Så bra är jag - egentligen

Hur bra är du egentligen?

• Antal röstningar
    0

sandstream

Guest
Niklas C skrev:
Fick jag inte fram min poäng?
Jo, det tycker jag att du har fått men som någon skrev tidigare är det svårt att jämföra äpplen och päron.
De länder du nämner har ju så oändligt många fler aktiva inom RR än vad vi har i Sverige.

Vi svenskar lyckas ju bra i andra sporter trots att vi har en relativ liten befolkning.
I de största sporterna har vi massor av aktiva som ger den bredd som behövs för att få fram en elit.
I de mindre sporterna är vi bra pga att de andra länderna inte heller har så många utövare.

Jag tror aldrig att vi kommer att få någon svensk riktigt högt upp inom RR så länge vi har det motorsportklimat vi har i Sverige.
Det i kombination med vår lilla marknad gör det svårt för alla förare att komma ut i världen, framförallt inom RR.

Sofiiaa

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Honda CB400N
sandstream skrev:
Så du menar att om jag och Rossi hade startat samtidigt med samma förutsättningar så hade vi varit lika bra idag?
Morsning...

inte om vi använder dig som exempel kanske :D

Orkar för övrigt inte utveckla mitt lite ogenomtänkta inlägg. Radera från minnet så kan ni vara lyckliga igen.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
sandstream skrev:
Med tanke på hur få förare vi svenskar har i toppen utanför Sverige är det kul att läsa resultatet av omröstningen :hihi

Utan att lägga någon vikt vid tråden i övrigt så tror jag det där, antalet svenska vs italienska förare (exempelvis), har mer med väderlek än något annat att göra. Hade Sverige haft medelhavsklimat året om är jag övertygad om att vi haft fler Crallar och Miinins än vi har i dagsläget.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
abstruse skrev:
Utan att lägga någon vikt vid tråden i övrigt så tror jag det där, antalet svenska vs italienska förare (exempelvis), har mer med väderlek än något annat att göra. Hade Sverige haft medelhavsklimat året om är jag övertygad om att vi haft fler Crallar och Miinins än vi har i dagsläget.

Inte helt oväntat uttalande från mannen som skyr fukt, Apis sitter helst i cafeterian om det är risk för regn.

sandstream

Guest
abstruse skrev:
Det tror jag också men nu ser det ut som det gör, tyvärr.
Sen må Cralle och Miinin vara jäkligt duktiga men frågan är hur de skulle stå sig på bra material i tex MotoGP eller WSBK.
(De skulle antagligen få stryk av halva SH :hihi )

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:
Det tror jag också men nu ser det ut som det gör, tyvärr.
Sen må Cralle och Miinin vara jäkligt duktiga men frågan är hur de skulle stå sig på bra material i tex MotoGP eller WSBK.
(De skulle antagligen få stryk av halva SH :hihi )

Cralle har kört WSBK. Dels på Yamaha i början av 90-talet, kom 14:e som bäst i totalen och 5:a som bäst i ett race. Samt på privatducce 96. DNL Ducati tror jag de hette, då körde han bara en handfull race innan teamet drog sig ur men han radade upp topp-tio placeringar och låg 8:a i sammandraget har jag för mig. Slog bland anat Fogarty i något race.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Nyteknik skrev:
Med tidigare debut, mer tid och mer pengar - hur hade din roadracingkarriär sett ut?

Hmm.. Missade det där med "ROADrace" tror jag.. Får nog degradera till att vara vass på Bogesundsvägen då :banana ! Crossmeriter kändes som det klockrena svaret! Men saker kom ivägen där :fyllisar

Muohjaha

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
Cralle har kört WSBK. Dels på Yamaha i början av 90-talet, kom 14:e som bäst i totalen och 5:a som bäst i ett race. Samt på privatducce 96. DNL Ducati tror jag de hette, då körde han bara en handfull race innan teamet drog sig ur men han radade upp topp-tio placeringar och låg 8:a i sammandraget har jag för mig. Slog bland anat Fogarty i något race.
Okej :tummenupp

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Cralle var 9:a samanlagt 1993 i WSBK. Bästa privatförare. Sen låg han 5:a i WSS ett år och var på pallen bl.a tills han skadade knät och fick stå över resten av säsongen.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Axxexs skrev:
Cralle var 9:a sammanlagt 1993 i WSBK. Bästa privatförare.
Det är smått skamligt hur lätt och snabbt man glömmer. Jag tror ingen ifrågasätter att han hade varit en av de fem bästa om han hade fått en bra fabriksstyrning i rätt tid. Det är unikt att en svensk är så snabb och Cralle förtjänar mer credit än han har fått/får.

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
sandstream skrev:
Jo, det tycker jag att du har fått men som någon skrev tidigare är det svårt att jämföra äpplen och päron.
De länder du nämner har ju så oändligt många fler aktiva inom RR än vad vi har i Sverige.

Vi svenskar lyckas ju bra i andra sporter trots att vi har en relativ liten befolkning.
I de största sporterna har vi massor av aktiva som ger den bredd som behövs för att få fram en elit.
I de mindre sporterna är vi bra pga att de andra länderna inte heller har så många utövare.

Jag tror aldrig att vi kommer att få någon svensk riktigt högt upp inom RR så länge vi har det motorsportklimat vi har i Sverige.
Det i kombination med vår lilla marknad gör det svårt för alla förare att komma ut i världen, framförallt inom RR.

Inom bilsporten i Europa finns inte breddtänkandet på samma sätt som här i Sverige.
Är det likadant inom RR?

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...