Ugluk skrev:Bara skyldiga fotograferas ju..
Är ev. passagerare oxå skyldiga ??
Ugluk skrev:Bara skyldiga fotograferas ju..
Rätta mig om jag har fel, men jag har fått intrycket av att polismyndigheten har all rätt att registrera dina uppgifter när du är under utredning? Eller tycker du att det ska krävas medgivande av någon innan han kan anses misstänkt?Pejo skrev:Nu är vi fan där igen.
1; Jag har inte gått med på att mina personuppgifter registreras (att en bild tas av mig) när jag färdas på allmän väg, oavsett fart. Jag är tvungen att acceptera det. Jag har inte accepterat detta. [kontrakt].
2; Innan jag befinns skyldig som vill jag fällas i domstol ! Tills dess är jag oskyldig !
Intressant poäng. Pass.P@trik skrev:Är ev. passagerare oxå skyldiga ??
Medbrottsling om de inte hindrar fortkörningenP@trik skrev:Är ev. passagerare oxå skyldiga ??
HanneZ skrev:Medbrottsling om de inte hindrar fortkörningen
Räcker inte 10 (uppskattat) sparade liv för att du ska kunna överse med den oerhörda kränkningen polismakten utsätter stackars dig för..?P@trik skrev:...Kamera övervakning kan aldrig leda till nått positivt...
Ugluk skrev:Räcker inte 10 (uppskattat) sparade liv för att du ska kunna överse med den oerhörda kränkningen polismakten utsätter stackars dig för..?
Iceman1975 skrev:Ehhh... En principsak när det kanske spar liv??? :kocko
Där har vi roten till många attitydproblem i trafiken, nämligen att bilister betraktar bilkupén som en förlängning av sitt privata hem. Som en sorts rullande liten friggebod där de ska få vara ostörda och ingen annan ska bestämma över dom. Förkastligt! Allmän väg är tamejfan aldrig privat!Pejo skrev:Med kameror i varje hem, där större delen av alla våldsbrott begås, kunde många liv sparas, fler än dom i trafiken.
Hur stort intrång i integriteten kan vi tillåta oss för att rädda liv ?
Om du vill att ordningsmakten ska hitta på något ännu effektivare än att införa ägaransvar är det precis rätt väg att gå.kajlyl skrev:kör förbi på slangen så skylten är i backen... då kvittar de vilken vinkel kameran har
Pejo skrev:Med kameror i varje hem, där större delen av alla våldsbrott begås, kunde många liv sparas, fler än dom i trafiken.
Hur stort intrång i integriteten kan vi tillåta oss för att rädda liv ?
Då tycker du också att det borde vara olagligt att ta en bild av t.ex ett pågående bilinbrott i syfte att ge polisen bevis? Eller en hojstöld?Clifton skrev:Riktigt bra argument.
Håller med dig till 110%
Ugluk skrev:Då tycker du också att det borde vara olagligt att ta en bild av t.ex ett pågående bilinbrott i syfte att ge polisen bevis? Eller en hojstöld?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|