Jag har varit lite dålig på att skriva i den här tråden på sistonde och inga foto har det blivit på en stund. Dags att ändra på det!
Det har blivit lite förändringar i min arbetssituation. Jag var från början planerad att mönstra av den 23:e april och vara ledig i 12 veckor, fram till den 16:e juli och åka tillbaka hit då. Nu blir det inte så.
Jag kommer att mönstar av 8:e april, om knappt tre veckor för att ha 4 veckors semester. 7 maj kommer jag sen att mönstra på en annan båt än den jag är på nu. Jag kommer att ha andra arbestuppgifter och lite större ansvar.
Kul tycker jag. Dock kommer större delen av sommaren att tillbringas på nya båten...
Positivt är i alla fall att båten jag ska jobba på kommer att gå i östersjön och nordsjön i sommar innan hon till hösten återvänder till karibien. Tänk, hamnar som Köpenhamn, Stockholm, Helsingfors och Dover känns exotiskt och spännande!
Lite blider ska jag självfallet bjuda på;
1&2 I St Thomas ligger yachtarna på rad. Den ena större än den andra...
3. Disney cruises storstensmärke. Jävla mickey mousebåt.
4. I belize senast låg vi bredvid Norwegian Dream, båten jag ska jobba på sen.
5. I Cozumel senast såg jag en mexican med den kepsen. jag frågade om han visste vad det betydde, det som stod på kepsen. Han kunde inte ett ord engelska, än mindre någon svenska. Med hjälp av en mexxare som kunde lite engelska översatte jag texten till honom. Han skrattade gott åt det!