Säsongens första knäskrap!!

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Re: Hmm

Henken skrev:
Så surt att krascha och förstöra ens egna saker, det är ju svindyrt med hjälm & liknande. Har inte tänkt på det tidigare, kanske skulle fixa nån beggad "kraschutrustning" medans man kör på skola.
:sjuk

Nja, skydd får man inte snåla med. Det får kosta vad det vill tycker jag.

Henken

Guest
Tänkte bara att medans man kör i någorlunda kontrollerad miljö och fart så är det onödigt att ta sönder sina egna grejjer, därav fixa beggat och mindre dyrt. Eller låna.. :brynad

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Bikerbitch skrev:
Till er som kör utan skinnställ på såsom i jeans eller dylikt.
Jag förstår inte hur ni vågar, jag började nästan grina för att det gjorde så ont och då körde jag ändå inte speciellt snabbt. Ni måtte vara otroligt modiga, eller så har ni inte vurpat ännu.

Eller så e vi ruskigt puckade?
Jag får anklaga oss för att vara det eftersom jag oftast är en av dom som åker i jeans...

Ååå nej vi e inte tuffa/modiga bara slöa

Har du haft knäskrap innan uppkörningen kommer ud att klara det :fakta

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Re: Re: Säsongens första knäskrap!!

Lartes skrev:
Eller så e vi ruskigt puckade?
Jag får anklaga oss för att vara det eftersom jag oftast är en av dom som åker i jeans...

Ååå nej vi e inte tuffa/modiga bara slöa

Har du haft knäskrap innan uppkörningen kommer ud att klara det :fakta

Många kör visst i jeans :eek:

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Re: Re: Re: Säsongens första knäskrap!!

maverick_750rr skrev:
Många kör visst i jeans :eek:

Ja?

Sa bara att vi inte e tyffa...eller du kanske tycker det när du poserar stolt i din glassbil i jackan för att sedan kliva rakt över till Kawwan (iofs en av de griiimste bågarna som byggds) och dra iväg på slangen i jeans för att impa på brydarna? :bow :brynad

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Re: Re: Re: Re: Säsongens första knäskrap!!

Lartes skrev:
Ja?

Sa bara att vi inte e tyffa...eller du kanske tycker det när du poserar stolt i din glassbil i jackan för att sedan kliva rakt över till Kawwan (iofs en av de griiimste bågarna som byggds) och dra iväg på slangen i jeans för att impa på brydarna? :bow :brynad

Jag kör i jeans för att jag inte orkar hålla på med byxor när jag ska till kompisar. Även om det är för varmt.

Skinnbyxor använder jag om jag ska köra som en idiot eller åka långt. Har visserligen åkt till malmö i jeans, men jag tog det lugnt. :)

HUR posar man? Det har jag aldrig fattat :D jag använder min hoj på dagen som ett transportmedel och på kvällen för att köra kurvigt med kompisarna. Inte mycket mer.... så HUR GÖR MAN????

Kör fram o tebax på flygrakan i jeans i 250+???? Jag fattar ente juh

950RRR

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Re: Re: Re: Re: Re: Säsongens första knäskrap!!

maverick_750rr skrev:
Jag kör i jeans för att jag inte orkar hålla på med byxor när jag ska till kompisar. Även om det är för varmt.

Skinnbyxor använder jag om jag ska köra som en idiot eller åka långt. Har visserligen åkt till malmö i jeans, men jag tog det lugnt. :)

HUR posar man? Det har jag aldrig fattat :D jag använder min hoj på dagen som ett transportmedel och på kvällen för att köra kurvigt med kompisarna. Inte mycket mer.... så HUR GÖR MAN????

Kör fram o tebax på flygrakan i jeans i 250+???? Jag fattar ente juh

950RRR

Har du inte läst min avatar-text?
Jag vill ju bli poser jag vet alltså inte riktigt hur man gör...

Jag har aldrig sagt emot dig...jag kör också oftast i jeans.....även fast det är korkat :fakta

Men jag försöker att ALLTID ta det lugnt...men men lika dumt ändå man vet aldrig när ole-dolyckan e framme

Kram på dig & Gnatt :slicka

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Apropå knäskrap så har det först nu slagit mig att de e riktigta knä puckar på HERR ställ men inte på DAM ställen inte :confused: :rolleyes:
Det är ju förjävligt :fakta
Tur att man har ett herr ställ, den dagen de e dags att lära sig skrapa som folk, (den närmar sig med stormsteg känner jag, sliter mer och mer på däckens sidor) :rolleyes:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tinatjejen skrev:
Apropå knäskrap så har det först nu slagit mig att de e riktigta knä puckar på HERR ställ men inte på DAM ställen inte :confused: :rolleyes:
Det är ju förjävligt :fakta
Tur att man har ett herr ställ, den dagen de e dags att lära sig skrapa som folk, (den närmar sig med stormsteg känner jag, sliter mer och mer på däckens sidor) :rolleyes:
Snälla, snälla skaffa ett damställ. Är så ruggigt läckert med tjejer i korrekt sittande ställ.......

OBS Menat på det absolut snällaste sättet du kan tänka dig. Fråga BB, jag är en toppenkille (hoppas, hoppas, hoppas att hon svarar rätt)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Supermoto skrev:
Snälla, snälla skaffa ett damställ. Är så ruggigt läckert med tjejer i korrekt sittande ställ.......

OBS Menat på det absolut snällaste sättet du kan tänka dig. Fråga BB, jag är en toppenkille (hoppas, hoppas, hoppas att hon svarar rätt)

Damställ är fint. Men det är inte för att vara sexiga som vi kör hoj inte. Jag har inga knäpuckar på mitt ställ, men har inte planerat in fler skrap nu..Men visst finns det skinnställ med puckar på.
Alpinestars har nog flera.

Supermoto, toppenkille? Om han är! Trevlig o snäll o kör en tuff hoj. Det säger väl allt! Nu är det väl bara 9 år kvar till faderskapet :brynad

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Supermoto skrev:

När jag köpte stället visste jag inte ens att det fanns särskilda dam och herrställ, (jo, hade sett det bland Halvarssons lr va de heter, men de var verkligen INTE nått av intresse).

Just när du säger det, så kikar jag faktiskt efter ett annat, då det jag har är lite för stort.. om man säger som så... :rolleyes:

Om du är en toppenkille lr inte vet jag inte.. Men min erfarenhet av motard kille är god :bow

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Bikerbitch skrev:
Damställ är fint. Men det är inte för att vara sexiga som vi kör hoj inte. Jag har inga knäpuckar på mitt ställ, men har inte planerat in fler skrap nu..Men visst finns det skinnställ med puckar på.
Alpinestars har nog flera.

Supermoto, toppenkille? Om han är! Trevlig o snäll o kör en tuff hoj. Det säger väl allt! Nu är det väl bara 9 år kvar till faderskapet :brynad

9år? D va en lång graviditet :eek: :eek:

Visst är damställen fina. Har sett ett fåtal med små nätta puckar på, som inte ser ut att tåla särskilt mkt..
Du vet ingen som ska sälja nån skinnställ, typ 1-2 år gammalt, by the way?
Mitt är som sagt.. för stort, nuförtiden ;)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Tinatjejen skrev:
9år? D va en lång graviditet :eek: :eek:

Visst är damställen fina. Har sett ett fåtal med små nätta puckar på, som inte ser ut att tåla särskilt mkt..
Du vet ingen som ska sälja nån skinnställ, typ 1-2 år gammalt, by the way?
Mitt är som sagt.. för stort, nuförtiden ;)

Om 9 år ska vi fixa knoddar. Det var så jag menade.
Jag har själv ett gammalt ställ cirka 1-2 år gammalt Halvarsson utan puckar. Men det behåller jag i mina ägor. Bra att ha ett extra ställ, speciellt när andra tjejer skall åka med.

Kika om du hittar något bättre begagnat. 13000 för ett skinnställ är mycket pengar. Klart man skal ha skydd men begagnat kan funka minst lika bra.

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Aj aj... :rodnar
Du får akta din knän! Men nu vet du att marken ÄR hård.

Upp på hojen igen :tummenupp

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Bikerbitch skrev:
Om 9 år ska vi fixa knoddar. Det var så jag menade.
Jag har själv ett gammalt ställ cirka 1-2 år gammalt Halvarsson utan puckar. Men det behåller jag i mina ägor. Bra att ha ett extra ställ, speciellt när andra tjejer skall åka med.

Kika om du hittar något bättre begagnat. 13000 för ett skinnställ är mycket pengar. Klart man skal ha skydd men begagnat kan funka minst lika bra.

13 000?! Det betalar jag inte för ett skinnställ. Kiar just nu efter ett bra beg Dainese lr IXS eller nått liknande. Rätt svårt, vill inte ha nått med rött på.
svart med blått lr gult :tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...