Så kan det gå om man åker i kortbyxor.

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Ort
HÄGERSTEN
Hoj
CBR 900 - 99
Skulle ner till macken och tanka. Hade bara kortbyxor på mig, men tänkte att det är ju bara 30 väg dit så det är lungt. Tankning och körning gick som förväntat, lungt och sansat. Kommer hem och parkerar cykeln, men när jag ska stiga av och lyfta över bakbenet så kommer jag såklart åt med vaden mot pipan. Aj och svida, svida.

Så vad lär vi oss av det här?

Se var du har benet, såklart :tummenupp
 

Bifogat

  • Skada.JPG
    Skada.JPG
    29.5 KB · Visningar: 194

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Tur att det inte gick värre. Alla kan inte skatta sig lika lyckliga. Men de har ju också varit lite busiga och kört utan skyddskläder.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Tur att det inte gick värre. Alla kan inte skatta sig lika lyckliga. Men de har ju också varit lite busiga och kört utan skyddskläder.

...för om man sätter sig på en hoj utan läderoverall, plastbit i gråsuggeform med gummistroppar på ryggen, handskar, robotstövlar så sprängs man genast i tusen brinnande bitar.

Så länge man har ett ryggskydd man kan knäcka över knät utan att ta i vidare mycket och lädertrikå så är det grönt ljus att göra omkörningar med knäskrap över skymda krön på bogesund.
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92

Så länge man har ett ryggskydd man kan knäcka över knät utan att ta i vidare mycket och lädertrikå så är det grönt ljus att göra omkörningar med knäskrap över skymda krön på bogesund.


givetvis
 

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Östhammar
Hoj
Formally known as Gulan
...för om man sätter sig på en hoj utan läderoverall, plastbit i gråsuggeform med gummistroppar på ryggen, handskar, robotstövlar så sprängs man genast i tusen brinnande bitar.

Så länge man har ett ryggskydd man kan knäcka över knät utan att ta i vidare mycket och lädertrikå så är det grönt ljus att göra omkörningar med knäskrap över skymda krön på bogesund.


Med shorts funkar fotpinneskrap bättre än knäskrap tror jag:D
 

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Ort
Falun
Hoj
Aprilia Tuono Factory
hehe, sådär har man gjort ett antal ggr på moppe.. :p jag har ärr på båda mina vader :tummenupp
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Där ser du, man ska ha bögställ och gråsuggeskydd även på moppe, fattar du väl ? :7peta :D
 

Dark_Messenger

Guest
Har samma på vaden. När jag åkte softail med raka rör. Man lär av misstagen! Heil ho!:yoparty
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
...för om man sätter sig på en hoj utan läderoverall, plastbit i gråsuggeform med gummistroppar på ryggen, handskar, robotstövlar så sprängs man genast i tusen brinnande bitar.

Så länge man har ett ryggskydd man kan knäcka över knät utan att ta i vidare mycket och lädertrikå så är det grönt ljus att göra omkörningar med knäskrap över skymda krön på bogesund.


Oh jaa, du är odödlig med alla tänkbara skydd på dig. Viktigaste av allt är kudden under rumpan. Och så värktabletten mellan benen.

Den som vurpat en gång med skydd kör inte utan :fakta
 

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Tur att det inte var frambenet i alla fall....

Allra värst hade det väl varit med mittenbenet?

Säger en som bränt insidan av underarmarna på Guzzis avgaskrökar så det bara fräste om det, minst 132 gånger...
Fy för Sören så ont det gör!
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
3dje gradens brännskada, ca 10 sec på avgasystemet, fastnar mellan stolpe och pipan när jag ska putta in hojen efter en eftermiddagskörning i 38 gradigt värme!!!

Mysigt att veckan efter köra dom 180 milen hem i tajt skinnställ!!!!
 

Bifogat

  • DSC00063.JPG
    DSC00063.JPG
    22.4 KB · Visningar: 114

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Allra värst hade det väl varit med mittenbenet?

Säger en som bränt insidan av underarmarna på Guzzis avgaskrökar så det bara fräste om det, minst 132 gånger...
Fy för Sören så ont det gör!

Ja, det var det i mitten fram jag menade...

Efter åratals skruvande med allehanda fordon så tror jag att jag har bränt alla delar på min kropp, inklusive den.

Värst var nog när jag låg under en lastbil och kapade med skärbrännare och min overall hade plastdragkedja.
Först skvätte det lite smält metall på dragkedjan som omedelbart smälte ihop utan att jag märkte det, sen skvätte det en stor klick smält metall som brände sig igenom min overall och droppade ner i NAVELN!!!

Jag rullade kvickt som attan ut på golvet med min liggbräda, kastade mig på alla fyra och försökte få av mig overallen vilket inte gick...
Jag hadde norra europas största knoppnavel i ett par dagar, brännblåsan blev stor som en pingisboll...
(Efter det byttes alla overaller ut till nya med metalldragkedja.)

Fast farligast var nog när vi hade brandövning i lumpen och skulle släcka ett brinnande flygplan, då fattade hela jag eld på grund av att min kompis riktade sin släckaree fel och skvätte flygfotogen på mig.
Nåja, vi fick lära oss att släcka brand i kläder också, alla utom jag, för jag låg under filten och såg ingenting...

Nåja, jag fick hårfria ben och porrpung gratis, tack för det Flygvapnet.

Senare när vi lastade släpvagnen med tomma brandsläckare och övningsmaterial (däribland dockan vi hade övat brand i kläder på) var det ingen som såg att dockan pyrde lite, så när vi kom tillbaka efter lunch hade brandchefens släpvagn brunnit upp och dom riktiga brandmännen hade släckt den...
 

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
Ja, det var det i mitten fram jag menade...

Efter åratals skruvande med allehanda fordon så tror jag att jag har bränt alla delar på min kropp, inklusive den.

Värst var nog när jag låg under en lastbil och kapade med skärbrännare och min overall hade plastdragkedja.
Först skvätte det lite smält metall på dragkedjan som omedelbart smälte ihop utan att jag märkte det, sen skvätte det en stor klick smält metall som brände sig igenom min overall och droppade ner i NAVELN!!!

Jag rullade kvickt som attan ut på golvet med min liggbräda, kastade mig på alla fyra och försökte få av mig overallen vilket inte gick...
Jag hadde norra europas största knoppnavel i ett par dagar, brännblåsan blev stor som en pingisboll...
(Efter det byttes alla overaller ut till nya med metalldragkedja.)

Fast farligast var nog när vi hade brandövning i lumpen och skulle släcka ett brinnande flygplan, då fattade hela jag eld på grund av att min kompis riktade sin släckaree fel och skvätte flygfotogen på mig.
Nåja, vi fick lära oss att släcka brand i kläder också, alla utom jag, för jag låg under filten och såg ingenting...

Nåja, jag fick hårfria ben och porrpung gratis, tack för det Flygvapnet.

Senare när vi lastade släpvagnen med tomma brandsläckare och övningsmaterial (däribland dockan vi hade övat brand i kläder på) var det ingen som såg att dockan pyrde lite, så när vi kom tillbaka efter lunch hade brandchefens släpvagn brunnit upp och dom riktiga brandmännen hade släckt den...

SNÄLLLA! Ge dig aldrig på att börja elda något i min närhet...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
SNÄLLLA! Ge dig aldrig på att börja elda något i min närhet...

Nääe, jag eldar aldrig något...

Jag har bara otur med sånt som kan ta eld.

Jag hade en orange Saab V4 som hade motorbrand tre gånger när jag var 20.
Den gick under smeknamnet brandbilen.
Saab V4 har ett finurligt utformat insugningsrör som rymmer cirka en liter överflödad bensin i gjutningen.

Första branden skedde utanför en kiosk, jag lyckades släcka den, jag blev arg och körde hem varpå det tog sig igen och jag fick släcka hemma på parkeringen, sen bytte jag faktiskt alla spruckna slangar och halvsmälta tändkablar och bilen gick som den skulle i något år, sedan hände det igen när jag hade min då 1 årige son fastspänd i barnstolen, efter det såldes brandbilen raskt...
(jag behöll dock brandsläckaren som jag hade fått inmonterad i bilen i julklapp)

Den nya ägaren har så vitt jag vet inte haft någon motorbrand
 

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Ort
HÄGERSTEN
Hoj
CBR 900 - 99
Att det är dags att raka benen? :tungan

Precis, för att bränna bort det svider för mycket.

3dje gradens brännskada, ca 10 sec på avgasystemet, fastnar mellan stolpe och pipan när jag ska putta in hojen efter en eftermiddagskörning i 38 gradigt värme!!!
10 sec, ajajaj, tyckte det räckte med min halva sekund.
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top