Så slutade mc turen...

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Efter lite mer än 2 månader tillsammans med flickan så lyckades jag övertala henne till att åka med bakpå.

Men vägen dit var ju inte speciellt svår...
Och det blev mycket lättare att övertala henne när man kraschat på banan en vecka innan...
Men med löftet om att jag skulle betala en mc och hennes mckort om vi krascha så tog övertalningen ett steg i rätt riktning.

Men vägen var lång att gå...
Och mina argument fick kvicka kommentarer som man inte riktigt klurat på själv.

För att göra det sista språnget så tog jag med mig extrautrustning och begav mig hem till henne.

Tur som jag hade så tyckte hennes föräldrar samma som jag att hon skulle hänga med...
Kläderna provades och hon tveka..
o tveka..

Men så gick det för henne :rofl
Och hon hängde med.

Väl ute på vägen var m,an ju lite orolig för vad hon skulle tycka och var väldigt noga med att ta det lugnt så hon inte blev rädd.
Och när vi började närma oss hemmet så frågade jag om hon ville åka mer.. men det fick jag själv välja :va

Jag bestämde mig för att fortsätta på en liten krokig väg en bit till.
En lite mer öde väg forförbi och jag stannade för att prata lite med henne o frågade om hon ville köra...
Och det ville hon.


Men efter att nästan kraschat i diket två gånger började jag tänka i andra banor... eftersom jag satt bakom o kollade...

2timmar senare så började tröttheten sätta ino jag frågad eom hon ville köra hem eftersom jag var börja bli lite uttråkad av att bara sitta o kolla på när hon lekte.

Undrar om jag får åka själv fler gånger nu.. :gnissla

Hur har det själv gått för er o vill ni ha med era flickor där bak eller sidan om?
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
vtwin skrev:
Sällan där bak och OFTA vid sidan om.
Roligare att köra hoj utan passagerare helt enkelt :)


Så sant men de e ju trevligt att ha med dem ibland trots allt :tungan
 

antune

Top Gun
Gick med
9 Apr 2003
Ort
Sunne
Hoj
Kawa GPZ 750R (17" fälgar, fyrkolvsok på 310mm skivor och GSX-R bakdämpare)
Jodå, min sambo hänger allt med på en hel del åkning.

Hon klarar det riktigt bra att sitta bak. Hon klagar när jag kör fort (inte mest farten utan att jag kryper ner så hon inte kan hålla i sig) men ibland om det går för sakta med.

Tyvärr så försvinner ju halva nöjet med hojåkningen när hon sitter bakpå så operation övertalning pågår här med. Hon kommer nog att ta hojkort och köpa båge nästa sommar.

Jag ska se till att hon får provköra i sommar. Inte börja med min kluns men svärfar har en ER5 som borde passa kanon.

Nästa sommar ska hon köra bredvid/efter/före... =/
 

Jussi

Nu med mindre hår
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Esbo, FIN
Hoj
Gixxer 750, Husqvarna TE510
När jag bytte till 996:an sa ja åt tjejen att hon kan få hänga på sen när jag blir lite varmare i kläderna med nya hojen. Hon hade suttit bakpå med Monstern före fast jag varnade att 996 e väl lite obekvämare.
Senare skulle vi ut och hälsa på mossan och fassan som bor en mil bort (landsväg) och hon hoppa bakpå. När vi kom fram klaga hon att hon hade jävla ont i rumpan och i armarna och ryggen och hela köret. När vi skulle tillbaka slängde hon hjälmen i föraldrarnas bil och åkte tibaks med dom.

Fast lika bra de, ja HATAR att skjutsa nån, vill inte sitta på bak själv heller.
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Har ju iofs ingen flickvän/sambo men en tjej som jag umgås mycket med har eget hojkort men dock ingen båge än.
Så hon vill gärna åka med ibland, tills hon köpt sin egna eftertraktade Hynda Hornet :rolleyes:

Roligare att köra solo :fakta
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tjejen min hängde på där bak i början men sen tyckte hon det var tråkigt och skaffade eget hojkort.
 

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Tjejen åkte bakpå förra sommarn, men nu har hon egen hoj!
Tycker det är kul båda två, kul att göra något tillsammans som man båda tycker är det roligaste som finns!! :banana

Men det är klart, det är ju roligare om man slipper skjutsa! :fakta
å så kan man ju ligga bakom och titta på :arsele :rofl
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
AleX skrev:
Hur har det själv gått för er o vill ni ha med era flickor där bak eller sidan om?

Ni är på rätt väg! :hihi

Vi kör oftast varsin hoj sedan förra sommaren, det har sina poänger men kanske inte alldeles givna. En är att man slipper leka supertanker om man båda skall åka iväg nånstans och ha grejor med sig.
En nackdel - ibland - är att man tappar det trevliga med att sitta nära. Jo faktiskt, om man har en fru som man älskar så är det rätt trevligt ibland. :tummenupp
Dessutom, eftersom hon är rätt ny på hoj så blir tempot förstås ganska sansat när vi kör varsin hoj. Faktiskt lugnare än när hon åker med mig, även om man förstås softar en del då också. :)
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Jussi skrev:
När jag bytte till 996:an sa ja åt tjejen att hon kan få hänga på sen när jag blir lite varmare i kläderna med nya hojen. Hon hade suttit bakpå med Monstern före fast jag varnade att 996 e väl lite obekvämare.
Senare skulle vi ut och hälsa på mossan och fassan som bor en mil bort (landsväg) och hon hoppa bakpå. När vi kom fram klaga hon att hon hade jävla ont i rumpan och i armarna och ryggen och hela köret. När vi skulle tillbaka slängde hon hjälmen i föraldrarnas bil och åkte tibaks med dom.

Fast lika bra de, ja HATAR att skjutsa nån, vill inte sitta på bak själv heller.


Haha känner igen det där.

"Kan inte jag få åka med" och "Aldrig att jag åker med dig igen, byt cykel"
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Finns en enkel lösning på problemet...

...köp en hoj utan fotpinnar å möjlighet att skjussa! :D
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
motardnisse skrev:
Tjejen min hängde på där bak i början men sen tyckte hon det var tråkigt och skaffade eget hojkort.
Det tog väl ungefär en åktur att komma på det :hihi
Sen var det bara att börja leta en till hoj....Man får se till att välja rätt sällskap :rofl
 
Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Hade hon kort? Att du vågade låta henne köra :skrämd
 

#2

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Ort
Norrbotten
Hoj
Paus
min flicka var lite skeptisk till det hela innan hon prov-åkte en liten tur.
Nu är hon såld på hojåkning oxå! hehe!

(på vintern kör vi med varsin mxz (snöskoter)! :tummenupp )
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
I mitt fall är det snarare min tjej som släpar ut mig på hojen, i alla fall när det vankas bankörning :D ...och när man inte själv sitter här på forumet så är det hon som gör det. Men det är mest kul....kommer förstås inte att tillåta att hon drar en på banan i första taget....( :rolleyes: hoppas hon inte läser den här tråden dock, då kan det bli jobbigt ;))

/Olzki
 

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
Fattar nada :confused:

Skjutsa på motorcykel? varför då?

Åka bredvid någon? antingen försöker man väl köra ifatt eller ifrån?

Vissa kanske ska fundera på varför de kör sporthoj. Virago, någon?

/Hising
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top