Ludde skrev:
hmm... Vill också ha ITG filter!! Men Dent svarar ju aldrig....
Konstigt! Han svarar alltid dagen efter på mina mail... Jag betalade honom och sedan väntade jag några dagar, så kom kittet med bud. Snabbt och smärtfritt. Jag använde för övrigt PayPal, funkade kalas.
Triggerhappy skrev:
Har du fixat vatteninsprutning ??
TOKBALL !!!
Nej, dock inte. Jag har bett Lennarth Zander på jobbet att räkna fram ett set pipor åt mig, och räkna på hur man bäst får ner varvtalen lite (den kan varva över 13000 nu -bara fortsätter- och det är ju mindre bra). Så lite kortare insugstider på sliderna och en bättre avstämd pipa måste fram. Så ska jag mäta lite temperaturer också, för att verifiera hans beräkningsmodell.
Efter det så blir det nog lite experiment med vatteninsprutning. Kommer förmodligen köpa BDK's modifierade avgasventils-styrningslåda så att jag kan optimera avgasventilen med nya pipan. Då kan man koppla vatteninsprutningsystemet så att den körs när gasläget är >75% (tas ut vid oljepumpen) och avgasventilen är stängd (tas ut vid elmotorn som styr vajrarna). Sedan behöver jag en signal vid ett visst varvtal där vatteninsprutningen inte ger någon vinst längre. Resten är bara fjant-enkel elektronik, en vindrutespolarpump, några backventiler och en tank.
Ca 10-13 hk till i mellanregistret har ju ingen dött av, i synnerhet inte på en tvåtaktare...
/J