Kungen
Ny medlem
blacktriple skrev:Återigen har en vecka gått och vi är tillbaka i Vancouver för att byta passagerare och lite sånt. Vi ska bunkra också. Idag ska vi tanka 850 ton. Det är ungefär vad vi gör av med på en vecka. Maskinerna sörplar i sig ganska bra med soppa...
Vancouver är en riktigt trevlig stad. Ungefär samma klimat som södra sverige. Varmt och skönt på sommaren och runt noll på vintern. På bilden ser man inseglingen till Vancouver med Lions bridge och bergstopparna Lions peak. Namnen kommer från indianernas gamla mamn på bergstopparna som liknade betarna från ett sjölejon.
Just nu går jag 4-8vakten. Innebär att jag sitter i kontrollrummet och kör mellan 04-08 och 16-20. Typ inte alls kul på något sett att bli väckt 03.30 för att gå upp och jobba...
Ser ni den Esso skylten nere till vänster. på halvöen som är mitt i bilden (en stor park tillhör den). i riktning mot Esso skylten finns det en kanon som de laddar med lösa skött när det är något att fira.
Vid ett tillfälle var det några ungdommar som hade saboterad kanonen och det slutade med att hela Esso skylten sköts sönder av projektilen som hulligarnarna hade lagt in.
Där finns i närheten av skylden en bensinmack på vatten.
Håller med Blactriple att Vancouver är an kalas stad. finns hur mycket som helst att hitta på där.
åka skidor till slutet av juni och hojvägen som går upp till whistler skall vi inte snacka om. Tjhohoooo.. breda fina lååånga kurvor.
Kan även meddela att Heasting Street inte är en av de bättre gaterna att vara på.