Sänkt straff för våldtäkt mot barn...

Dexter

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2008
Ort
Vasastan
Hoj
2008, Honda CBR 600RR
Vad är det för jävla snack. Idioten ska ju bort på livstid eftersom han med all säkerhet har förstört livet för det här barnet!

Är det fler än jag som är för dödsstraff eller allmän stening av såna här idioter?

_________________________________________________________________
Sänkt straff för våldtäkt mot barn
Hovrätten sänker straffet för en man i Skåne som vid minst 50 tillfällen förgripit sig sexuellt på ett barn under 15 år i sin bostad.

Hässleholms tingsrätt dömde i november den 42-årige mannen till fem års fängelse, men hovrätten ändrar detta till fyra och ett halvt års fängelse.

Vissa av de handlingar som enligt tingsrätten utgjorde våldtäkt ska enligt hovrätten i stället bedömas som sexuellt övergrepp mot barn.

TT
Publicerad: 2008-12-30
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
[Religöstantmode=ON]Jamen, ni måste ju förstå mannen också, han har ju varit ensam och kännt sig utanför. Han har ju behövt kärlek helt enkelt. Och det är ju en liten människa han har begått ett brott mot, då blir det ju ett litet straff också.[Religöstantmode=OFF]




Kan dom inte prova mediciner på honom, eller undersöka hur farligt stora mängder psykofarmaka eller droger egentligen är? :mad: :mad: :mad:
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Vad är det som ska diskuteras egentligen? Dödsstraff för pedofiler eller att han fick sitt straff sänkt?

Domen blev ju mildare (övergrepp istället för våldtäkt) så då är det väl inte så konstigt att straffet blir det också.

Jag tycker vi har för låga straff här i Sverige. Han borde fått minst 10 år, men nu har vi ju tyvärr inte såna straffskalor och det måste ju rätten rätta sig efter. Funkar ju liksom inte att en enskild domstol bara får för sig att döma 1000 års straffarbete för nånting som i vanliga fall är 5 år fängelse.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
har jag fattat fel eller? dom sänkte straffet med 6 månader?

5 vs. 4.5 så stor skillnad är det väl inte
 

Dexter

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2008
Ort
Vasastan
Hoj
2008, Honda CBR 600RR
Vet inte om ni har egna barn eller någon som står Er nära har det. Men vad skulle ni vilja göra med en som har förgripit sig sexuellt under 15 år på ett barn?

Hoztic har en bra poäng, prova nya mediciner och droger på svinet!
 

Henken

Guest
Förmodligen hade man väl reagerat rätt starkt och velat slita personen i stycken men som tur är har vi ingen pöbel-rättvisa i detta landet.
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Ja tydligen är sexuella övergrepp mot barn över 50 ggr, mildrare än skattebrott...
Så ja jag håller med om att straffskalan är sjukt sned

Citat:
Indrivningsföretaget Baltic Inkassos grundare Leif Larsson, 40, drev tillsammans med Johnny Lindén, 41, bolaget Dantaro, med säte i Estland. Via en Internetsida sålde bolaget cigaretter och alkoholprodukter till framför allt svenska kunder. Bolaget har uppgett en falsk svensk adress på sin hemsida och ett svenskt konto. I själva verket styrdes verksamheten från Estland. Någon skatt till svenska staten har Larsson och Lindén inte betalt.

Stockholms tingsrätt dömde de båda till sex års fängelse för grovt skattebrott. Dessutom försattes de med näringsförbud med den maximala strafflängden tio år.
 
Last edited:

Dexter

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2008
Ort
Vasastan
Hoj
2008, Honda CBR 600RR
Ja, men det står ju varför. Domen blev mildare. Om domen blir mildare måste ju straffet bli det också.
Oavsett om straffet vart mildare så är ju strafftiden löjlig!
Dem gäller hur som helst någon som har sexuellt utnyttjat ett barn över 50 gånger så ett straff på 5½ år är i mina ögon löjligt.

Men visst om er mamma, syster, fru eller flickvän skulle bli våldtagen av någon så är det ju bara en gång och då behöver man inte straffa förövaren för det eller? Eller om det är fler förövare ska dom då dela på eventuell strafftid?

Vakna upp, Sveriges strafftider för sexualbrott suger hårt!
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Men visst om er mamma, syster, fru eller flickvän skulle bli våldtagen av någon så är det ju bara en gång och då behöver man inte straffa förövaren för det eller? Eller om det är fler förövare ska dom då dela på eventuell strafftid?

Vakna upp, Sveriges strafftider för sexualbrott suger hårt!

Vad snackar du för skit? Det där har jag väl aldrig sagt. Jag sa att jag inte tyckte det var konstigt att straffet blev kortare eftersom domen blev mildare. Jag sa även att straffsatserna för såna brott (och även många andra) borde höjas.

Det sjuka är ju att dom anser att det inte var så farligt. Kolla Liquid_shadows inlägg :huvet

Ja, jag håller med om att det är jävligt fel.

Jag tycker bara det är så irriterande att det aldrig går att få en nyanserad debatt i såna här ämnen. Dom ska klippas ner i småbitar och malas ner i mixern, och håller man inte med om det så tycker man tydligen att förövarna ska gå fria och väljas till statsminister istället.
 
Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Vissa av de handlingar som enligt tingsrätten utgjorde våldtäkt ska enligt hovrätten i stället bedömas som sexuellt övergrepp mot barn

Det är det här som är det fuckade.

ALLA övergrepp mot BARN ska väl för tusan rubriceras som våldtäkt. Eller tror rätten att något barn vill knulla med en vuxen och den vuxne därför inte behöver ta till våld för att begå sin handling. "Åhh....men det var ju bara ett övergrepp...ingen fara alltså" :rolleyes:

Dom borde sluta med nyanseringen. Alla sexuella övergrepp mot barn är en kriminell handling och borde bestraffas med minst lika hårda straff som delas ut till dom som lurat staten på stålar.

Alla människor som knullar barn eller vill se barn nakna i sexuella sammanhang borde skickas till Sibirien för att skotta snö. Det kanske kunde få dom på bättre tankar. :näsblod

//M
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Det är det här som är det fuckade.

ALLA övergrepp mot BARN ska väl för tusan rubriceras som våldtäkt. Eller tror rätten att något barn vill knulla med en vuxen och den vuxne därför inte behöver ta till våld för att begå sin handling. "Åhh....men det var ju bara ett övergrepp...ingen fara alltså" :rolleyes:

Att knulla med barn räknas redan som våldtäkt, vare sig tvång används eller inte.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top