Så jävla förbannad, känns sjukt orättvist.

Gabor

Guest
"""jag måste köra motocross 2-3 ggr i veckan och jag har en helt ny ktm 950 supermoto hemma. ska jag bara sitta och vänta och kolla på grejerna i garaget. tror inte det.""

Om du blir stoppad och polisen kollar upp dig ? Å ditt argument med ovanstående är ditt försvar, så tycker säkert polisen att det är hållbart och låter dig åka vidare...:D

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ärendena tas i turordning,mellan möten konferenser,vab,fikaraster,halvdagar,utbildningar osv.

Som den STORA brottsling du är så hamnar väl inte ditt ärende i panikhögen direkt,kanske finns vänner och bekanta som behöver ett lämp eller en handledare lite bråttom,det går före.

Akta dig för att vara otrevlig om du ringer och jagar på dom,det skyndar inte direkt på ärendet,ring däremot ofta och fråga på ett trevligt sätt hur det går med ditt ärende och förklara varför du är stressad med det(jobb eller liknande)det kan få dom att tröttna på dig och handlägga det tidigare bara för att slippa den förvisso trevliga men ihärdiga telefonören,kan dock slå bakut då en del blir irriterade och tycker man ska få vänta extra länge då.

Henrik

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Ärendena tas i turordning,mellan möten konferenser,vab,fikaraster,halvdagar,utbildningar osv.

Som den STORA brottsling du är så hamnar väl inte ditt ärende i panikhögen direkt,kanske finns vänner och bekanta som behöver ett lämp eller en handledare lite bråttom,det går före.

Akta dig för att vara otrevlig om du ringer och jagar på dom,det skyndar inte direkt på ärendet,ring däremot ofta och fråga på ett trevligt sätt hur det går med ditt ärende och förklara varför du är stressad med det(jobb eller liknande)det kan få dom att tröttna på dig och handlägga det tidigare bara för att slippa den förvisso trevliga men ihärdiga telefonören,kan dock slå bakut då en del blir irriterade och tycker man ska få vänta extra länge då.

Henrik

jag har numret till min handläggare. hon är aldrig där. hon är hemma och vårdar barn. hon är sjuk. hon är frånvarande. osv. hon är aaaaaaaaldrig där. jag ringer henne varje dag :D
jag funderar på att försöka muta henne för att det ska gå snabbare. är det olagligt eller är det ok att göra så? tex erbjuda henne en tusenlapp om hon skyndar på mitt ärende.

Gabor

Guest
jag har numret till min handläggare. hon är aldrig där. hon är hemma och vårdar barn. hon är sjuk. hon är frånvarande. osv. hon är aaaaaaaaldrig där. jag ringer henne varje dag :D
jag funderar på att försöka muta henne för att det ska gå snabbare. är det olagligt eller är det ok att göra så? tex erbjuda henne en tusenlapp om hon skyndar på mitt ärende.

Prova...allt går att köpa :D , prisfråga :D

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95

Mja,kanske inte helt lyckat med tanke på körkortsgrejen som är på tapeten nu,kanske är lite rädda för sådant nu. :)

Ring växeln och fråga efter henne,när hon inte finns på plats frågar du efter någon annan på avdelningen som kan svara på frågor och tar det därifrån.

Henrik

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Mja,kanske inte helt lyckat med tanke på körkortsgrejen som är på tapeten nu,kanske är lite rädda för sådant nu. :)

Ring växeln och fråga efter henne,när hon inte finns på plats frågar du efter någon annan på avdelningen som kan svara på frågor och tar det därifrån.

Henrik
jag har frågat efter andra och pratat med flera andra. jag trackaserar sönder dom totalt. dom hänvisar dock alltid till den som håller i ärendet.

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Försök från andra synvinkeln. Lägg en ödmjuk kommentar om att du förstår att det är svårt att hinna med allt när man har småbarn och att det var samma när du hade osv.

Skapa en personlig koppling till henne utan att vara närgången. Nyblivna föräldrar älskar att prata om ungarna...
Ring utan att pressa henne på något sätt, ursäkta att du ringer och stör henne i ett rutinärende. Du skulle bli förvånad om hur mänskliga vissa människor är på myndigheter. Det går rykten att även dom på länsstyrelsen går på dass och skiter ibland...:)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept