Särbehandlas man med hoj?

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
Jag gillar inte poliser... Tycker att dem tror att dem är så mycket bättre än en själv.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
De kanske gjorde bedömningen att det inte behövdes?!?

så kan säkerligen vara fallet till och från, men vid denna kontroll gjorde dom inte så på någon (vi stannade i närheten och käkade på en pizzeria och hade därmed koll över poliskontrollen)
inte en enda alkoholkontroll :(

Zvebbo

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2007
Hoj
GSX600F
I lilla byn som jag bor i finns det otroligt mycket moppefukkon och dom har lyckats locka fram mc polisen. (oftast finns ingen sån här).

Men iallafall så körde jag själv 125 fyrtaktare (låter större än den är) istället för moppe på den tiden och mig vinkade dom endast åt. Otroligt trevliga mot oss med större hojar.

förutom då en nitisk tjockispolis som alla vet med det är ("lilla byn")
han har, och detta är sant, gett böter till sin bror för felparkering och fortkörning till sin fru.

Men poliser är bra, särbehandling mindre bra..

"Låter som Magnusson" Tänkte jag när jag läste det här. Sen såg jag att du var från bollsta, så du måste ju mena han :D Tror inte han är ute nu mera väl?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag tror att, som flera andra redan skrivit här, vårt beteende i trafiken framkallat särbehandling. Det är väl inte så konstigt om Bosse Batong som sett sporthojar köra vårdslöst flera gånger börjar dra alla över en kam. Såna är väl vi alla? Vi som bara stoppas av griniga poliser börjar väl dra alla dem över en kam... eller?? :tungan

Vi kan ju försöka motverka detta genom att bete oss som folk i trafiken, och i synnerhet i stan där fler ser en. Gasar gör man på lands- och motorvägar och stuntar gör man i otrafikerade industriområden eller liknande så blir nog länsman trevligare också.

Jag råkade i samtal med en mc-polis härom veckan efter att ha kört om honom när han redan låg 10 kmh över gällande hastighetsbegränsning :rolleyes: Vi samtalade en stund och han kanske köpte min förklaring att jag trodde att det var 90 (sant) där det faktiskt var 70. Inga böter eller nåt. Mycket bra. En tillrättavisning på lagom nivå och jag behövde inte ens ta av mig hjälmen. :tummenupp

Fortsätt gasa men kör inte vårdslöst. Respektera alla i trafiken och ha kul! Ut och åk om solen behagar återvända och ha en trevlig sommar allesammans!! :pannkyss

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
:mad: jävla svin som håller på sådär..
har själv inte uppleft det. vart stannad i trafik kontroll i början av seången
(mitt egna fel). men då hade jag inga blinkers på men det klaga dom inte över.
heller inte på att jag har effektsystem på heller och låter en bit över tror jag,
som dom även hörde. även om alla släpte bilen som stog innan mig där och kolla av min hoj och stog ganska beredda på nåt så uppträdde dom trevligt och nämde inte blinkersdetaljen.

men har man otur tror jag man kan få svin som ska sätta dit än för det minsta lilla. som tur är har jag mött flera trevliga poliser må jag säga.

Last edited:

Jansen

Långsam
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
ZX7R -96
Hojen har jag aldrig blivit stoppad på. Men med bilen blev jag stoppad 2 ggr samma vecka.
Med nästintill blanka däck och utan regskylt fram. Däck var beställda och skylten låg i framrutan för att stötfångarn
fram vad nylackad och jag ville vänta en vecka tills det härdat ordentligt.

Däcken tittade de inte på ngn av gångerna och skylten frågade de bara varför den inte satt där fram.
De godtog min förklaring och nu sitter skylten där den ska och däcken är nya...

Fick bara blåsa de båda gångerna förresten...

Jag tror att överlag så är det en jävla hetsjakt på oss sporthojsåkare, men som flera redan sagt så är det inte så konstigt med tanke på hur vissa kör och beter sig.

De kanske gjorde bedömningen att det inte behövdes?!?

Jag blev stoppas utanför Västerås för ett tag sedan och då kollade de mitt körkort och sa: Du har bälte på dig, vad bra.
Jag: Ska jag inte få blåsa?
Han: Nej, vi kollar inte det idag. Men om du envisas så kan du väl få göra det.
Tycker det är sjukt om det inte är obligatoriskt med nykterhetskontroll!

/Anders

Last edited:

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Jag blev stoppas utanför Västerås för ett tag sedan och då kollade de mitt körkort och sa: Du har bälte på sig, vad bra.
Jag: Ska jag inte få blåsa?
Han: Nej, vi kollar inte det idag. Men om du envisas så kan du väl få göra det.
Tycker det är sjukt om det inte är obligatoriskt med nykterhetskontroll!

Jag är inte så säker på det. Det är ändå ganska få som åker berusade och att göra en kontroll tar tid. Om de istället gör en bedömning från fall till fall så hinner de ta in fler i kontrollen och ju fler personer de får in desto större är sannolikheten att de får in någon som de verkligen behöver kolla.

Jansen

Långsam
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
ZX7R -96
Jag är inte så säker på det. Det är ändå ganska få som åker berusade och att göra en kontroll tar tid. Om de istället gör en bedömning från fall till fall så hinner de ta in fler i kontrollen och ju fler personer de får in desto större är sannolikheten att de får in någon som de verkligen behöver kolla.

Fast när man ser hur vissa människor bär sig åt i trafiken så undrar man om de är fulla!
Många tar nog en, eller två öl till maten och kör hem fast de inte borde.
Men vi får hoppas att det är som du säger. Det var mest deras svar jag hakade upp mig på...

/Anders

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
[QUOTEEdit: För dom som inte har läst andra inlägg av "klockringaren", så har han bland annat blivit jagad av en polis hellikopter, men som tur var hade han ägg under cutsen som han tog fram och kastade på hellikoptern :yoparty[/QUOTE]

Jag skulle vilja lära mig tricket att stänga av mc:n med nyckeln man behöver för att öppna cutsen och sen öppna cutsen medan man sitter på mc:n :huvet

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Måste trots att jag är 08a säga att jag är rätt nöjd med Harry Haffas attityd.. Visst finns det undantag, men de flesta är jäkligt bra. Det handlar nog mest om vilken atityd man själv har, "man får vad man förväntar sig" lärde jag mig av nån halvgalen norrlänning på nåt seminarium för inte allt för länge sen. I mångt och mkt är det nog sant.

Jag blev stoppad som handledare tidigare i vår.. med oskattad hoj (my bad) som de gav eftergift på förutsatt att jag pyntade dan efter, de skulle kolla mot slutet av veckan. polarens hoj var enligt pappret oförsäkrad (båda var helt nya vilket var grunden till allt) och de godtog alla förklaringar utan mankemang. Dessutom frågade den ena nyfiket hur fort hojarna gick, och blev förvånad över att vi faktiskt stannade, "ni brukar ju inte alltid göra det".

vad som förvånar mig är polisens oörmåga att straffa åt rätt håll. Det är som upplagt för anarki nr de beter sig som vissa beskriver det.. Skulle jag varje gång jag åkte in i en kontroll utsättas för dissektion skulle jag helt enkelt välja att inte stanna, så svårt är det inte att dra. Än så länge tycker jag dock att de i allmänhet är jäkligt sjyssta..

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Ber om ursäkt för det obehag det skapat för er som stannat och blivit trakaserade av de poliser som egentligen ville stoppa mig.

Jag har dock haft lite svårt att motivera mig till att stanna och ta all den där skiten och böterna.

Nu kör jag mest bana så nu för tiden ställer jag inte till mer obehag för er iaf.

pice.

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
På de år jag haft körkort har jag blivit stoppad ett antal gånger såväl med mc som med bil.
En enda gång har de varit griniga; när jag försökte förklara bort en solklar fortkörning...
Jag kan i övrigt bara tycka bra om trafikpoliserna. Fast då har jag alltid haft mc där ljuddämpare och signalsystem varit original eller originalpirat förstås...

Att de skall anmärka på och bötfälla VARJE felaktighet hos förare och mc, det är deras förbannade plikt och skyldighet - det kan vi aldrig ha någon åsikt om! Där har vi var och en situationen helt i vår egen hand.
Däremot ska de förstås vara korrekta och artiga, åtminstone så länge vi inte gjort något försök att blåsa dem....

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC