...Tack tack för alla tipsen, det hjälper!
Hos en tapetserareLilla_damen skrev:Vars kan man lämna in sadel för sänkning?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |