Så var det dedär med kromslädar......

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Oavsett om man kör kromsläde eller sporthoj så hör det till vanligt hyfs att man inte vrider på rullen i tätbebyggt område. Lika jävla irriterande som en Volvo 740 utan ljuddämpare.
Om folk bara lärde sig det så skulle betydligt färre störa sig på oss med tvåhjulingar och det skulle bara komma gott av det.
Det räcker ju med att en pensionär har hörselapparaten för högt uppskruvad för att det ska skära i huvudet på honom, eller att någon har en jävligt nervös hund som skiter på sig så fort han hör en HD med Sreaming eagle åka förbi på 30-vägen på 1:ans växel...
 
Last edited:

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Göötebörg
Hoj
nästa år!!!

Haha hade högtalarna ordentligt påskruvade för gubben hördes ju knappt :gnissla Helvete va skönt den där motorn lät i alla fall :yoparty:yoparty

Den borde man ju få dispens för att få köra utan ljuddämpare överallt :tummenupp


Men iaf, back to topic:

Vi kan ju diskutera det här med ljudtyper hit och dit, och då kommer vi ju komma in på smak, och den vet vi ju alla att den är som röven...

Utan det jag blir lite småirriterad på är att just denna typ av hojåkare tenderar att väsnas på olämpliga platser utan anledning. Får de bara chansen drar de en repa så det väsnas, och det är sällan det låter bra. "De", det blir mycket "de" ( "de" är ju trots allt hojåkare också så jag vill inte att någon blir sur för att det låter som jag segregerar lite eller vad man ska kalla det ). Men men det är väl lite badass att vara knutte så det är väl därför :yoparty


Vill bara tillägga att jag älskar twinnar, men då ska dom sitta i en ducce eller något sådant som varvar lite och låter fan så mycket bättre :tummenupp
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Jag högg ju inte som en rabiessmittad tax jag nafsade ju bara som en liten kattunge ! ;)

Men visst jag fattar vad du menar :)

Haha, ja kanske det. Men du lät lite bitsk. ;) Bra att lille kissen förstår nu då. :)
Vad är det man brukar säga? Det låter stort när katten skiter. Eller som i det här fallet, biter. ;)
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Merlinmotorn är gudomlig. Finns ju en uppställd på flygvapenmuseét i Linköping. Det måste ju vara en bragd att få till en sån konstruktion!

Jag känner en som har en Meteor i garaget.
Om man har vägarna förbi "Tyrolen" (i Blädinge utanför Alvesta) en onsdagkväll på sommaren, så står han och spelar upp till dans framför utescenen.

Men detta är ett MCforum, och då finns det inget som slår det avslappnade, tjänstvilliga ljudet av en Moto Guzzi.
http://www.youtube.com/watch?v=Qcem8ySVuyM&feature=related
 

mángi

Medlem
Gick med
28 Jun 2010
Ort
i ett litet hus
Hoj
2003. Kawasaki ZZR 1200
generellt skulle jag vilja säga går folk omkring och stör sig på en massa grejer hela tiden som de borde kunna skita fullkomligt i....
har fan så svårt för det där djävla mentaliteten om att omvärlden skall försöka anpassa sig till mitt tycke och tänk... och dagens humör.. dessutom. släpp det där och lev istället :tuttar
lite tolerans, så har man fan så mycket roligare.
all denna negativitet håller på fucka up det här djävla landet och göra det till det mest tråkiga djävla nerdlandet.

typ folk som anmäler motorbanan här utanför och håller på ta kål på den... folk som anmäler sina grannar för ombyggnationer de tycker är deras sak... fan aldrig fattat sånt djävla skitbeteende ! DET retar jag mig på .. hmm... :yoparty
:död
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
generellt skulle jag vilja säga går folk omkring och stör sig på en massa grejer hela tiden som de borde kunna skita fullkomligt i....
har fan så svårt för det där djävla mentaliteten om att omvärlden skall försöka anpassa sig till mitt tycke och tänk... och dagens humör.. dessutom. släpp det där och lev istället :tuttar
lite tolerans, så har man fan så mycket roligare.
all denna negativitet håller på fucka up det här djävla landet och göra det till det mest tråkiga djävla nerdlandet.

typ folk som anmäler motorbanan här utanför och håller på ta kål på den... folk som anmäler sina grannar för ombyggnationer de tycker är deras sak... fan aldrig fattat sånt djävla skitbeteende ! DET retar jag mig på .. hmm... :yoparty
:död

Folk har helt enkelt för lite riktiga problem i livet så de måste hitta skitsaker att störa sig på.
 

mángi

Medlem
Gick med
28 Jun 2010
Ort
i ett litet hus
Hoj
2003. Kawasaki ZZR 1200
Folk har helt enkelt för lite riktiga problem i livet så de måste hitta skitsaker att störa sig på.[/QUOTE

mest skrämmande är när folk lyckas överföra den här skiten till sina barn, som måste ärva skiten och bli lika störda individer..
det är dom som mobbar en stackare som inte riktigt "ser ut som man skall" i medelsverige lagom korrekta dubbelmoral-kaks idioti.

hur fan kommer det sig att av alla dessa såkallade "kändis"konsulter och föredragshållare som åker land och rike runt och babblar om hur bli en bättre människa, hur lyckas i karriären, hur slippa stress... blah blah blah... att ingen djävel talar om den svenska folksjukdomen som är en mix av rädlsa/avundsjuka/pinsamskräck/skitsnack och hur bli frisk från den :tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Folk har helt enkelt för lite riktiga problem i livet så de måste hitta skitsaker att störa sig på.

mest skrämmande är när folk lyckas överföra den här skiten till sina barn, som måste ärva skiten och bli lika störda individer..
det är dom som mobbar en stackare som inte riktigt "ser ut som man skall" i medelsverige lagom korrekta dubbelmoral-kaks idioti.

hur fan kommer det sig att av alla dessa såkallade "kändis"konsulter och föredragshållare som åker land och rike runt och babblar om hur bli en bättre människa, hur lyckas i karriären, hur slippa stress... blah blah blah... att ingen djävel talar om den svenska folksjukdomen som är en mix av rädlsa/avundsjuka/pinsamskräck/skitsnack och hur bli frisk från den :tummenupp
Hum... Där sa du något... Jag borde fan börja föreläsa om hur man blir kvitt jante-oket och avunden...
Jag kan säkert dra in en jävla massa stålar på det med, så att folk blir avis, och måste gå på mina föreläsningar. Schysst!
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Tycker den lät rätt trött, som en björn ungefär :va

de här jäveln är inte trött nånstans :kär[YOUTUBE-ID]QlP21KasXtg[/YOUTUBE-ID]

Fick lyssna på denna häromveckan också, den lät lika bra som den ser ut:)
Moto-Guzz-V7-Clubman-Racer-2.jpg
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
jag hittade tidigare en historia om hamren och blyslädar

-70 till 9183, 70 till 9167 ( numrerna kommer jag inte ihåg exakt) 70 till 9712, vart befinner ni er?
Samtliga rapporterade in sina positioner, en rutingrej, men då:
- 70 till Tommy, vart är du?
- Jag är på specialuppdrag
- Ok, 70 till samtliga, Tommy är på specialuppdrag
- 70 till Tommy, position?
- Jag står och väntar i en port på Hantverkargatan
- 70 till Tommy, i en port?
- Det är någon i det här huset som har en sån där HD som låter fasiken när han åker iväg, folk har klagat, jag ska ta han i örat
- 70 till samtliga, ja, ni hörde, Tommy är på specialuppdrag
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Märklig tråd...sitta och gnälla på kromslädars ljudvolym på ett sporthojsforum där majoriteten knappast kör med originalpipor....:confused:

Vad som låter mest och värst är ju en bedömningsfråga men den dag jag kör cromis ska den låta...MKT:)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top