triple kungen
Här kunde man hålla fullt på playstation
Jag hade en dröm att åka HD på Highway one mellan LA och SanFrancisco.
Sagt och gjort när jag var i LA hyrde jag en Harly Parkinson Fat boy och mullrade iväg. Efter ca ett par timmars åkande var jag så uttråkad att jag ställde in skiten på ett motell och gick å badade. Jag förstod mig inte på HD´n den var obekväm och sladdrig på vägen. Trots den stora twinnen så verkade det som om rullen på höger sida endast var volymkontrollen för ekipaget.
Triple kungen
Sagt och gjort när jag var i LA hyrde jag en Harly Parkinson Fat boy och mullrade iväg. Efter ca ett par timmars åkande var jag så uttråkad att jag ställde in skiten på ett motell och gick å badade. Jag förstod mig inte på HD´n den var obekväm och sladdrig på vägen. Trots den stora twinnen så verkade det som om rullen på höger sida endast var volymkontrollen för ekipaget.
Triple kungen
Mekus skrev:Jag har mer eller mindre alltid haft fördommar om HD, mest att man bör köpa en ordentlig verktygslåda om man köper en HD. För snart två månader sedan fick jag jobb som säljare på ett företag som säljer bl.a just HD. Efter att ha gått och sneglat lite på avdelningen där dom amerikatillverkade hojarna står så beslutade jag mig för att ta tjuren vid hornen.
Idag skulle hela firman ut och åka på demohojarna till ett förutbestämt resmål, Först körde jag Honda CB 900 Hornet, inga nyheter där, Jag har kört den ett antal gånger innan. På vägen hem så bytte jag med medarbetare som hade fått en 750 Shadow på halsen. Efter ca: 4-5 mil så kom jag ifatt en annan medarbetare som körde just HD, Det märket som har minst kunskap och mest fördommar om. Här ska testas tänkte jag ivrigt, Sagt och gjort. Killen som jag bytt med drar iväg före mig och jag rullar ut från p-fickan vid sidan av vägen bara för att när jag nått uppskattningsvis 50-70 råka röra luftburken med mitt knä. Dömm om min förvåning när skiten släpper!
Mitt ute i ödemarken stod jag nu och plockade delar från en HD av 2005 års modell, i skymning, på en hyfsat vältrafikerad 90 väg.
Till råga på allt så behagade larmet på fanskapet jävlas med mig denna afton. Två snabba tryck på fjärrkontrollen ska räcka för att larma av eländet som automatiskt larmas på om hojen varit avstängd i mer än 2 minuter. 2 minuter är den tid som det tar att springa tillbaka och räfsa ihop alla delar som ett antal bilister redan väjt för.
Det enda positiva med larmet var att så skumt som det var vid den tiden så räckte det med att rycka lite i hojen med jämna mellanrum för att övriga bilister skulle se mig.
Och när jag trodde att lagen om alltings jävlighet gjort vad den kunde så kom ca: 25 medlemmar ur den lokala mc klubben och stannade för att se vad som var fel. När dom upptäcker att det är jag, en lagom förbannad mc säljare som står och rycker/sparkar på en ivrigt larmande hd som vägrar tystna så får man ju givetvis höra ett antal gliringar som t. ex "säljer inte du sånnadär?" "Du som är säljare borde väl kunna dom där?"
Nu ska jag hem och ta en öl och sen gå och sova, nöjd över att ha en hoj där verktygssattsen rostar för att den aldrig används