Så lyckades jag ta mc-kortet!

attack

Greve
Gick med
17 Feb 2007
Hoj
Suzuki GSX-R600 K1
Det hela började för ett par månader sen då jag bestämde mig för att jag skulle skaffa en lätt mc. Jag började surfa runt på diverse sidor för att försöka hitta någon neutral part som skulle kunna hjälpa mig i mitt mc letande, vilket ledde till Sporthoj.com(Som förövrigt är jävligt oneutrala när man frågan om en opartisk åsikt :tungan )

Till en början så skulle det såklart vara den snabbaste och vackraste, dvs Aprilia RS men efter ett tids läsande här på SH så slår det mig att det fanns ganska många trådar om just att deras RS hade skurit och diverse problem.
Föredetta moppefucko som jag är så hade jag bara haft en Speedfight 2 i min ägo och ville ogärna vara och meka med motorer.
Började söka efter ett bättre alternativ som inte kostade så jäkla mycket pengar(Måste ha råd med mellanhojen sen också :näsblod )

Efter mycket velande mellan Hyosongkingkong och Honda cbr så blev det den sistnämda.

Vandrade även till en körskola och började med teorin dagen jag fick alla böcker och papper. Dagarna efteråt så åkte vi ner till Sundsvall(bpr i Örnsköldsvik) och hämtade en sprillans ny Honda CBR 125R Repsol -06, Man var som en pedofil i ett dagis. HELT JÄVLA ÖVERLYCKLIG(Med småa bokstäver) :)
Trots man var 28 000,- Fattigare så var man en motorcykel lyckligare och jag var otroligt nära att vara otrogen mot mmin tjej när det stod en sådan skönhet i garaget bara väntandes på att ridas(Fan det blev fel men jag kunde inte antyda något annat :huvet )
När teoriprovet skulle bokas fick jag veta att det skulle ta en månad att få en jäkla tid här i övik så jag åker elva mil för att få skriva provet i Umeå där jag klarar det galant, 61/65 så man var ganska stolt över att kommit halvvägs till den berömda lappen. :)

Fick körprovet en månad efter teoriprovet och det var idag. Denna helvetiska dag började med att jag klev upp klockan 06:00 för att hinna äta frukost och lugna nerverna innan vi skulle samlas på körskolan för en snabb genomgång av hur dagen skulle se ut. Fick veta att det var åtta personer som skulle ta mc kortet denna dag, fyra st från våran körskola och fyra st från en närliggande.
Sen frågade dom om vi hade med oss någon form av ID-handling. Jag började gräva i fickan och kände, Shit! Det ligger hemma på skrivbordet!:huvet
Tänkte att nu var denna dag förstörd och det fanns ingen annan uppkörningstid förän om 2 månader typ. Jag hade en otroligt stor tur när en av eleverna erbjuder mig skjuts hem för att hämta ID. Stort Creed till dessa hjälpsamma människor.

När allt var fixat så åkte vi fyra och läraren och tankade motorcyklarna för sen åka iväg till flygfältet och börja med banorna och säkerhetskontrollen.
När vi hade samlats där och få veta vad vi skulle göra så fick vi sitta utanför en hangar mitt i den heta sommarvärmen och vänta på att alla åtta personer skulle bli klara med banorna. Självklart hamnade man ju sist och ju mer tiden passerade ju mer nervön blev man. När det äntligen var min tur så kunde jag knappt stå på benen pga nervositeten(Hade varit iskall tills jag åkte till VV-kontrollanten) Som säkerhetskontroll fick jag bromsar och drivpaket. Jag stammade något jävulskt när jag förklarade vad jag kollade efter och kallsvettades :mad: Har sällan varit så nervös. Det gick bra iaf och även banorna klarade jag. Jag fick veta etferåt att 3/4 personer från den andra skolan hade inte klarat banorna och jag garvade i smyg åt dom samtidigt som jag sa att det var synd.:D

När alla var klara så skulle vi bestämma vilka tider man skulle ha uppkörningen på. Min lärare hade planerat att jag skulle vara först eftersom hojjen skulle vara upptagen klockan 14:00. Icke sa nicke! :huvet Istället fick jag sista tiden och det var 15:30. Jag cyklade sedan hem och sov bort dessa 3 timmar jag skulle vänta innan det var min tur. När jag komm till VV så var uppkörningsgubben sen och stressad och jag tänkte att detta skulle gå åt helvete med kortet. Vi började att köra och vi åkte direkt till en grusväg och långt ifrån staden. Var borta max 20 min och resan var inte längre än ett par km. Åter till VV så stannade och han drog verkligen ut på tiden innan han bara sa Grattis!
Då var jag helt överlycklig igen(Som pedofilen:tungan ) Hälsade han trevlig sommar sen stack jag hem och satte mig på min skönhet och smekte hon försiktigt innan jag stoppade in den och började! Till er alla, Glöm inte skydd, det gjorde en kompis och han gick det inte bra för. Han är nu pappa och jag använder alltid hjälm och ryggskydd.

Jag älskar verkligen hur jag kan få vissa meningar att låta riktigt perversa :D

Jag begav mig ut med hojen och den är helt underbar.

Summa sumarum:

Detta har varit bland dom längsta dagarna i mitt liv känns det som, Klev upp 0600 och hade körprovet 1530. Det var dock helt värt det, nu ska jag ut med motorcykeln igen för tredje gången idag.

Ni får ha en otroligt trevlig sommar och hoppas vi ses efter vägarna.:)

Last edited:

attack

Greve
Gick med
17 Feb 2007
Hoj
Suzuki GSX-R600 K1
Då får man ju nästan säga lycka till, hoppar du får lika bra vv gubbe som vi fick :)

KTM_Driver

Gudfader
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
KTM 300 EXC-E - 08 || KTM 125sx - 07
grattis grattis måste man få säga:)
Fan tog kortet för ca 1 år sedan.....fan va tiden gå fort:huvet
Dags för mig att ta A-kortet till hösten nu:)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
grattis, kommer ihåg hur jävla glad man blev när man fick höra att man blivit godkänd:tummenupp

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
så du körde på en grusväg i 20 minuter och sen var det klart??

Grattis iallfall. Ta det lungt i början. Det ända som gör dig till en bättre förare är att vara ute och åka. Men som sagt börja lungt! :)

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Grattis va glad att du inte fick köra när det ösregna och med en tjurgubbe bakom dig som inte fått ett .... på säkert 50 år.
Men klara det iaf.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Jag tog det inte. Jag hittade det i flingpaketet :hojraket :OuTlAwOfTeHYeAr :yoparty

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
hornet 600
haha rolig läsning :tummenupp minns hur grymt skönt det kändes!! :)

Grattis och ha en wunderbar (")sommar(") nu folks

simonnr22

Guest
Grattis!!, är det ända jag kan komma på att säja ;) btw din text var grymmt bra och rolig :p

attack

Greve
Gick med
17 Feb 2007
Hoj
Suzuki GSX-R600 K1
Tackar allihopa, hoppas det nöjer någon ;). Detsamma!

Ja vilken otrolig känsla som kommer, jag har redan lärt mig en läxa doh.. Kör inte med vit t-shirt ute på e4:an.. Den kommer vara svartprickig av alla jävla flugfän -.-

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Grattis! Man känner igen sig mycket ur texten... specielt om det där smekandet:fakta nämen det e fan en go jävla känsla när man klarat det:)

Last edited:

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Hoj
KTM 640
Tjaa va säger man mer en grattis! Jag tog mitt igår och förstår din lycka som så många andra. = )

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Grattis!

Låter lite om när jag tog mitt, men det återkommer jag med imorgon, om jag hinner:gnissla

jimmie_91

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Hoj
dt125r -svart och röd
tog mitt förra torsdagen tog på mig stället vid 6,30 och tog av det en timme på lunch annars hade jag det till 20,00 .... skickade in bild och det idag hur lång tid tar det innan jag får kortet ?

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Grattis!!!!!!! :)
Själv kör man upp på fredag, lite nervös nu:p Har du nåt tips? xD

fredde91

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2007
Hoj
Aprilia Mx 125cc suzuki ts125r suzuki RM 125cc och EPA TRAKTOR=)
jag kör upp nästa vecka o jag e lite nervös... va e de viktigasst att tänka på?

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
hornet 600
träna sönder på allt som du är osäker på, ta det lungt i traffiken. tänk hur du ska placera dej och vem som har företröde osv inför varje kurva/korsning.

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Grattis! :)

Hade min uppkörning idag och jag vart kuggad p.g.a att jag inte kunde konbanan. Det var inte den som jag hade övat med på körskolan utan någon annan, och jag körde lite fel 2 ggr och vipps så var jag kuggad.:(

Nästa tid är om en månad eller nått sånnt.:mad:

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...