Nyteknik
Bannad
Med tidigare debut, mer tid och mer pengar - hur hade din roadracingkarriär sett ut?
Olof Eriksson skrev:Med rätt inställning (och träningsmodell), en hoj som fungerar att träna på och mycke träningstid (dvs de två saker som kostar unlimited me pengar) så kan vem som helst bli världsmästare. De som är små till växten har väl kanske en fördel men...
Jag kryssade motoGP iaf. Få se om man tar sig ditJag tror fortfarande inte det är omöjligt. *Edit, undra hur många typiska svensson-svar man får nu då. ("du tror du är nåt").
Jao! Fast se på Biaggi, han började väl runt 16-17-18 nån gång?6008pro skrev:Med rätt inställning och förstående föräldrar, inte fordrande, så måste nog karriären börja samtidigt med första skoldan. Allt annat är tappade dagar/år av utvecklingsmöjligheter.
Vad innebär talang då? Att man är född med kunskapen? Hur ser man att någon har talang och inte bara hittat sättet att lära sig på?oFFkeFF skrev:Tror inte vem som helst kan bli världsmästare, oavsett antalet pengar, tid och träning.
Jag tror dock att de flesta skulle kunna komma upp till en skaplig "EM-nivå" med mycket träning och pengar, men därifrån till GP-VM är ändå många steg uppåt, där det verkligen krävs talang, eller snarare mer talang.
Men visst med unlimited stålar och träning skulle jag förmodligen köra betydligt fortare än idag, man är ju långt från full-lärd. Men VM? Njae.. Hur ska man kunna veta/tro det...
Olof Eriksson skrev:Vad innebär talang då? Att man är född med kunskapen? Hur ser man att någon har talang och inte bara hittat sättet att lära sig på?
Jag är en kraftig talangtvivlare, men man kan ju alltid ändra sig![]()
Olof Eriksson skrev:Vad innebär talang då? Att man är född med kunskapen? Hur ser man att någon har talang och inte bara hittat sättet att lära sig på?
Jag är en kraftig talangtvivlare, men man kan ju alltid ändra sig![]()
Okay det kan jag hålla med om. Fysiskt är det skillnad på folk, men mentalt tycker jag det är bara träning. Man måste träna på att hitta metoder att träna också, och det är det som jag tror är "talang". Jag har varit framgångsrik i "yngre dagar" i en annan mental sport, där började jag från scratch och det tog tid att bli bra. Går mycket lättare nu med hojåkningen av den anledningen. Och därför tror jag inte på talang. (utöver va fysik man föds med)Chris Ash skrev:Ja för mig är talang medfödda fysiska eller mentala egenskaper som gör en lämpad för en viss uppgift/aktivitet/idrott/whatever. Mycket få människor kan tex springa 100 meter under 10 sekunder oavsett träningsmängd.På samma sätt kan antagligen kan mycket få människor hänga med Rossi på en motorcykel.
Min syster är som du beskriver din kompis. Om jag sätter henne att göra något med min guidning så lär hon sig fortare än andra som inte har något som de utvecklat ett sätt att träna på. Dvs samma sak som jag beskrev ovanoFFkeFF skrev:I vissa fall är man ju född med egenskapen, exempelvis en bra röst att sjunga med. Givetvis måste även rösten tränas.
En del saker kan bara förklaras med medfödd talang att lära sig saker.
En kompis till mig har värsta musikörat, på minimal tid lär han sig spela instrument och dessutom på väldigt hög nivå. Killen fick en gitarr efter en månad satt han och spelade spanska gitarr-solon. Då satt han inte heller och tränade dygnet runt i en månad..
Att våra olika delar i hjärnan är olika utvecklade ser inte jag som något konstigt, man har lättare för vissa saker och svårare för andra.
Olof Eriksson skrev:Okay det kan jag hålla med om. Fysiskt är det skillnad på folk, men mentalt tycker jag det är bara träning.
Innebär det att man föds med att vara snål, att inte tycka om barn osv osv?Chris Ash skrev:Världens psykologer håller inte med dig.
Självfallet är det enorma mentala skillnader på folk.
Olof Eriksson skrev:Innebär det att man föds med att vara snål, att inte tycka om barn osv osv?
Är det så, så okay, då har jag fel. Då äre bara hoppas att man har talang då![]()
sandstream skrev:Med tanke på hur få förare vi svenskar har i toppen utanför Sverige är det kul att läsa resultatet av omröstningen![]()
PrecisoFFkeFF skrev:Japp, det är bara pengar och tid som saknas![]()
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |