vilka slip-ons är det som är godkända för banåkning
Alla som gör att din hoj inte låter mer än aktuell begränsning på den bana du skall köra på.
Not sent from an iProduct...
vilka slip-ons är det som är godkända för banåkning
Ett klassiskt egocentriskt beteende. Se mig hör mig uppmärksamma mig, här e jag, JAG! Detta finns tyvärr att finna bland hojåkare i alla kategorier, enda undantaget är troligen touringfolk.Är det kanske för att kråmisen är så slö så han måste dra fullt, och kompenserar det med raka rör kanske?
inget mot R1orna, skruva upp ljudet
Blanda inte R1 med blyslädar är du snäll.
Glidarnas djävla bludder är bara gubbsjukt.
Du kan ju inte använda youtube som ljudreferens för hur en hoj låter ? Det låter ju duktigt annorlunda i verkligheten.
Men det är väl kanske lite mer av ett övergångsobjekt som drabbar en del när de tickar mot 50 Meeeen shotguns är läckert =) Sist men inte minst så har det mycket av en sak som många plastraketer saknar = VRID!
Manligt,manligt...du har ju bara en moppe,det är klart att det ska låta lite när mc:n kommer..du bli också vuxen nån gång i framtiden,då får du glida fram med din högljudande twin;-)
No offense mot de som har ER6r, men jag har aldrig hört en ER6:a som låtit bra i mina öron. Då gillar jag vanligtvis twinmuller bortsett från cromeslädarna. Det är ju bara att jämföra med andra twins. TRX850 t ex som också är en paralelltwin har oftast ett skönt dovt muller, likaså SV650 som då är en v-twin har också ett skönt muller med slip-on.
Men alla ER6r jag hört med slip-on har nåt slags tunt burkigt blöpp, blöpp, blöpp-ljud. Jag har sökt på tuben, men utan att finna. De låter alla lika illa i mina öron.
ER6 är också paralelltwin så du får nog ändra ditt tänk...
Trots att jag älskar motorljud så tycker jag inte om när folk gasar med bullriga hojar/båtar/bilar på platser och tidpunkter när det stör. Sen tycker jag dock att bullerproblemet eskalerat på sistone (eller är det att en massa toppbelånade utflugna villaungar flyttat in till stan?) och orsakerna har jag en teori om här http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=5330266#post5330266
Det är en massa omdömeslösa otekniska sittkissare som far runt med köpt buller
Här ett exempel på vad jag kallar kärngubbar i motorträsket. När såna här killar kommer ångande ska leasingbilsägarna avsluta sitt sms:ande bakom ratten, styra av, hoppa ner i diket... och göra honnör med mössan i andra handen. Det är så det ska va. Utan såna här människor hade aldrig kolvmotorn funnits, då får det bullra.
http://www.youtube.com/watch?v=tZawh_6oyqc
http://www.youtube.com/watch?v=CMlvmWtaP6g
ER6 är också paralelltwin så du får nog ändra ditt tänk...
Jag skrev ju att jag inte hört någon som låtit bra i mina öron och då menar jag ju de jag faktiskt hört IRL. Har hört några stycken ja.
Sen har jag även sökt på tuben för att jämföra olika modeller. Det var så jag menade och jämför man olika hojar på tuben så hör man skillnad däremellan. Även på tuben så kan t ex en annan hoj låta bra i jämförelse med en ER6.
Så ja, jag vet och förstår att det är hästlängder i upplevelse mellan verklighet och på tuben.
Fan vad man måste vara övertydlig på detta forum för att folk ska fatta, eller inte hugga som en rabiessmittad tax.
Jag högg ju inte som en rabiessmittad tax jag nafsade ju bara som en liten kattunge !
Men visst jag fattar vad du menar
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |