Henke
Medlem
Ser väl rätt behagligt ut
blacktriple skrev:Jaha, ni har sett lite bilder på hur båten ser ut och hur det ser ut på vissa av ställena vi går på. Men hur ser det ut inne i båten? Hur ser min arbetsplats ut? Hur ser hjärtat av båten ut?
Bilderna här är tagna i kontrollrummet där jag sitter 8 timmar per dag och kör. Framför mig är det två skärmar och ett specialtangentbord. Därifrån kontrollerar jag det mesta tekniska ombord. Det är lite som ett stort videospel, att trycka på en massa knappar, ta till sig synintryck och hörselintryck och göra ibland blixtsnabba bedömningar efter detta.
Kaffemaskinen i bakrunden på en av bilderna gör pissigt amerikanskt kaffe men är flitigt använd. Dock har jag med mig ett par kilo zoegas och en presskanna så att jag kan få lite ordentligt kaffe emellanåt.
Maverick_ou812 skrev:Hmmmm... tycker verkligen synd om dig...
Ska vi byta? Skall T o R Göteborg 1 - 2 dagar i veckan de närmsta 3 veckorna.
60 mil om dagen, fem timmar bakom ratten.
Hur kul är det på en skala mellan 1 - 10?
Boffen skrev:BT: Du verkar ju kunna styra allt därifrån, har du provat att "maxa" båten, och hur bra tar den kurvor??
blacktriple skrev:Autopiloten tyckte att "okej, jag lägger fullt roder" och svängde. Detta i runt 20 knop.
spirre skrev:coooolt!!!
Faen.. blev det knäskrap då ?
eller va faen heter det.. styrbord & barbord skrap ?
hmm
spirre skrev:Tänkte på en sak, om man lägger om kursen med 180 grader... åt vilket håll svänger autopiloten då ?
blacktriple skrev:Bryggvingeskrap!
Tja, nä men, ehh, kanske ett roder på vart håll.
Eller nått...
För fasen... Sånt ska du veta juhblacktriple skrev:Tja, nä men, ehh, kanske ett roder på vart håll.
Eller nått...
Ser trevligt utblacktriple skrev:Bilderna som bjuds är;
Boffen skrev:Kan du inte lägga upp lite bevis på den där italienskan
LiNiC skrev:Vad heter båten?
Sitter och funderar på om inte min svärfar jobbar där med ..om inte så på samma rederi iaf
blacktriple skrev:Just nu håller vi på med 12.000-timmars service på 5:ans dieselgenerator. Passade på att ta några foto på det. Det är lite större motorer än de spisarna som sitter i det som är vårt gemensamma intresse...
QUOTE]
Det ser ut att vara kolvar och dyligt till en Suzuki GSXR 75000.
Shitponfritt. det är inga små prytlar. nu vill vi ha information om maxvarv och komp och dylligt.
kajlyl skrev:Jävlar!!! nästan skrattretande stora. Hur många kubik(meter?) är den maskinen på? effekt/vrid/varv?
p.s. kan du inte sno med en cylinder hem? hade vart ball o ha hemma
Hahaha kubik meter?. fan hur coolt hade inte detta varit då?.
Ehh. hörru hur stor är denna spisen.
Assschhhh inget märkvärdigt. bara 14 kubik tunnland.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|