Så har farbror blå snott mörkortet!

krille1

Man lever bara en gång !!!!!!!
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
suzuki GSX-R 750-04
Du får inte vara så jävla dum att du stannar i ett sådant läge
om dom är efter dig o du inte har ngt kort!!!!!

barda

snart norrtälje igen!
Gick med
29 May 2006
Hoj
svart vtr-97
krille1 skrev:
2211528 Du får inte vara så jävla dum att du stannar i ett sådant läge
om dom är efter dig o du inte har ngt kort!!!!!

Hade ju körkort då! Trodde dom tog mig för att jag gasade på vid en omkörning jag just gjort! Visste ju inte att dom varit efter så länge!

snowbear

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2006
Hoj
V-max
Instämmer i att det inte är så himla smart att köra utan kort.
Dock sker det trist nog ganska ofta att folk gör det.
"Det är ju bara en månad" den har man ju hört förut.
Åk buss, skittråkigt men billigt som fan.
Skaffa en brud med en cab :tuttar , duger under sommaren :lol

Mvh Pierre

HighfidelitY

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Hoj
Triumph STR-R *grå*
Lorge skrev:
2211398 Trafikförsäkringen gäller även om man inte har körkort eller rätt behörighet. Så har du bara det så slipper du pynta miljoner ifall du kör ihjäl nån unge. Vagnskada gäller dock inte om du inte har behörighet för fordonet.

Så problemet vore pengar om du körde ihjäl en unge? Vore det min unge vore inte det ditt problem! :fatta! :dummer :kulspruta :kulspruta :kulspruta

USID

Snön är död! Fast nu lever den igen!
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
Turistbuss för grus.
En sak jag tänkt på ibland är alla knarkare, alkisar och andra kriminella som kör året runt utan kort. Här i lokaltidningen kan man läsa lite då och då hur folk stoppas utan kort, antaligen är det just sådana som stoppas.
Straffet för "vanligt" folk som kör utan kort torde bli mycket mer kännbart än för en alkis som blir stoppad för tredje gången. Sådana har inte direkt något att förlora...

sandstream

Guest
Jesper Cronelid skrev:
2211427 Många som verkar tycka att det är det värsta man kan göra, när man kör utan kort..
Det är la upp till den ifall han vill riskera mer meck från pelle polis,
Så om någon kört rattfull ett stort antal gånger och blivit av med sitt körkort så tycker du att det är okej att den personen är ute och kör?

njelger

Guest
fargo skrev:
Sedan kommer själva "pilsnern": Det som försäkringsbolaget betalt,:tomten kräver man sedan av den som ställt till det, och där visas ingen barmhärtighet.

samma "pilsner" gäller trafikskadeföreningen...skulle någon försäkra alls annars?

Struve

Go å gla
Gick med
17 May 2006
Hoj
Suzuki GSX 400E -83
Att köra utan kort är inte direkt smart men det är ändå säkrare än Pelle Fyllo som kört packad dom senaste 3 åren utan att åka dit för det. :7peta

Dessutom så om min unge skulle bli nermejad av en snubbe med körkort eller utan körkort eller om snubben är packad spelar faktiskt ingen roll, jag skulle hatat den snubben resten av livet med eller utan körkort. :fatta!

Så att köra utan kort spelar egentligen ingen roll om man nu har haft kortet, kunskapen att framföra fordonet sitter inte i kortet utan utbildningen/erfarenheten man fått. :tummenupp
Därmed inte sagt att det är ok att köra utan körkort :notme

Men nu ska jag fortsätta att :fyllisar jag har semester nu :tummenupp

HighfidelitY

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Hoj
Triumph STR-R *grå*
Struve skrev:
2211725 A
Dessutom så om min unge skulle bli nermejad av en snubbe med körkort eller utan körkort eller om snubben är packad spelar faktiskt ingen roll, jag skulle hatat den snubben resten av livet med eller utan körkort. :fatta!

Så att köra utan kort spelar egentligen ingen roll om man nu har haft kortet, kunskapen att framföra fordonet sitter inte i kortet utan utbildningen/erfarenheten man fått. :tummenupp
Därmed inte sagt att det är ok att köra utan körkort :notme

Det var inte det jag reagerade på...utan det faktum att det är pengar som bekymrar "...så har du bara det så slipper du pynta miljoner ifall du kör ihjäl nån unge."

Jag vidhåller, med eller utan körkort så är MILJONER inte problemet! :huvet :kulspruta :machinegu

IronMike

Guest
barda skrev:
2211448 Dom hade tydligen varit efter 13 km, en civilbil.
Såg blåljusen i backspegeln när jag nästan va hemma!
jag skulle aldrig ha stannat... med en vtr har du mos enough att dra :7peta

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
zx7r, svart som natten
barda skrev:
2211245 En dag kvar att köra "lagligt"
Frågan är: Hålla sig borta från större vägar och köra lugnt i städer! Hur stor kan risken va att dom stoppar mig igen?
Vet inte än hur länge jag är av med kortet, men minst denna sommar skulle jag gissa.

Ähh, jag körde vidare, men med lite försiktighet!
jag körde utan i 2 mån...kommer dom blåa sätt rullen på max

Peterr

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Martin Honda ZX9R
Utan körkort

Så här var det för några år sedan ivarjefall.
Om du kör utan att ha tagit körkort och blir stoppad så blir det enbart olåvlig körning med böter, men har du blivit av med lappen och kör ändå blir det rättegång och daggsböter med allt vad det innebär, det kan ju hända att det har ändrat sig. för då resonerade man så att har man inget kort så är man inte lämpligetstestad ( eller vad man säger) har man blivit av med lappen så har man bevisat att man är olämplig att köra.
Peter

H-C

socio #1067
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Ducati 996 -99
barda skrev:
2211245 En dag kvar att köra "lagligt"
Frågan är: Hålla sig borta från större vägar och köra lugnt i städer! Hur stor kan risken va att dom stoppar mig igen?
Vet inte än hur länge jag är av med kortet, men minst denna sommar skulle jag gissa.

Ähh, jag kör vidare, men med lite försiktighet!
Haaloj!
Jag har vart av med lappen 3ggr.
Åker du dit med att köra med indraget körkort räknas det som Grov olovlig körning.Torskar du och aldrig haft körkort är det endast olovlig körning.
Jag frågade nämligen konstapeln när jag var av med lappen 2:a gången
(-95). Han blev mycket arg av bara frågan. Jag körde dock en hel del den sommaren, då jag blev av med lappen den 5: maj :brinnerup
kan dock erkänna att det inte alls var lika roligt eftersom alla Volvo & Saab bilar var civilpoliser och alla helikoptrar var poliser, men det beror givetvis på vad man har för psyke. Mitt tips är att köra ändå men med förstånd och
vara beredd på att dra från snuten om det krisar sig.
OBS!!!! Endast om du vet att du har nerver till det.
Jag har gjort det en gång och kan erkänna att jag aldrig har kört så illa som då,med den gången gick det bra.
Jag kan tänka mig att många "bror duktig" blir förbannade av ett sånt här inlägg, men jag kan inte respektera Polisen då det finns outtömliga resurser när det gäller fortkörning men mördare och andra ligor går fria eftersom det inte finns några resurser.

P.S Livet är dom dagar man minns.

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
:va :va Förstår inte vissa här alltså =) Du kör lite fort, vilket alla här nästan gör... och du har otur och får snuten på dig :argpådato
Sen när du blir av med ditt KK så blir du behandlad av vissa här på sporthoj precis som om du aldrig har haft ett kort och absolut inte kan hantera din MC :7peta

Jag menar du kan ju fortfarande köra hoj även fast du inte har något KK på papprerna eller? :confused:

Last edited:

Ben_Dover

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Såld
Lorge skrev:
Så har du bara det så slipper du pynta miljoner ifall du kör ihjäl nån unge

HighfidelitY skrev:
Så problemet vore pengar om du körde ihjäl en unge? Vore det min unge vore inte det ditt problem!

HighfidelitY skrev:
Jag vidhåller, med eller utan körkort så är MILJONER inte problemet! :huvet :kulspruta :machinegu
Exakt!!! Hur i helvete kan man vara så slut att man tänker på pengar i ett sånt läge???? Tänk efter, j#¤%& mupp :fatta! :fatta! :dummer :finger :finger :zpy

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
nilzz skrev:
2211386 Då har du fattat fel! Det är ju olovlig körning så varför skulle försäkringen gälla.
Ska jag vara helt ärlig så tror jag att du bara driver med folk för att se vilken reaktion du får.

De går alltid in, även om du kör ett olovligt fordon etc. Bara skitsnack att du får "betala resten av livet" om du kör ner en refug.

H-C

socio #1067
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Ducati 996 -99
silverpilen740 skrev:
2211829 :va :va Förstår inte vissa här alltså =) Du kör lite fort, vilket alla här nästan gör... och du har otur och får snuten på dig :argpådato
Sen när du blir av med ditt KK så blir du behandlad av vissa här på sporthoj precis som om du aldrig har haft ett kort och absolut inte kan hantera din MC :7peta

Jag menar du kan ju fortfarande köra hoj även fast du inte har något KK på papprerna eller? :confused:
:klappar :klappar

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
silverpilen740 skrev:
2211829 :va :va Förstår inte vissa här alltså =) Du kör lite fort, vilket alla här nästan gör... och du har otur och får snuten på dig :argpådato

Sant, det är ju itne sp att man kör sämre för att man har blivit av med lappen. När jag hämtade ut mitt nya körkort (A+B) så sa jag att mitt gamla hade blivit stulet och har sålededs två körkort numera. Blir jag av med mitt riktiga så kan jag åtminstone köra bil på mitt gamla då de sällan kollar upp körkortet mot datorn vid rutinkontroller.

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Förstår inte riktigt, om du nu vill vara outlaw varför tog du körkort från början? Dom pengarna kunde du ju lagt på trimmdelar eller eventuella böter istället för att slösa bort dom på övningskörning och annat krafs :7peta

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
!

Hedgehog skrev:
2211888 Förstår inte riktigt, om du nu vill vara outlaw varför tog du körkort från början? Dom pengarna kunde du ju lagt på trimmdelar eller eventuella böter istället för att slösa bort dom på övningskörning och annat krafs :7peta

:tomten Då förstår du nog inte mycket :banana Klart han inte vill vara outlaw, han måste ju... Har man lagt sin själ på ett kort och en hoj så vill man väl köra lite på sommaren också! Fan finns inte någon som kör i laglig hastighet hela tiden! att en civil snut sen kommer och förstör hela sommaren det är väl höjden av otur, menar det kan ju hända vem som helst! :fyllisar

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024