Säsongens första knäskrap!!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Och så in i pörskan vad ont det gjorde...
Allting flöt bra nere på körgården.. så kommer jag till delen då jag skall bromsa in inför undanmanövern på serpentinen.
Watson var där och tittade o enligt henne så hände följande.
Jag bromsar in, kör på plastkanten av en kon, hojen får inte alls fäste på plasten o när däcken når asfalten låser sig framhjulet och jag går omkull snabbare än vad jag hinner säga "helvete"

Ja, bromsningen var rätt så dålig. Jag nöp lite o nöp lite till.
men aldrig kunde jag väl drömma att jag skulle skrapa knäna iallafall..

tyvärr hade inte goretex byxorna några knäskydd så mitt vänstra knä gör fruktansvärt ont, gick knappt att ta på sig mitt egna skinnställ eller sätta sig på hojen utan att det gjorde ont samt att höften fick en smäll.
Det positiva var att det var körskolans hoj :rolleyes:
Med 1 vecka kvar till uppkörning har jag iallafall gjort ett knäskrap och vet nu förhoppningsvis hur jag inte skall göra på min uppkörning..

Till er som kör utan skinnställ på såsom i jeans eller dylikt.
Jag förstår inte hur ni vågar, jag började nästan grina för att det gjorde så ont och då körde jag ändå inte speciellt snabbt. Ni måtte vara otroligt modiga, eller så har ni inte vurpat ännu.

:hej ifrån nyknäskrapade BB

Thank you Watson att du var där iallafall! Schyst av dig att komma o kika! :rock

Last edited:

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
Ajajaj... lider med ditt onda knä...

Men värt att notera om jeans, det måste vara det dummaste man kan åka i, de smälter nämnligen av friktionen mot asfalten, blir till att amputera benen om man ramlar i lite häftigare hastigheter. Jag gjorde ett knäskrap med moppen en gång, gick väl ca 30 och de jeansen smälte ihop i de veck de låg i när jag skrapade ikull!

Hoppas du inte får några alvarliga men av det inträffade!

Kör lugnt, och fixar du inte kortet så vet du en behövande student som gärna lånar din moppe! :squid

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
*Lyfter på hatten för BB*
Du är en jävel på att knäskrapa, men jag tror ändå att du hade fått fler "tittar" på tråden om du haft rubriken "BB har tvärklotat!!" :D
Hoppas att knät blir bättre (men ska jag vara ärlig så tror jag att det kommer kännas mer imorron). Ganska dåligt att brallorna inte hade skydd..... Någon här på forumet kanske skulle ta och göra nåt åt det.... :rolleyes: Vi vill inte ha fler knäskador på våra rookie:sar! :fakta

CalleE: Kan du förklara för syslöjdsfröken hur BOMULL kan SMÄLTA?!?!

/FrökenW

Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag som kör i jeans då och då tar åt mig...
Det heter juh att man lär sig av sina misstag medans de smarta lär sig av andras misstag...
Jag ska sluta med det.( att köra i jeans allså)
Hoppas inte knäet svullnar upp mycket för då kommer du vara stel imorgon. Försök att mjuka upp det innan du dansar balett om jag säger så.

Mcbrud

Guest
Rent generellt bör man undvika att ha syntet material mot kroppen. Kör man med goretex eller dil. så är det vettigt att ha något naturligt plagg t.ex. bomulls kläder mellan huden och stället. Detta av just den anledning som tidigare nämndes. Syntet materialet smälter och kan gå in i kroppen med mindre trevliga följder.

I övrigt håller jag me om att det e dåligt att ditt ställ inte hade några hårda skydd, trodde det va krav på det för att det skulle bli godkända skyddskläder.

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
hoppas du la på rikligt med kyla på knät annars e det tennisboll imorron :eek:

Hoppas du lärt dig hur du inte ska göra nu!...

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
CalleE skrev:
Ajajaj... lider med ditt onda knä...

Men värt att notera om jeans, det måste vara det dummaste man kan åka i, de smälter nämnligen av friktionen mot asfalten, blir till att amputera benen om man ramlar i lite häftigare hastigheter. Jag gjorde ett knäskrap med moppen en gång, gick väl ca 30 och de jeansen smälte ihop i de veck de låg i när jag skrapade ikull!

Hoppas du inte får några alvarliga men av det inträffade!

Kör lugnt, och fixar du inte kortet så vet du en behövande student som gärna lånar din moppe! :squid

Öhhhhhh :confused: NOT.

Jag har då ramlat med cykeln (trampisen) i mellan 40-45 km/h två gånger och inte smällte mina jeans :tummenupp . Rejält skrapade blev de men inte mer och lite öm blev man ju förstås.

Många verkar sätta orimligt stor tilltro till sina skyddskläder men så bra skyddar de faktiskt inte. Okej man slipper lite skrapsår när man glider på asfalten men åker man in i något så gör skydden ringa nytta.

Nu kör jag ändå med skinnställ och ryggskydd etc. men det är mest för att det ser tufft ut :cool: .

:hej

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Aj då, inte roligt men se det från den ljusa sidan, nu har du klotat och vet att det gjorde ont men du lever fortfarande. Nu vet du hur det är att gå i gatan så du behöver inte vara så rädd för att göra det igen :D

Påt igen tjejen. bara att fortsätta nöta. :tummenupp

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
watson skrev:
*Lyfter på hatten för BB*
Du är en jävel på att knäskrapa, men jag tror ändå att du hade fått fler "tittar" på tråden om du haft rubriken "BB har tvärklotat!!" :D
Hoppas att knät blir bättre (men ska jag vara ärlig så tror jag att det kommer kännas mer imorron). Ganska dåligt att brallorna inte hade skydd..... Någon här på forumet kanske skulle ta och göra nåt åt det.... :rolleyes: Vi vill inte ha fler knäskador på våra rookie:sar! :fakta

CalleE: Kan du förklara för syslöjdsfröken hur BOMULL kan SMÄLTA?!?!

/FrökenW

Sant förvisso. Men knäskrap lät mildare. Jag vill inte att någon skall tro att sporthojsforumet lilla feministbitch har gått o haft ihjäl sig ;)

Jonneboy- Is? jag hade fullt upp med att övningsköra med min egen hoj när jag kom hem. Har blåmärken på båda knäna o höften. Men det ser inte så farligt ut.

Det får inte bli värre. Jag måste öva en vecka till nu.
Imorrn kör jag hårt igen, hoppas jag!
Watson du kan ju intyga att jag kan hantera fanskapet iallafall ;)
Tills dess att jag vurpade

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RSV 1000 -01
Alltså hedeliga vanliga blåa jeans bör ju inte smälta, det är ju 100 % bomull ?!
Jeanstyget är däremot så starkt att det kan skära sig in i kroppen så det är inte speciellt bra att köra i, inte om man inte vill se ut som en ribbstickad tröja i skinnet efteråt, förutsatt om man överlever

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:

Jag är mycket imponerad över Bitchens färdigheter på manöverbanan... och det jag har sett i trafiken/landsväg är över förväntan!! (ska jag fortsätta eller :zpy ni nu?? :D )
Jag testade själv att köra serpentinen med min hoj... :rodnar Hur det gick kan ni ju gissa er till.... :rodnar Skulle ju inte använda min hoj att köra upp med... :rolleyes:

/Fröken :rodnar

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:

Jag är mycket imponerad över Bitchens färdigheter på manöverbanan... och det jag har sett i trafiken/landsväg är över förväntan!! (ska jag fortsätta eller :zpy ni nu?? :D )
Jag testade själv att köra serpentinen med min hoj... :rodnar Hur det gick kan ni ju gissa er till.... :rodnar Skulle ju inte använda min hoj att köra upp med... :rolleyes:

Bomull smälter inte... Syntet smälter... Det är i vicket fall hjärndött att köra utan säkerhetsställ, men det är upp till var och en att vara hjärndöd eller inte....

/Fröken :rodnar

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Lider med dig...vet EXACT hur det känns nu för dig!har nämligen gjort samma sak :rodnar
Fast jag tog emot mig med handen i asvalten på nått vänster så det gick hål i handsken :eek: och skrap såret gjorde VIDER ont!! :(
sen var man mör i knät också :p det går ju så rysligt fort när man klotar!!! :skrämd jag la min hoj åt vänster så jag landa på den o så flög jag över den så jag klippte min högra backspegel o for vidare för en närmare inspektion av statens asvalt :crash det var farsan som berätta om min illfärd, det enda minne jag har var att jag kravla upp från backen spotta och gastade ut mina allra vackraste ord medans jag lyfte upp hojen :rolleyes:

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Bikerbitch skrev:
. Har blåmärken på båda knäna o höften. Men det ser inte så farligt ut.

Om man nu som jag följt BB:s sköna historia här på sporthoj så blev nog detta en höjdpunkt....

no offence Jannika, jag kunde inte hålla mig...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Bikerbitch skrev:
Och så in i pörskan vad ont det gjorde...
Allting flöt bra nere på körgården.. så kommer jag till delen då jag skall bromsa in inför undanmanövern på serpentinen.
Watson var där och tittade o enligt henne så hände följande.
Jag bromsar in, kör på plastkanten av en kon, hojen får inte alls fäste på plasten o när däcken når asfalten låser sig framhjulet och jag går omkull snabbare än vad jag hinner säga "helvete"

Ja, bromsningen var rätt så dålig. Jag nöp lite o nöp lite till.
men aldrig kunde jag väl drömma att jag skulle skrapa knäna iallafall..

tyvärr hade inte goretex byxorna några knäskydd så mitt vänstra knä gör fruktansvärt ont, gick knappt att ta på sig mitt egna skinnställ eller sätta sig på hojen utan att det gjorde ont samt att höften fick en smäll.
Det positiva var att det var körskolans hoj :rolleyes:
Med 1 vecka kvar till uppkörning har jag iallafall gjort ett knäskrap och vet nu förhoppningsvis hur jag inte skall göra på min uppkörning..

Till er som kör utan skinnställ på såsom i jeans eller dylikt.
Jag förstår inte hur ni vågar, jag började nästan grina för att det gjorde så ont och då körde jag ändå inte speciellt snabbt. Ni måtte vara otroligt modiga, eller så har ni inte vurpat ännu.

:hej ifrån nyknäskrapade BB

Thank you Watson att du var där iallafall! Schyst av dig att komma o kika! :rock

Köp ordentligt skinnställ.
Sen vet du att jag ahde gett dig en lavett om du hade lipat som MIN elev! :fatta!

hur man kör i jeans? Enkelt, tar på sig de på morgonen och går runt med dem, äter frukost och ner till bågen.... kör iväg och kommer sen hem med dem kvar på benen..... :)

Trillar man har man gjort det valet :tummenupp

750RR

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
när och var kör du??

ska ut och åka lite efter skolan..

Till södertälje syd och sen kanske blir en tur uppåt..

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Jannica! jag gjordet nåt liknande några dagar före jag körde upp för lätt mc. det regnade, och jag råkade låsa bakhjulet lite mycket i undanmanövern. klantigt och blåa tår, men lärorikt. dessutom klarade jag uppkörningen, men det gjorde ont i broms-foten. (risken för bakhjulslåsningar på uppkörningen minskade med sådär 100%, så det var väl bara bra.)

lycka till!

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
Smälter kanske inte är rätt ord. Det här är nått gammalt jag fick in i skallen när jag var mycket ung, att mina jeans sedan smälte ihop vid en enkel kullkörning, ja, man fick rycka isär dem och det blev fina vita streck kvar efter de vecken.

Vad som händer är att friktionen mot asfalten får bomullen att brinna och den smälter då in i huden. Dessutom är inte jeans 100% ren bomull utan är ju både behandlad och färgad.

Skinn är ändå rätt gött, skål på er! :öl

Bifogat

• lader.jpg
    lader.jpg
    16.7 KB · Visningar: 221
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...