Så besannades mina fördommar om Harley...

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
SSDD skrev:
Det ena behöver väl inte va emotsats till det andra ..... :)


Anyway, Har en sportster 89 som jag gärna kör .. och då menar jag kör, inte glider ... Men att jämföra det med att köra en retta eller ens en FZR går inte för att en HåDe går att köra så sportigt som dess konstruktion tillåter DVS till ramen eller transkåpan tar i ...Och då får man göra som alltid, höja eller åtminstone fixa hårdare fjädrar eller köra med "hangout" ( poppis i glidar kretsar ,,not)

Och således har ovanstående sportster genomlidit en del förändringar såsom ISR ,Koni 1200 cc kit, kammar, gasare osv..... tills den idag är redo för nästa "push to the limit" eller "over it" som i somras när jag slet sönder 3ans drev vid ax.....

varför har jag då en Sportster ?? :gnissla

Att höra den köras som en R1 över nejden är f--n ballare( jaja 8500 varv i af) än att ..Just det höra en Retta ,
I af i mitt tycke . ( störd, jo säkert) Men hur många kör en sportster som en sporthoj ?? Det är min skyldighet att ge allmänheten insikt om detta .

Det hindrar inte att jag gillar vrålet av min 250 2t cross i acc över ett krön i skogen , eller ljudet av ett dutchman röret på FZR:n i en lagom lång böj på en "70" väg :)

Var inte så insnöade att påstå "mitt sätt är det enda rätta "!!

Det finns "många rätta sätt" var och en får finna ut sitt.

Vi har alla fördomar(fast jag trivs med mina), till och med snuten, som när jag blev stannad sist (FZR),och tog av mig hjälmen utbrast " Är inte du för Gammal för att köra så där!"
(Snorvalp :mad: )

Lyssna lite på kalkbrotten, på fiket som berättar om sina nerlägg på intruder'n kanske kan dom lära er nått...
Lr så kan ni lära dom nått ,varför inte intressera dom för bankörning ,,Ju fler vi är ... ju större chans att det arras fler körningar

Intresse för varandras "stilar" Är bra men innebär ju inte att man måste "leva" efter dom .

Nog me snack!!!

Men Medge: En Stor högkompad HD på "flykt " över ängarna med Raka/rensade rör låter Bra ... :banana
Iof så en gör en liten högvarvig 8:a det oxå .... Tyvärr hörs dom så sällan utan det blir mer å mer "fisåkning" :huvet

Obs Har alltså fler moppar .... Dock inte lika många som GSXR1100R :mad:
HD.gif
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
SSDD skrev:
Det ena behöver väl inte va emotsats till det andra ..... :)
Anyway, Har en sportster 89 som jag gärna kör .. och då menar jag kör, inte glider ... Men att jämföra det med att köra en retta eller ens en FZR går inte för att en HåDe går att köra så sportigt som dess konstruktion tillåter DVS till ramen eller transkåpan tar i ...Och då får man göra som alltid, höja eller åtminstone fixa hårdare fjädrar eller köra med "hangout" ( poppis i glidar kretsar ,,not)

Och således har ovanstående sportster genomlidit en del förändringar såsom ISR ,Koni 1200 cc kit, kammar, gasare osv..... tills den idag är redo för nästa "push to the limit" eller "over it" som i somras när jag slet sönder 3ans drev vid ax.....

varför har jag då en Sportster ?? :gnissla

Att höra den köras som en R1 över nejden är f--n ballare( jaja 8500 varv i af) än att ..Just det höra en Retta ,
I af i mitt tycke . ( störd, jo säkert) Men hur många kör en sportster som en sporthoj ?? Det är min skyldighet att ge allmänheten insikt om detta .

Det hindrar inte att jag gillar vrålet av min 250 2t cross i acc över ett krön i skogen , eller ljudet av ett dutchman röret på FZR:n i en lagom lång böj på en "70" väg :)

Var inte så insnöade att påstå "mitt sätt är det enda rätta "!!

Det finns "många rätta sätt" var och en får finna ut sitt.

Vi har alla fördomar(fast jag trivs med mina), till och med snuten, som när jag blev stannad sist (FZR),och tog av mig hjälmen utbrast " Är inte du för Gammal för att köra så där!"
(Snorvalp :mad: )

Lyssna lite på kalkbrotten, på fiket som berättar om sina nerlägg på intruder'n kanske kan dom lära er nått...
Lr så kan ni lära dom nått ,varför inte intressera dom för bankörning ,,Ju fler vi är ... ju större chans att det arras fler körningar

Intresse för varandras "stilar" Är bra men innebär ju inte att man måste "leva" efter dom .

Nog me snack!!!
:
Va menar du ?

SSDD skrev:
Men Medge: En Stor högkompad HD på "flykt " över ängarna med Raka/rensade rör låter Bra ... :banana

Nej, det låter inte Bra.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top