Så besannades mina fördommar om Harley...

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Jag hade en dröm att åka HD på Highway one mellan LA och SanFrancisco.
Sagt och gjort när jag var i LA hyrde jag en Harly Parkinson Fat boy och mullrade iväg. Efter ca ett par timmars åkande var jag så uttråkad att jag ställde in skiten på ett motell och gick å badade. Jag förstod mig inte på HD´n den var obekväm och sladdrig på vägen. Trots den stora twinnen så verkade det som om rullen på höger sida endast var volymkontrollen för ekipaget.

Triple kungen

Mekus skrev:
Jag har mer eller mindre alltid haft fördommar om HD, mest att man bör köpa en ordentlig verktygslåda om man köper en HD. För snart två månader sedan fick jag jobb som säljare på ett företag som säljer bl.a just HD. Efter att ha gått och sneglat lite på avdelningen där dom amerikatillverkade hojarna står så beslutade jag mig för att ta tjuren vid hornen.

Idag skulle hela firman ut och åka på demohojarna till ett förutbestämt resmål, Först körde jag Honda CB 900 Hornet, inga nyheter där, Jag har kört den ett antal gånger innan. På vägen hem så bytte jag med medarbetare som hade fått en 750 Shadow på halsen. Efter ca: 4-5 mil så kom jag ifatt en annan medarbetare som körde just HD, Det märket som har minst kunskap och mest fördommar om. Här ska testas tänkte jag ivrigt, Sagt och gjort. Killen som jag bytt med drar iväg före mig och jag rullar ut från p-fickan vid sidan av vägen bara för att när jag nått uppskattningsvis 50-70 råka röra luftburken med mitt knä. Dömm om min förvåning när skiten släpper!
Mitt ute i ödemarken stod jag nu och plockade delar från en HD av 2005 års modell, i skymning, på en hyfsat vältrafikerad 90 väg.

Till råga på allt så behagade larmet på fanskapet jävlas med mig denna afton. Två snabba tryck på fjärrkontrollen ska räcka för att larma av eländet som automatiskt larmas på om hojen varit avstängd i mer än 2 minuter. 2 minuter är den tid som det tar att springa tillbaka och räfsa ihop alla delar som ett antal bilister redan väjt för.
Det enda positiva med larmet var att så skumt som det var vid den tiden så räckte det med att rycka lite i hojen med jämna mellanrum för att övriga bilister skulle se mig.
Och när jag trodde att lagen om alltings jävlighet gjort vad den kunde så kom ca: 25 medlemmar ur den lokala mc klubben och stannade för att se vad som var fel. När dom upptäcker att det är jag, en lagom förbannad mc säljare som står och rycker/sparkar på en ivrigt larmande hd som vägrar tystna så får man ju givetvis höra ett antal gliringar som t. ex "säljer inte du sånnadär?" "Du som är säljare borde väl kunna dom där?"

Nu ska jag hem och ta en öl och sen gå och sova, nöjd över att ha en hoj där verktygssattsen rostar för att den aldrig används :fyllisar
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
mojjsan skrev:
är cb750 det då ??

Vad tycker du själv, om du jämför med din R1:a ?

CB750'n var en revolution på sin tid. H-D har aldrig revolutionerat någonting på sina hojjar, det dom revolutionerat är marknadsföring, vilket också är deras största produkt, inte deras hojjar. -"Kom o köp en livsstil !"
 

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Ort
Sumpan
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
triple kungen skrev:
Jag hade en dröm att åka HD på Highway one mellan LA och SanFrancisco.
Sagt och gjort när jag var i LA hyrde jag en Harly Parkinson Fat boy och mullrade iväg. Efter ca ett par timmars åkande var jag så uttråkad att jag ställde in skiten på ett motell och gick å badade. Jag förstod mig inte på HD´n den var obekväm och sladdrig på vägen. Trots den stora twinnen så verkade det som om rullen på höger sida endast var volymkontrollen för ekipaget.

Triple kungen

Skickade detta vidare till HD nissen på jobbet!! :D
:rofl
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Tjocka gubbar på 60 bast får inte plats på en trång, billig plastraket. Därför finns det en ungdomlig livstil att köpa för dyra pengar. Alla blir nöjda.
 

Prästen

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
blge
Hoj
ingen än :(
Pejo skrev:
Vad tycker du själv, om du jämför med din R1:a ?

CB750'n var en revolution på sin tid. H-D har aldrig revolutionerat någonting på sina hojjar, det dom revolutionerat är marknadsföring, vilket också är deras största produkt, inte deras hojjar. -"Kom o köp en livsstil !"


1000 cc knöltoppen som kom i början av 30-talet var ganska vass då faktiskt, det snabbaste som gick att köpa faktiskt. Sen att alla motorer fram till revolution (sitter i v-rodden) och twincammen är i princip en lätt uppdaterad knöltopp är väl en annan historia :rofl

¨men gamla dirttrackers eller bobbers är inte helt fel

en panhead i lila candy med smalt bakdäck a ´la 70-tal skulle jag kunna tänka mig
 

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-län
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
WestW skrev:
Tjocka gubbar på 60 bast får inte plats på en trång, billig plastraket. Därför finns det en ungdomlig livstil att köpa för dyra pengar. Alla blir nöjda.


Ähummm....
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Mekus skrev:
Nu så här i efterhand när jag har hunnit sansa mig lite så kan jag passa på att nämna att det är ovanligt att vi behöver göra garantiåtgärder på nyare HD. Anledningen till att jag tappade luft"burken" var att skruvarna hade lossnat trots att det satt något som såg ut som loctite på. Om det var dåligt limm eller montören hade en dålig dag vet jag inte

Var det där inlägget ett krav från din arbetsgivare för att du ÖHT skulle ha ett jobb att komma tillbaka till?

"Man pratar inte skit om skiten man säljer"
Jag tror det stod med röd text högst upp i ett häfte om försäljningsteknik.

Jag säljer inte HD, Jag har ingen HD, men jag kör gärna HD.

Allt handlar väl bara om vad man söker, vilken gemenskap man söker, jag skulle aldrig betala dubbelt så mycket för någonting som är hälften så bra, för att få fika med andra likasinnade.
ÅAS har jag en tillräckligt stor pitt för att inte behöva den vassaste hojen på marknaden för att våga säga hej till andra hojåkare.

Jag rullade in på en HD träff med min 80 tals suzuki och goretexkläder för att snacka med en som var där, visst, en del kastade sura blickar på mig när jag kom, men när jag hade suttit där en stund och diskuterat deras stora intresse, huruvida pannan eller shoveln är snyggast, så insåg dom att jag visste mer om HD än många av dom som hade köpt sig en livsstil och åkt på träffen.

Jag skulle gärna ha en HD, och jag skulle bygga om den så att den blev ännu mindre modern och rejsig (längre gaffel, smalare framhjul, bredare bakhjul och sämre bromsar, om nu drevbromsen är sämre än orginal, vilket starkt betvivlas) MEN... Jag är inte villig att betala dom priser som begärs.

(Edit) Jag skulle nog aldrig heller ha en HD som enda hoj, jag skulle ISF ha minst en hoj till.
 
Last edited:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
GuW skrev:
Var det där inlägget ett krav från din arbetsgivare för att du ÖHT skulle ha ett jobb att komma tillbaka till?

"Man pratar inte skit om skiten man säljer"
Jag tror det stod med röd text högst upp i ett häfte om försäljningsteknik.

Jag säljer inte HD, Jag har ingen HD, men jag kör gärna HD.

Allt handlar väl bara om vad man söker, vilken gemenskap man söker, jag skulle aldrig betala dubbelt så mycket för någonting som är hälften så bra, för att få fika med andra likasinnade.
ÅAS har jag en tillräckligt stor pitt för att inte behöva den vassaste hojen på marknaden för att våga säga hej till andra hojåkare.

Jag rullade in på en HD träff med min 80 tals suzuki och goretexkläder för att snacka med en som var där, visst, en del kastade sura blickar på mig när jag kom, men när jag hade suttit där en stund och diskuterat deras stora intresse, huruvida pannan eller shoveln är snyggast, så insåg dom att jag visste mer om HD än många av dom som hade köpt sig en livsstil och åkt på träffen.

Jag skulle gärna ha en HD, och jag skulle bygga om den så att den blev ännu mindre modern och rejsig (längre gaffel, smalare framhjul, bredare bakhjul och sämre bromsar, om nu drevbromsen är sämre än orginal, vilket starkt betvivlas) MEN... Jag är inte villig att betala dom priser som begärs.
Gör som jag: Bygg på en billigare, driftssäkrare och körgladare kopia !

Eller köp min så jag får loss pengar till en Ducce :tummenupp
 

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Ort
skövde
Hoj
r1
Pejo skrev:
Vad tycker du själv, om du jämför med din R1:a ?

CB750'n var en revolution på sin tid. H-D har aldrig revolutionerat någonting på sina hojjar, det dom revolutionerat är marknadsföring, vilket också är deras största produkt, inte deras hojjar. -"Kom o köp en livsstil !"


skall vi snacka hoj och revolution så har vi ju easyrider med fonda ;)
marknads föring är ju det viktigaste sättet att få ut sina saker på.
om du tar stat på hojjar i usa så kommer du nog få en fin siffra på hd..
eller ta lite *rysska militärhojjar spec 750 sidor*stod pall och håll fan i den kalla kylan i kriget det är val revolution av hd om ngt,japs om ngt är väl ett senare påfund, men revlotion vete fan om jag vill kalla det för att ha rad 4...

Prästen skrev:
1000 cc knöltoppen som kom i början av 30-talet var ganska vass då faktiskt, det snabbaste som gick att köpa faktiskt. Sen att alla motorer fram till revolution (sitter i v-rodden) och twincammen är i princip en lätt uppdaterad knöltopp är väl en annan historia :rofl

¨men gamla dirttrackers eller bobbers är inte helt fel

en panhead i lila candy med smalt bakdäck a ´la 70-tal skulle jag kunna tänka mig

ja kunde jag få far att ge mig knölen,så skulla jag kunna sälja den och köpa ca 6 nya gixxer 1000,

*en panhead i lila candy med smalt bakdäck a ´la 70-tal skulle jag kunna tänka*

hehe vi gjorde ordning en sådan åt en kund som hade haft det stående sedan tidigt 70tal, med flakes lack och aphäng,vilken nostalgi...

man har ju sett lite olika hd kan man ju säga..
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
mojjsan skrev:
skall vi snacka hoj och revolution så har vi ju easyrider med fonda ;)
marknads föring är ju det viktigaste sättet att få ut sina saker på.
om du tar stat på hojjar i usa så kommer du nog få en fin siffra på hd..
eller ta lite *rysska militärhojjar spec 750 sidor*stod pall och håll fan i den kalla kylan i kriget det är val revolution av hd om ngt,japs om ngt är väl ett senare påfund, men revlotion vete fan om jag vill kalla det för att ha rad 4...
Senare påfund, visst, men CB750 var fortfarande en revolution i mc-branschen när den kom. Att ryska militärhojar stod pall i kylan är knappast revolution, bara bra hållbarhet.
 

Dr.Bike

Guest
GuW skrev:
Jag rullade in på en HD träff med min 80 tals suzuki och goretexkläder för att snacka med en som var där, visst, en del kastade sura blickar på mig när jag kom, men när jag hade suttit där en stund och diskuterat deras stora intresse, huruvida pannan eller shoveln är snyggast, så insåg dom att jag visste mer om HD än många av dom som hade köpt sig en livsstil och åkt på träffen.

Fy F! vilken bra och exakt sammanfattning på mitt förhållande till HD, då mitt unga motorliv började i ett klubbgarage där man antingen körde på strippen, och byggde en Dr-hoj, eller åkte HD/byggde. Så mången kväll och natt har man varit med och klurat i knucklor pannor och nån enstaka shovel... detta är eg. en hemlighet, för flera kusiner har ju både kört åkt och ägt/äger HD, och som jag häcklat dem har jag ju målat in mig i ett hörn! :)
Kan aldrig skaffa en HD m.a.o, men dessa killar och tjejer i detta garage är vad JAG kallar "äkta" HD människor. Eller eg. äkta hojåkare.
Halvkonstnärliga filantroper som byggde hoj verkligen och hoijlivet i sig var en livsstil. Inte hojmärket. Det fanns AJS-chopprar, och givetvis Trajor oxå.
Min farbror hade Sveriges längsta gaffel på sin traja bl.a
Dessa människor var härliga karaktärer.

Såna ser man ju inte knappt alls bland HD folket längre, iaf inte de, precis som du GuW sammanfattar på samma sätt som jag brukar göra: Livsstilsfolket...
(Finns många bland Ducatisterna oxå).
Men i HD-fallet: Lösfläta i hjälmens bakkant, gnuggtatueringar, skägg 10-12 kg övervikt och ett dj-vligt bistert utseende!
Till vardags en kontorsråtta.

Ok inget fel att vara en wannabe. För mig räcker det att folk kör hoj. Då är de "hemma" hos mig. Iaf om de är vänliga och hyggligt öppna till andra.
Men attityden hos dagens lillwannabees!
Ser ner på allt och alla som har "fel" märke. Hejar inte osv.
Så var det aldrig förr.
Då var alla hojåkare kort och gott.

Att JAG sen alltid drar en lans för Honda ska nog ses med glimten i ögat! ;)
Säger som Betsy här i forumet: "Alltid retar det nån"

Fred00 skrev:
Senare påfund, visst, men CB750 var fortfarande en revolution i mc-branschen när den kom. Att ryska militärhojar stod pall i kylan är knappast revolution, bara bra hållbarhet.

Helt rätt!

CB750 K -69 t.o.m 77 VAR e3n sann revolution i mycket.

Knäckte britterna, införde det vi i dag tar för givet som standard (tvärstående fyra, hög effekt, skivbromsar, oljetät, vibrationsfri gång, hög tillförlitlighet osv osv), och DÄRFÖR säger många att de inte var revolutionerande: De hade ju "bara" vad som alla hojar har idag... Men hallå, de var FÖRST! :)
Ungefär samma magnitud som att komma med en rymdfärja nu.
Så anledningen att man inte tycker att de var revolutionerande är att man är van att se "mallen" men saken är den att man faktiskt tittar på originalet!
:tummenupp

I självrannsakans tecken var dock Honda dåliga på att förvalta detta, och när Z900 kom var HOnda märkligt loja.
Resten är historia, men där och då startade kapprustningen mellan japsarna, och det är väl Kawa och Suka som leder den ligan historiskt.
 

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
zx9r-01
får la göra ett inlägg ja me då...

skulle själv inte vilja ha en hd men det var en gång det såg och lät jävligt läckert...
stod en bit från söderleden i gbg och pilla med bilen när det börja mullra som f...n och blinka en bit ner på leden. där kom först 6st snut cyklar efter det en lik bil, efter det en fruktansvärt massa (ca:500-1000) hd cyklar i snygga rader om 4 glidande i ca: 70km/h och efter det fler polis bilar än vad jag trodde fanns...
detta var begravnings cermonin för HA:s förra ledare.
jävligt maffigt att se och höra!
(konstigt att så många i samma klubb har mjäll problem smittas det eller :confused: )

(hemskt ledsen för eventuella särskrivningar och stavfel)
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Dr.Bike skrev:
Kan aldrig skaffa en HD m.a.o, men dessa killar och tjejer i detta garage är vad JAG kallar "äkta" HD människor. Eller eg. äkta hojåkare.
Halvkonstnärliga filantroper som byggde hoj verkligen och hoijlivet i sig var en livsstil. Inte hojmärket. Det fanns AJS-chopprar, och givetvis Trajor oxå.
Min farbror hade Sveriges längsta gaffel på sin traja bl.a
Dessa människor var härliga karaktärer.

Såna ser man ju inte knappt alls bland HD folket längre, iaf inte de, precis som du GuW sammanfattar på samma sätt som jag brukar göra: Livsstilsfolket...
(Finns många bland Ducatisterna oxå).
Men i HD-fallet: Lösfläta i hjälmens bakkant, gnuggtatueringar, skägg 10-12 kg övervikt och ett dj-vligt bistert utseende!
Till vardags en kontorsråtta.

Ok inget fel att vara en wannabe. För mig räcker det att folk kör hoj. Då är de "hemma" hos mig. Iaf om de är vänliga och hyggligt öppna till andra.
Men attityden hos dagens lillwannabees!
Ser ner på allt och alla som har "fel" märke. Hejar inte osv.
Så var det aldrig förr.
Då var alla hojåkare kort och gott.

Att JAG sen alltid drar en lans för Honda ska nog ses med glimten i ögat! ;)
Säger som Betsy här i forumet: "Alltid retar det nån"

Du sammanfattar allt så bra, så jag kan bara säga -"Håller med om allt till 100%".
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Dr.Bike skrev:
Fy F! vilken bra och exakt sammanfattning på mitt förhållande till HD, då mitt unga motorliv började i ett klubbgarage där man antingen körde på strippen, och byggde en Dr-hoj, eller åkte HD/byggde. Så mången kväll och natt har man varit med och klurat i knucklor pannor och nån enstaka shovel... detta är eg. en hemlighet, för flera kusiner har ju både kört åkt och ägt/äger HD, och som jag häcklat dem har jag ju målat in mig i ett hörn! :)
Kan aldrig skaffa en HD m.a.o, men dessa killar och tjejer i detta garage är vad JAG kallar "äkta" HD människor. Eller eg. äkta hojåkare.
Halvkonstnärliga filantroper som byggde hoj verkligen och hoijlivet i sig var en livsstil. Inte hojmärket. Det fanns AJS-chopprar, och givetvis Trajor oxå.
Min farbror hade Sveriges längsta gaffel på sin traja bl.a
Dessa människor var härliga karaktärer.

Såna ser man ju inte knappt alls bland HD folket längre, iaf inte de, precis som du GuW sammanfattar på samma sätt som jag brukar göra: Livsstilsfolket...
(Finns många bland Ducatisterna oxå).
Men i HD-fallet: Lösfläta i hjälmens bakkant, gnuggtatueringar, skägg 10-12 kg övervikt och ett dj-vligt bistert utseende!
Till vardags en kontorsråtta.

Ok inget fel att vara en wannabe. För mig räcker det att folk kör hoj. Då är de "hemma" hos mig. Iaf om de är vänliga och hyggligt öppna till andra.
Men attityden hos dagens lillwannabees!
Ser ner på allt och alla som har "fel" märke. Hejar inte osv.
Så var det aldrig förr.
Då var alla hojåkare kort och gott.

Att JAG sen alltid drar en lans för Honda ska nog ses med glimten i ögat! ;)
Säger som Betsy här i forumet: "Alltid retar det nån"
Du är en klok man. Det finns fortfarande en del av dessa "Halvkonstnärliga filantroper" kvar. Jag har förmånen att känna ett par av dessa.
 

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Ort
skövde
Hoj
r1
Fred00 skrev:
Senare påfund, visst, men CB750 var fortfarande en revolution i mc-branschen när den kom. Att ryska militärhojar stod pall i kylan är knappast revolution, bara bra hållbarhet.


så hd har bra hållbarhet då menar du :) , alltså det skulle kunna gaggas i oändlighet..men men hd har lyckats köra ngt av sin produkt och märke,
med ett andrahands värde på nyare cycklar utan dess like,och äldre cycklar som kostar 6 dubbelt mot en ny tex zx10r kostar,, det är en sak jappsen aldrig kommer klara,om dom inte typp släpper ut ett 30 tal riktigt unika maskiner..
 
Last edited:

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
GuW skrev:
Var det där inlägget ett krav från din arbetsgivare för att du ÖHT skulle ha ett jobb att komma tillbaka till?

"Man pratar inte skit om skiten man säljer"
Jag tror det stod med röd text högst upp i ett häfte om försäljningsteknik.


Jag har inte fått några uppmaningar eller pungsparkar från ledningen men å andra sidan så är jag nog den ende på företaget som besöker sporthoj.com,
Det senare inlägget är resultatet av några djupa andetag och en mindre research på hur vanligt det egentligen är att mutterspridarna, förlåt HD krånglar, läcker olja. Enligt verkmästaren på jobbet så är HD varken bättre eller sämre än dom andra märken som vi säljer
 

srx600

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
staden
Hoj
Ducati Multistrada 1200s, Ducati Paul Smart LE
de har väl insett sin begränsning själva och skapat den senaste med bl a hjälp av Porsche vid motorkonstruktionen.

Provkörde en sprojlans 1200 Sportser en gång. Vilket skämt.

MEN....

Stod vid 16:eek:nde hålet på Åda GK i somras och en HD av senaste snitt körde ut mot Vagnhärad.. han skickade på och.... vilken sång ur motorn o jävlars vad det gick... blidde lite sugen... men tycker den är ganska ful.

:3freak
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
snegor skrev:
...hellre min syster på ett horhus än min bror på en HD...
Det ena behöver väl inte va emotsats till det andra ..... :) ( :rofl obs. syster kanske trivs där !!!)


Anyway, Har en sportster 89 som jag gärna kör .. och då menar jag kör, inte glider ... Men att jämföra det med att köra en retta eller ens en FZR går inte för att en HåDe går att köra så sportigt som dess konstruktion tillåter DVS till ramen eller transkåpan tar i ...Och då får man göra som alltid, höja eller åtminstone fixa hårdare fjädrar eller köra med "hangout" ( poppis i glidar kretsar ,,not)

Och således har ovanstående sportster genomlidit en del förändringar såsom ISR ,Koni 1200 cc kit, kammar, gasare osv..... tills den idag är redo för nästa "push to the limit" eller "over it" som i somras när jag slet sönder 3ans drev vid ax.....

varför har jag då en Sportster ?? :gnissla

Att höra den köras som en R1 över nejden är f--n ballare( jaja 8500 varv i af) än att ..Just det höra en Retta ,
I af i mitt tycke . ( störd, jo säkert) Men hur många kör en sportster som en sporthoj ?? Det är min skyldighet att ge allmänheten insikt om detta .

Det hindrar inte att jag gillar vrålet av min 250 2t cross i acc över ett krön i skogen , eller ljudet av ett dutchman röret på FZR:n i en lagom lång böj på en "70" väg :)

Var inte så insnöade att påstå "mitt sätt är det enda rätta "!!

Det finns "många rätta sätt" var och en får finna ut sitt.

Vi har alla fördomar(fast jag trivs med mina), till och med snuten, som när jag blev stannad sist (FZR),och tog av mig hjälmen utbrast " Är inte du för Gammal för att köra så där!"
(Snorvalp :mad: )

Lyssna lite på kalkbrotten, på fiket som berättar om sina nerlägg på intruder'n kanske kan dom lära er nått...
Lr så kan ni lära dom nått ,varför inte intressera dom för bankörning ,,Ju fler vi är ... ju större chans att det arras fler körningar

Intresse för varandras "stilar" Är bra men innebär ju inte att man måste "leva" efter dom .

Nog me snack!!!

Men Medge: En Stor högkompad HD på "flykt " över ängarna med Raka/rensade rör låter Bra ... :banana
Iof så en gör en liten högvarvig 8:a det oxå .... Tyvärr hörs dom så sällan utan det blir mer å mer "fisåkning" :huvet

Obs Har alltså fler moppar .... Dock inte lika många som GSXR1100R :mad:
 
Last edited:

nabbor

An old UNMO who´s fading away
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Tukholma
Hoj
Ducati 1200S Multistrada PIKES PEAK -14, Ducati 848 STREETFIGHER -13
SSDD skrev:
Det ena behöver väl inte va emotsats till det andra ..... :)

Håller 100% med. :Bugar :tummenupp



Hellre moraltant än gnällkärring :blah
Alla hojar är kul :banana :banana
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top