Säsongens första dödsolycka med MC

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
zykl0n skrev:
...... 25-åring på lånad motorcykel.....

Kom ihåg det i sommar. Låna inte ut hojen till folk som inte kör varje dag! Att ha mc-kort är inte detsamma som att kunna köra.

Ursäkta om jag är tråkig men just att låna ut hojen är bland det farligaste du kan göra med den.

Last edited:

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Jag tycker inte att vi ska "glömma "eller städa undan sanningen så som den faktiskt ser ut , det är tragiskt att det är så många som dör i trafiken på hoj men låt dom inte köra ihjäl sig "förgäves" om man nu kan uttrycka sig så ( det känns sjukt att skriva om det så här), förhoppningsvis så kan vi lära oss av dessa tragiska händelser , en påminnelse om att vi inte är bäst på att köra och att även om en del är ruggigt bra på att köra så vet vi inte hur andra kör i trafiken och det behövs så lite för att släcka ett liv , jag tror att det är bra ( hur sjukt det än låter) att se vad som faktiskt händer och att inte lägga det i en egen dödslista , om jag själv skulle råka tokigt ut så skulle jag vilja att folk fick reda på vad hänt och att sedan skulle hojåkare ta till sig det och förhoppningsvis inte råka ut för nåt liknande , kan en bli räddad av en tankeställare så är det värt att det skrivs om det öppet , min tanke om detta .

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Ken Keniff skrev:
Jag tycker inte att vi ska "glömma "eller städa undan sanningen så som den faktiskt ser ut , det är tragiskt att det är så många som dör i trafiken på hoj men låt dom inte köra ihjäl sig "förgäves" om man nu kan uttrycka sig så ( det känns sjukt att skriva om det så här), förhoppningsvis så kan vi lära oss av dessa tragiska händelser , en påminnelse om att vi inte är bäst på att köra och att även om en del är ruggigt bra på att köra så vet vi inte hur andra kör i trafiken och det behövs så lite för att släcka ett liv , jag tror att det är bra ( hur sjukt det än låter) att se vad som faktiskt händer och att inte lägga det i en egen dödslista , om jag själv skulle råka tokigt ut så skulle jag vilja att folk fick reda på vad hänt och att sedan skulle hojåkare ta till sig det och förhoppningsvis inte råka ut för nåt liknande , kan en bli räddad av en tankeställare så är det värt att det skrivs om det öppet , min tanke om detta .

Som vanligt när det kommer ifrån dig; f-bannat kloka ord!!
Kan inte annat än instämma!
Någonstans lurar man sig själv att man är odödlig/osårbar - det där händer inte mig....
"Väckarklockan" behövs!

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Ken Keniff skrev:
Inte bara världens längsta mening ( :p ) utan även en tänkvärd sådan! :fakta

Sedis

Har nog gått vilse...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 - 06=)
R.I.P

Det hann inte gå långt på säsongen innan detta inträffade. Fy fan vad tragiskt!

Säger som alla andra: ta det lugnt där ute...

Sedis

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Swedie skrev:
jag vet att det ar inte alls schyst och ha ett dodsforum. Men jag vill inte ha som forra aret da det var runt 20-30 inlagg om trista dodsolyckor. Det forstor stamningen pa forumet. Dock, sa ar det en bra paminnelse att ta det lugnt.
Vi hade ett par medlemmar som dog forra aret i trafiken. :(

Jag håller med dig om det Swedie, det var ju för fan rapporter om varenda olycka förra året + att det var fler som inte hade läst det inlägget, men iallafall skapade sig en egen tråd om samma olycka.

Själv skiter jag i att skriva när jag har läst om en olycka, för jag förutsätter att andra också läst om den i tidningarna...

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Oerhört tråkigt att höra. Kör försiktigt och tänk efter före ni drar iväg i 150... Det kan komma vad som helst.. Man ska ALDRIG lita på någon i trafiken..

Jag kommer iaf köra så lungt det går när jag tar körkortet o sen gasa på raksträckor på landsvägar där det är öppna fält o inte så mycket faror som lurar..

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Tråkigt att läsa om att dödsolyckorna redan börjat.

Se upp i sommar och kör inte över er förmåga

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Det är tråkigt att höra att det redan har krävts ett liv, så ta det nu lungt på vägarna och BETRAKTA ALLA ANDRA I TRAFIKEN SOM IDIOTER för du kan INTE lita på att dom följer trafikreglerna :(

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
Farsan hade varit där, ringde och uppmanade mig att köra lungt.....har hört en massa otäcka saker han berättat om mc olyckor så man tänker på det lite extra när man är ute och kör...tat lungt därute

Danny boy

twin power
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R 2002
de två dagstidningarna vi har här, NSD och KURIREN hade skrivit olika, i nsd stod det att bilen hade högerregeln, och i kuriren stod det att mcn hade högerregeln, så vi åkte och kollade.

Måste säga att det var ruggigt hemsk känsla man får när man står där och tittar på bilder av han och blommor o ljus, så man skiter faktiskt hur det har gått till, man blir bara ledsen av att inse vad som hänt där.

så fruktansvärt hemskt,det känns ruggigt onödigt, kan bara inte fatta det, det är så liten väg, kan inte fatta att en så allvarlig olycka kan hända på en sån plats.

jag lider helt klart med hans anhöriga och hoppas att alldrig mina anhöriga får uppleva ngt sånt här.

jag är säker på att alla som är här skänker honom en extra tanke......

Danny boy

twin power
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R 2002
min farsa sa en bra sak som jag tror stämmer rätt bra när jag började åka landsvägare( han åker själv oxå) , "- tänk så här, om bilisterna får en chans att köra på dig, så gör dom det, för dom ser dig fan inte komma!"

hur många har inte fått spykänslan i magen när man kommer på att den här lirarn ser mig fan inte :skrämd
en mc är ju faktiskt ruggigt mkt mindre än en bil. och går bra mkt snabbare oxå.

sen går det så fort oxå innan man har kommit på att situationen faktiskt är sådan.

nej, jag tänker som farsan sa till mig, och förhoppningsvis håller det mig i livet även i fortsättningen...

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Alltid tråkigt när nått sånt här händer...

Man kan bara hoppas att han hade jävligt kul och att han slapp lida :(

Momento mori!

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
R.I.P

Va tragiskt!
Sänder en tanke till anhöriga
Kör försiktigt nu alla ,så behöver det kanske inte bli fler!

TILLBERG

damställ utan knäpuckar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
zx6r
dom här trådarna behövs, ta fan inte bort/eller sluta skriva dom.

Är det nån som ska leka superman och inte kan ta verkligheten som den är, så ska man fan inte åka hoj.

Att det blir dubbletter på trådarna är ju tråkigt, men det blir det oavsett ämne.

Om det är nån som "tappar lusten eller att dessa trådar förstör stämmningen" så läs inte trådarna då för fan, men låt andra som bryr sig och därefter kanske tänker efter en extra gång när dom kör läsa dessa trådar.

Det är säkert många här inne som behöver en "påminnelse" då och då.

Jag beklagar och skänker en tanke åt de anhöriga till 25-åringen.

hoppas nån fatta va jag mena och hur jävla upprörd jag blir av folk som skriver att sånt här förstör "stämmningen"

Kingpin

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
TL1000S, akra fullsys, öhlinsdämpare+fjädrar, PCII
Man beklagar. Jätte tråkigt verkligen.
Kanske inte så fel att lägga in en del sådan här ändå. Får både mig och säkert alla andra att tänka till en extragång när man visstas i trafiken.

Samuel

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gixxer 750 -98
Tycker det är viktigt att lära av andras misstag, så att man ev. slipper uppleva dessa själv. Därför är jag tacksam för varje liten eller stor tankeläsare som publiceras på forumet, som kan göra mig och andra mer uppmärksam i trafiken. Fast visst sjunker humöret varje gång man läser om dödsolyckor på MC.

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tl 1000r
Den här tråden har fått mig att tänka till, kommer att ha det i minnet när jag får min hoj på fredag. Kommer att ta det jäkligt ´lugnt.

Hoppas innerligen att detta var första o sista dödsolyckan för i år!!

Tolf

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...