Säsongens första knäskrap!!

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Bikerbitch skrev:
Och så in i pörskan vad ont det gjorde...
Allting flöt bra nere på körgården.. så kommer jag till delen då jag skall bromsa in inför undanmanövern på serpentinen.
Watson var där och tittade o enligt henne så hände följande.
Jag bromsar in, kör på plastkanten av en kon, hojen får inte alls fäste på plasten o när däcken når asfalten låser sig framhjulet och jag går omkull snabbare än vad jag hinner säga "helvete"

Ja, bromsningen var rätt så dålig. Jag nöp lite o nöp lite till.
men aldrig kunde jag väl drömma att jag skulle skrapa knäna iallafall..

tyvärr hade inte goretex byxorna några knäskydd så mitt vänstra knä gör fruktansvärt ont, gick knappt att ta på sig mitt egna skinnställ eller sätta sig på hojen utan att det gjorde ont samt att höften fick en smäll.
Det positiva var att det var körskolans hoj :rolleyes:
Med 1 vecka kvar till uppkörning har jag iallafall gjort ett knäskrap och vet nu förhoppningsvis hur jag inte skall göra på min uppkörning..

Till er som kör utan skinnställ på såsom i jeans eller dylikt.
Jag förstår inte hur ni vågar, jag började nästan grina för att det gjorde så ont och då körde jag ändå inte speciellt snabbt. Ni måtte vara otroligt modiga, eller så har ni inte vurpat ännu.

:hej ifrån nyknäskrapade BB

Thank you Watson att du var där iallafall! Schyst av dig att komma o kika! :rock

Tråkigt att höra :(

Har själv kraschat med körskolehoj precis som andra här säkert oxå har gjort :crash

Man kanske ska starta en ny poll, för att se om det finns tillräckligt för en ny klubb :rolleyes: för alla som är lika duktiga som vi :1pajas

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Re: Re: Säsongens första knäskrap!!

maverick_750rr skrev:
Köp ordentligt skinnställ.
Sen vet du att jag ahde gett dig en lavett om du hade lipat som MIN elev! :fatta!

hur man kör i jeans? Enkelt, tar på sig de på morgonen och går runt med dem, äter frukost och ner till bågen.... kör iväg och kommer sen hem med dem kvar på benen..... :)

Trillar man har man gjort det valet :tummenupp

750RR

Jag har ett ordentligt skinnställ, hemma. Och där finns det bra skydd. Om du läste ordetnligt så körde jag på körskolan med deras kläder.
En lavett? :confused:
Får man inte grina illa när man gjort sig illa. Jag sa att det var nära till tårarna. Smärta gör ont o då kan inte ens jag hålla emot.

Starclassic- 'skrattar' Lugna puckar. Men stavar du mitt namn med K en gång till då blir jag arg ;)
Trevligt att du har följt mina historier och att även du har kikat på när jag körde nere vid körskolan. Snart är det över 'hoppas'

Watson- Man bugar ödmjukast för dom fina orden. nu gäller det bara att visa för uppkörningsmannen att man är duktig.

gixxer1000

...nu på en svart retta...
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1 -04a.../Tidigare; TL1000R -00, Gsxr1000K2, KTM520, KX250, Stiga Villa Pro...
Opps! hur gör du nu när du skall samlaga ;) hoppas att du repar dig tills uppkörningen.

Imorrn skall det bli bra väder tydligen, om någon vill köra en sväng så är vi 4 hojar som skall träffas vid ava vid 11-11:30 tiden imorgon lördag och dra en repa. annars får alla ha en fartfylld helg för det skall jag ha. :squid

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
CalleE, du ska inte förväxla dina latexbrallor med Jeans. :D
Bomull smälter inte...
Jag vet flera par jeans som klarat sig hyfsat helskinnade från krascher, fast ägaren har haft rätt ont.
men det är osm mavve han säger, det är ett val man gör.

Vurpar man inte är det rätt skönt att köra i jeans, vurpar man gör det ont. Mkt ont...

Fast det gör det i skinnställ också om nu nån trodde annorlunda...

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Bikerbitch skrev:
Och så in i pörskan vad ont det gjorde...
Allting flöt bra nere på körgården.. så kommer jag till delen då jag skall bromsa in inför undanmanövern på serpentinen.
Watson var där och tittade o enligt henne så hände följande.
Jag bromsar in, kör på plastkanten av en kon, hojen får inte alls fäste på plasten o när däcken når asfalten låser sig framhjulet och jag går omkull snabbare än vad jag hinner säga "helvete"

Ja, bromsningen var rätt så dålig. Jag nöp lite o nöp lite till.
men aldrig kunde jag väl drömma att jag skulle skrapa knäna iallafall..

tyvärr hade inte goretex byxorna några knäskydd så mitt vänstra knä gör fruktansvärt ont, gick knappt att ta på sig mitt egna skinnställ eller sätta sig på hojen utan att det gjorde ont samt att höften fick en smäll.
Det positiva var att det var körskolans hoj :rolleyes:
Med 1 vecka kvar till uppkörning har jag iallafall gjort ett knäskrap och vet nu förhoppningsvis hur jag inte skall göra på min uppkörning..

Till er som kör utan skinnställ på såsom i jeans eller dylikt.
Jag förstår inte hur ni vågar, jag började nästan grina för att det gjorde så ont och då körde jag ändå inte speciellt snabbt. Ni måtte vara otroligt modiga, eller så har ni inte vurpat ännu.

:hej ifrån nyknäskrapade BB

Thank you Watson att du var där iallafall! Schyst av dig att komma o kika! :rock

Tråkigt att höra BB! Men kanske tur i oturen ändå att det var nu och inte om en vecka? :tummenupp

Jag har råkat ut för något som jag nästan lovar att ingen annan här jar gjort... Jag var med när Körskoleläraren klotade! :) Lagom svårt att hålla sig för skratt när han reste sig upp förvånad och svärandes... :crash

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Re: Re: Säsongens första knäskrap!!

DreeTman skrev:
Tråkigt att höra BB! Men kanske tur i oturen ändå att det var nu och inte om en vecka? :tummenupp

Jag har råkat ut för något som jag nästan lovar att ingen annan här jar gjort... Jag var med när Körskoleläraren klotade! :) Lagom svårt att hålla sig för skratt när han reste sig upp förvånad och svärandes... :crash

Hur gick det till?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
gixxer1000 skrev:
Opps! hur gör du nu när du skall samlaga ;) hoppas att du repar dig tills uppkörningen.

Imorrn skall det bli bra väder tydligen, om någon vill köra en sväng så är vi 4 hojar som skall träffas vid ava vid 11-11:30 tiden imorgon lördag och dra en repa. annars får alla ha en fartfylld helg för det skall jag ha. :squid

Förutom att jag känner mig som en stel gammal gnällkärring så går det säkerligen utmärkt att ha passionerat samlag trots mina blåmärken och onda knän.

Jag är alltid sugen att köra, men ditt namn avslöjar att ni kör snabbt som sjutton och att jag inte har en tillskymmelse eller ens lust att försöka hänga på.
Måste öva trafik väldigt mycket o inte landsväg..
Samt att jag måste ut till någon flygraka o öva 70 o 90 broms.

Jag får ta o nöjesköra sen om jag lyckas med kortet!

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Re: Re: Re: Säsongens första knäskrap!!

Rymding skrev:
Hur gick det till?

Vi åkte grusväg och kom fram till ett ställe som han fann lämpligt att vända på... sagt och gjort... Han vänder på den rätt så breda grusvägen men styr runt och framhjulet kommer precis utanför gruset och ut på det daggvåta gräset... som får till följd att hela ekipaget slår i backen med läraren som nickar moderjord för att sen skutta upp på fötter igen. :)

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Fint att du klarade dig lindringt BB!!

Känn dig lyckad. När jag övade serpentinen i vått väglag så fick jag lite hög hastighet, och valde att bromsa lätt med bakbromsen i serpentinbananen.. Lååås.... Slaaaaaaddaaaaa... *hjärtat i halsgropen* höll på o flyga av hojen när den fick fäste.

Lärarens kommentar.. "Jaha Mullo... Du kanske skulle ta det lite lugnare, det var en som klotade tidigare idag, så det ligger både soppa o kylvätska just där..."

Tycker dessutom att körskolan skall ha ryggskydd och bättre skyddskläder!

Ps. När du kör upp har jag ett tips.
Kör som om du hade en polisbil bakom dig.. då gör man varken mer eller mindre än vad som begärs. Var lite tydligare med huvudvridning bara. Ds.

Vi ses på vägarna i sommar! :hej

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
amullo skrev:
Fint att du klarade dig lindringt BB!!

Känn dig lyckad. När jag övade serpentinen i vått väglag så fick jag lite hög hastighet, och valde att bromsa lätt med bakbromsen i serpentinbananen.. Lååås.... Slaaaaaaddaaaaa... *hjärtat i halsgropen* höll på o flyga av hojen när den fick fäste.

Lärarens kommentar.. "Jaha Mullo... Du kanske skulle ta det lite lugnare, det var en som klotade tidigare idag, så det ligger både soppa o kylvätska just där..."

Tycker dessutom att körskolan skall ha ryggskydd och bättre skyddskläder!

Ps. När du kör upp har jag ett tips.
Kör som om du hade en polisbil bakom dig.. då gör man varken mer eller mindre än vad som begärs. Var lite tydligare med huvudvridning bara. Ds.

Vi ses på vägarna i sommar! :hej

Isch, så fort jag tänker på vurpor smärtar det i knät.
Jag tycker det är tråkigt att skolorna inte ens har ryggskydd.
Ja okej man kör så sakta nere på körgården, men ramlar man o kanske landar på rygg o får hojen över sig gör det säkerligen ont. Ramlar du i trafiken är det ännu värre... kan man köpa in dyra hojar o alla annan utrustning så nog sjutton kan man kosta på sig ett par ryggskydd. Folk som är nybörjare vet knappt vad ryggskydd är..

Jag skall köra så snyggt jag bara kan. Skall testa ditt tips i helgen :D Vrida mycket på skallen, kolla på alla skyltar runt omrking o visa hänsyn.
Klart vi syns på vägarna i sommar. Även på någon bana kanske!
Jag skall iväg o köra med FWS någondag :rock

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Re: Re: Re: Säsongens första knäskrap!!

Bikerbitch skrev:
Jag har ett ordentligt skinnställ, hemma. Och där finns det bra skydd. Om du läste ordetnligt så körde jag på körskolan med deras kläder.
En lavett? :confused:
Får man inte grina illa när man gjort sig illa. Jag sa att det var nära till tårarna. Smärta gör ont o då kan inte ens jag hålla emot.

Nix, man får inte gråta som min elev, då ska man ha stryk så det känns :p
Smärta gör ont, men det e bara en annan form av njutning..... Sens ka du gnälla minst av alla som har 9ggr högre smärtgräns än majoriteten här :fakta

// :squid

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Re: Re: Re: Re: Säsongens första knäskrap!!

maverick_750rr skrev:
Nix, man får inte gråta som min elev, då ska man ha stryk så det känns :p
Smärta gör ont, men det e bara en annan form av njutning..... Sens ka du gnälla minst av alla som har 9ggr högre smärtgräns än majoriteten här :fakta
// :squid

Så underbart att jag inte är din elev då.
Misstänker att du aldrig heller kommer bli körskolärare.
Smärtgräns o smärtgräns. När rädsla o smärta kommer på en o samma gång då kan inte ens jag stå ut..

Så där säger du bara för att själv skulle böla om du hade vurpat :fakta

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Re: Re: Re: Re: Re: Säsongens första knäskrap!!

Bikerbitch skrev:
Så underbart att jag inte är din elev då.
Misstänker att du aldrig heller kommer bli körskolärare.
Smärtgräns o smärtgräns. När rädsla o smärta kommer på en o samma gång då kan inte ens jag stå ut..

Så där säger du bara för att själv skulle böla om du hade vurpat :fakta

Rädsla i 30km/h med skolans hoj :confused:
Skolans hoj ska du inte lämna ifrån dig förrens du har ventilerna i hakan :tummenupp

Kanske jag ska bli, vem vet :rock Snart har man ju alla körkortsbehörigheter ju :)

Jag gråter inte, bara om polisen skulle stoppa mig o vilja ha mitt körkort, då kan jag gråta som en liten flicka :D

750RR

Bifogat

• snutenojag.jpg
    snutenojag.jpg
    124.6 KB · Visningar: 167

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Men lilla gumman....

Var inget skoj att läsa. Men man ska alltid vaska fram det goda som brukar gömma sig i det onda. I det här fallet hittar jag två uppenbara grejer. 1. Det var inte din hoj. 2. Nu vet du hur ont det gör vilket kommer göra att risken minskar senare.

Jag har klotat i chinos och skinnjackan lite uppvikt på armen (svinvarmt). Har numera ett ärr på knät och ett område på underarmen kommer nog aldrig få tillbaka sitt ursprungliga utseende. Eftersom jag vikt upp ärmen lite så drogs hela ärmen upp till armbågen när jag gick i backen.

Numera kör jag alltid med race-sparkdräkten.

En liten moralgrej måste med oxå såklart. Ni som väljer att köra i jeans osv väljer såklart själva och det är er det gör ont på. Men när ni klotar ordentligt så går det på allas våra försäkringar....

Hoppas du mår bättre idag lilla favvis-BB ;)

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Bikerbitch skrev:
Isch, så fort jag tänker på vurpor smärtar det i knät.
Jag tycker det är tråkigt att skolorna inte ens har ryggskydd.
Ja okej man kör så sakta nere på körgården, men ramlar man o kanske landar på rygg o får hojen över sig gör det säkerligen ont. Ramlar du i trafiken är det ännu värre... kan man köpa in dyra hojar o alla annan utrustning så nog sjutton kan man kosta på sig ett par ryggskydd. Folk som är nybörjare vet knappt vad ryggskydd är..

Ajaj! :(

Jag körde med mitt eget ryggskydd helatiden! :fakta
Första grejen jag köpte. Sedan körde jag med min egen hjälm för de på skolan var lite, hm, tja ofräscha om man säger så. Dessutom hade jag inte velat slå huvet i makren med en hjälm som satt så kass som deras.
Bättre att paja sin egen hjälm och rädda innehållet. Man får ändå ny för 1500 på hemförsäkringen!

Krya på dig! :tummenupp
:hej

PS. Håller med om att skolorna skulle KRÄVA att eleverna hade ryggskydd - ger bättre signaler. DS.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Supermoto skrev:
Men lilla gumman....

Var inget skoj att läsa. Men man ska alltid vaska fram det goda som brukar gömma sig i det onda. I det här fallet hittar jag två uppenbara grejer. 1. Det var inte din hoj. 2. Nu vet du hur ont det gör vilket kommer göra att risken minskar senare.

Jag har klotat i chinos och skinnjackan lite uppvikt på armen (svinvarmt). Har numera ett ärr på knät och ett område på underarmen kommer nog aldrig få tillbaka sitt ursprungliga utseende. Eftersom jag vikt upp ärmen lite så drogs hela ärmen upp till armbågen när jag gick i backen.

Numera kör jag alltid med race-sparkdräkten.

En liten moralgrej måste med oxå såklart. Ni som väljer att köra i jeans osv väljer såklart själva och det är er det gör ont på. Men när ni klotar ordentligt så går det på allas våra försäkringar....

Hoppas du mår bättre idag lilla favvis-BB ;)

Jag hittade också dom postiva sakerna, skönt att allt inte bara är negativt. Bara hoppas knäna vill fungera normalt snart igen.
Jag mår nästan alltid bra favorit supermoto, är bara stel lite överallt o så. Men jag skall ut o köra ikväll så det är bara köra hårt igen!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
PutteLiten skrev:
Ajaj! :(

Jag körde med mitt eget ryggskydd helatiden! :fakta
Första grejen jag köpte. Sedan körde jag med min egen hjälm för de på skolan var lite, hm, tja ofräscha om man säger så. Dessutom hade jag inte velat slå huvet i makren med en hjälm som satt så kass som deras.
Bättre att paja sin egen hjälm och rädda innehållet. Man får ändå ny för 1500 på hemförsäkringen!

Krya på dig! :tummenupp

PS. Håller med om att skolorna skulle KRÄVA att eleverna hade ryggskydd - ger bättre signaler. DS.
Har också kört med mitt eget ryggskydd. Då känner jag mig tryggare o tillslut åkte man ju i backen så.
tyvärr låg ju ansvaret på mig att kolla om körskolans byxor hade skydd, tydligen. Visst är det väl det men om man betalar X antal hundralappar hoppas man att ställena är okej..
Om en helt nybörjare kommer så tror säkert han att det är så brallorna skall vara..

Jag har valt att inte använda min hjälm för att det känns bättre att vurpa med deras saker. Betalar ju ändå för att låna allt.
Ofräscht ja, men det är bara hem o duscha efteråt ;)

Så om jag vurpar ute i trafiken eller på parkeringen o min hjälm går sönder så får jag pengar att köpa en ny?

Tack, jag skall krya på mig snabbt som fasen!

TLRR

Guest
Lycka till med kortet,har sett dig harva en del på parkeringen vid mässan.Krya på dig

Henken

Guest
Hmm

Så surt att krascha och förstöra ens egna saker, det är ju svindyrt med hjälm & liknande. Har inte tänkt på det tidigare, kanske skulle fixa nån beggad "kraschutrustning" medans man kör på skola.
:sjuk

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
TLRR skrev:
Lycka till med kortet,har sett dig harva en del på parkeringen vid mässan.Krya på dig

Opps. Det har du säger du? När?
Har sett ett antal Blåvita suzukisar köra förbi.
Kör ikväll också om någon känner sig manad att kika förbi o komma med lite tips! :rock

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...