Där säger du något som jag funderat på. När jag motionskörde motocross på soplåg nivå så snittade jag ändå två gånger i veckan och ofta tre bara för att det var kul. I RR så är det knappt någon som kör en timme i veckan effektiv tid. Kanske är det länsstyrelser och andra trädkramare som sätter käppar i hjulen också då LMS cross-sektion tränar typ alla dagar i veckan men rr-banan får bara en bullerdag i veckan. Vad är skillnaden? De ligger bredvid varandra och nu med 4-taktscrossar låter det duktigt mycket om dem också.Niklas C skrev:Tex. Jag har en kompis som spelar fotboll i ett litet, okänt förortslag i stockholm. Dom spelar i div. 4. Dom tränar 4 x 2 timmar varje vecka, plus matcher. Finns det någon som lyckas snitta en gång i veckan på en hel säsong? Visst, det är ju dyrt med racing, långt till banorna osv... men ändå?
Vad tycker de som seriöst tävlar? Jag som motionär kan nöja mig med en gång i veckan men för de som hela tiden planerar för nästa tävling och har däckspons, vill inte de egentligen köra en så där tre gånger i veckan?