krille1
Man lever bara en gång !!!!!!!
Du får inte vara så jävla dum att du stannar i ett sådant läge
om dom är efter dig o du inte har ngt kort!!!!!
krille1 skrev:2211528Du får inte vara så jävla dum att du stannar i ett sådant läge
Lorge skrev:2211398Trafikförsäkringen gäller även om man inte har körkort eller rätt behörighet. Så har du bara det så slipper du pynta miljoner ifall du kör ihjäl nån unge. Vagnskada gäller dock inte om du inte har behörighet för fordonet.
Så om någon kört rattfull ett stort antal gånger och blivit av med sitt körkort så tycker du att det är okej att den personen är ute och kör?Jesper Cronelid skrev:2211427Många som verkar tycka att det är det värsta man kan göra, när man kör utan kort..
Det är la upp till den ifall han vill riskera mer meck från pelle polis,
fargo skrev:Sedan kommer själva "pilsnern": Det som försäkringsbolaget betalt, kräver man sedan av den som ställt till det, och där visas ingen barmhärtighet.
Struve skrev:2211725A
Dessutom så om min unge skulle bli nermejad av en snubbe med körkort eller utan körkort eller om snubben är packad spelar faktiskt ingen roll, jag skulle hatat den snubben resten av livet med eller utan körkort.
Så att köra utan kort spelar egentligen ingen roll om man nu har haft kortet, kunskapen att framföra fordonet sitter inte i kortet utan utbildningen/erfarenheten man fått.
Därmed inte sagt att det är ok att köra utan körkort
Det var inte det jag reagerade på...utan det faktum att det är pengar som bekymrar "...så har du bara det så slipper du pynta miljoner ifall du kör ihjäl nån unge."
Jag vidhåller, med eller utan körkort så är MILJONER inte problemet!
jag skulle aldrig ha stannat... med en vtr har du mos enough att drabarda skrev:2211448Dom hade tydligen varit efter 13 km, en civilbil.
Såg blåljusen i backspegeln när jag nästan va hemma!
jag körde utan i 2 mån...kommer dom blåa sätt rullen på maxbarda skrev:2211245En dag kvar att köra "lagligt"
Frågan är: Hålla sig borta från större vägar och köra lugnt i städer! Hur stor kan risken va att dom stoppar mig igen?
Vet inte än hur länge jag är av med kortet, men minst denna sommar skulle jag gissa.
Ähh, jag körde vidare, men med lite försiktighet!
Haaloj!barda skrev:2211245En dag kvar att köra "lagligt"
Frågan är: Hålla sig borta från större vägar och köra lugnt i städer! Hur stor kan risken va att dom stoppar mig igen?
Vet inte än hur länge jag är av med kortet, men minst denna sommar skulle jag gissa.
Ähh, jag kör vidare, men med lite försiktighet!
Lorge skrev:Så har du bara det så slipper du pynta miljoner ifall du kör ihjäl nån unge
HighfidelitY skrev:Så problemet vore pengar om du körde ihjäl en unge? Vore det min unge vore inte det ditt problem!
Exakt!!! Hur i helvete kan man vara så slut att man tänker på pengar i ett sånt läge???? Tänk efter, j#¤%& muppHighfidelitY skrev:Jag vidhåller, med eller utan körkort så är MILJONER inte problemet!
nilzz skrev:2211386Då har du fattat fel! Det är ju olovlig körning så varför skulle försäkringen gälla.
Ska jag vara helt ärlig så tror jag att du bara driver med folk för att se vilken reaktion du får.
silverpilen740 skrev:2211829Förstår inte vissa här alltså =) Du kör lite fort, vilket alla här nästan gör... och du har otur och får snuten på dig
Sen när du blir av med ditt KK så blir du behandlad av vissa här på sporthoj precis som om du aldrig har haft ett kort och absolut inte kan hantera din MC
Jag menar du kan ju fortfarande köra hoj även fast du inte har något KK på papprerna eller?
silverpilen740 skrev:2211829Förstår inte vissa här alltså =) Du kör lite fort, vilket alla här nästan gör... och du har otur och får snuten på dig
Sen när du blir av med ditt KK så blir du behandlad av vissa här på sporthoj precis som om du aldrig har haft ett kort och absolut inte kan hantera din MC
Jag menar du kan ju fortfarande köra hoj även fast du inte har något KK på papprerna eller?
Hedgehog skrev:2211888Förstår inte riktigt, om du nu vill vara outlaw varför tog du körkort från början? Dom pengarna kunde du ju lagt på trimmdelar eller eventuella böter istället för att slösa bort dom på övningskörning och annat krafs
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|